جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تمام شهرهای کردستان کاملا میلیتاریزه شده است

فضای شهرهای مختلف کردستان به شدت امنیتی شده و نیروهای یگان ویژه در میادین اصلی این شهرها مستقر شده‌اند. بنابه گفته یک منبع آگاه شب گذشته تعداد زیادی نیروی ویژه از همدان به سنندج اعزام شدند و همچنین شب گذشته استادار کردستان با مسئولان امنیتی از جمله فرمانده سپاه و مسئول اطلاعات استان کردستان جلسه فوری داشته است

خبرها حاکی از آن است امروز در شهرهای مریوان، سنندج، بوکان و چند شهر دیگر اعتراضات ادامه داشته و همزمان صدای تیراندازی شنیده شده است.

تعداد کشته ها در شهرهای جوانرود و مریوان و سنندج از ۲۵ فراتر رفته و احتمالا بیش از صد نفر زخمی شده اند، بنابه گفته شاهدان عینی از مریوان «روز گذشته نیروهای مستقر در ساختمان اداره دخانیات معترضین را هدف تیراندازی مستقیم قرار داده که در نتیجه آن شش شهروند کشته و حداقل ۵ تن دیگر که در میان آنها یک کودک نیز دیده می‌شد به شدت زخمی شدند».

از طرفی دیگر در شهر جوانرود هم، نیروهای امنیتی مستقر در ساختمان دادگستری شهروندان معترض را هدف تیراندازی مستقیم قرار داده که در نتیجه آن چندین نفر از شهروندان کشته شده اند که منابع خبری تعدا کشته شده ها را هفت نفر و ۲۵ تن دیگر هم زخمی اعلام کردند. به گفته این منابع تاکنون خانواده‌های این افراد نه‌تنها موفق به تحویل گرفتن جنازه فرزندان خود نشده‌اند، بلکه از سوی نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند که در این زمینه هیچ گونه اطلاع‌رسانی‌ای نکنند.

فعالان مدنی و سیاسی کردستان بر این باورند که رِژیم در کردستان خود را برای سرکوب تمام عیار آماده کرده و اینکه می خواهد با قدرت نظامی به خواسته های برحق مردم پاسخ دهد.

گزارش از: امجد حسین پناهی

https://akhbar-rooz.com/?p=12413 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

کردستان باید از خود نظامی دفاع کند این به معنی تجزیه طلبی نیست بلکه رهایی از داعش شیعه است .
کردستان باید درس دهنده و آغازگر مبارزات شود.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x