چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفهیم اتهام لیلا حسین زاده در دادسرای اوین و آزادی با تودیع قرار

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-191.png است

لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی و زندانی سیاسی سابق روز یکشنبه ۱ تیرماه با حضور در دادسرای اوین پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت آزاد شد. خانم حسین زاده اواخر اسفندماه ۹۸ از بند زنان زندان اوین به مرخصی اعزام شده و مدتی بعد با اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه و عدم تحمل کیفر آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، در جریان این جلسه بازپرسی خانم حسین زاده توسط شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی به اتهام “اخلال در نظم زندان از طریق سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

امیر رئیسیان، وکیل مدافع خانم حسین زاده طی یادداشتی در این خصوص گفت: “یکشنبه اول تیر، لیلا حسین ‌زاده به شعبه ۲ دادسرای امنیت احضار شد. او پیرامون اتهام «اخلال در نظم زندان» تفهیم اتهام و قرار کفالت صادر شد. امروز مطلع شدیم کیفرخواست اخلال در نظم زندان صادر شده، این درحالی است که خانم حسین ‌زاده با عدم تحمل حبس به ‌دلیل بیماری صعب العلاج، آزاد شده است”.

پیشتر نیز مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی در زندان اوین در تاریخ ۲۲ خردادماه به اتهام سر دادن شعار در شب ۲۲ بهمن ماه ۹۸ به صورت شفاهی به شعبه ۲ دادسرای اوین احضار شده اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، عدم دریافت کتبی ابلاغیه دادگاه و همچنین عدم دسترسی به وکیل از حضور در این جلسه بازپرسی خودداری کرد. همچنین آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین در تاریخ ۱۸ خردادماه در همین شعبه به اتهام “اخلال در نظم زندان از طریق سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. خانم دائمی پس از حضور در این جلسه بازپرسی اتهام وارده را رد کرده بود.

لیلا حسین زاده در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۹۸ از بند زنان زندان اوین به مرخصی اعزام شده و نهایتا با اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه و عدم تحمل کیفر آزاد شد.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران، در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. وی به همراه تعداد دیگری از دانشجویان در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ بازداشت و پس از ۱۶ روز در تاریخ ۲۸ دی ماه ۹۶ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

خانم حسین زاده در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی ۲ سال “ممنوعیت خروج از کشور” محکوم شد. این حکم در تاریخ ۳ تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۳۰ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و همچنین مجازات تکمیلی ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور تقلیل یافت. به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، ۳۰ ماه حبس تعزیری قابل اجرا بود. لیلا حسین زاده در تاریخ ۶ مردادماه ۹۸، توسط ماموران امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از ده روز نگهداری در یکی از خانه های امن اطلاعات سپاه جهت اجرای حکم ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم حسین زاده در شهریورماه ۹۸ برای این پرونده در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی نصیرپور از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود. پیشتر نیز امیر رئیسیان، وکیل مدافع لیلا حسین زاده از تفهیم اتهام موکل خود در پرونده جدید خبر داده و مصداق اتهام مطروحه علیه او را “شرکت در تولد محمد شریفی مقدم در مقابل دانشگاه شریف” عنوان کرده بود.

محمد شریفی مقدم، دانشجوی دانشگاه شریف و از دراویش گنابادی زندانی است که تعدادی از دوستان وی در دی ماه ۹۷ به مناسبت تولد او در مقابل دانشگاه شریف حاضر شده و با در دست داشتن پلاکارد به خواندن سرود پرداخته بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=37942 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x