شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهدید به استعفا؛ صدرنشین‌ها به دنبال قطعی کردن صعود، پیروزی استقلال و سپاهان در صدر

دورتموند - اینتر میلان

در حساس‌ترین دیدار این هفته لیگ قهرمانان دورتموند برای زنده نگه داشتن امیدهای صعود باید در خانه، اینتر را شکست دهد و شکست بازی رفت را جبران کند. دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) با برگزاری هشت مسابقه آغاز می‌شود تا پرونده دور برگشت این فصل از رقابت‌ها باز شود.

گروه E
ناپولی – سالزبورگ
لیورپول – خنک

در این گروه ناپولی با هفت امتیاز در صدر جدول قرار دارد و باید در خانه برابر سالزبورگ قرار گیرد. پیروزی شاگردان آنچلوتی در این دیدار باعث می‌شود خیال این تیم بابت صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها راحت شود. این تیم در هفته یازدهم سری A برابر رم با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا فشارها روی تیم آنچلوتی زیاد شود و این تیم انگیزه زیادی برای جبران مافات در لیگ قهرمانان دارد.

در دیگر دیدار این گروه، لیورپول باید برابر خنک قرار گیرد. شاگردان کلوپ بعد از برتری ثانیه‌های پایانی برابر استون ویلا در حالی باید در خانه به میدان بروند که هفته آینده یک جدال فوق حساس در لیگ برتر برابر منچسترسیتی انتظارشان را می‌کشد.

گروه F
دورتموند – اینتر
 بارسلونا – اسلویاپراگ

در این گروه حساس‌ترین بازی این هفته برگزار می‌شود؛ جایی که دو تیم آماده و هجومی دورتموند و اینتر این بار در سیگنال ایندوناپارک برابر هم قرار می‌گیرند و دیدار برگشت خود را برگزار خواهند کرد. اینتر توانست این هفته بولونیا را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و خبر خوب برای این تیم آمادگی روملو لوکاکو است که این هفته‌ها برای تیمش خوب گلزنی می‌کند. اینتر در دیدار رفت توانست حریف خود را شکست دهد و سه امتیاز حساس بازی را به دست بیاورد. در طرف مقابل دورتموند که سه امتیاز حساس برابر ولفسبورگ به دست آورد می‌تواند با روحیه بالا برابر تیم ایتالیایی قرار گیرد.  

در این گروه بارسلونا در حالی که لیونل مسی را آماده در ترکیب خود می‌بیند باید برابر اسلویا پراگ قرار گیرد. بارسلونا بعد از شکست غیرقابل انتظار برابر لوانته زخم خورده و هیچ چیز جز برتری در این دیدار خانگی نمی‌تواند شرایط را برای این تیم تلطیف کند. بارسا در بازی رفت به سختی توانست اسلویا پراگ را شکست دهد و سه امتیاز بازی را به دست بیاورد.

گروه G
زنیت – لایپزیگ
لیون – بنفیکا

در این گروه، زنیت با سردار آزمون میزبان لایپزیگ خواهد بود. لایپزیگ در این هفته توانست ۸ بر صفر ماینتس را شکست دهد و قدرت خط حمله خودش را در آن دیدار به رخ کشید. سردار در سه بازی قبلی خود در این فصل لیگ قهرمانان توانسته دو گل به ثمر برساند و امیدوار است بار دیگر به روند گلزنی برگردد. زنیت این هفته برابر زسکا مسکو به تساوی یک بر یک رسید. در دیگر دیدار گروه، لیون برابر بنفیکا قرار خواهد گرفت.

گروه H
چلسی – آژاکس
والنسیا – لیل

در این گروه چلسی باید در خانه برابر آژکس قرار گیرد و انتطار می‌رود یکی از دیدارهای جذاب این گروه باشد. شاگردان لمپارد به سختی توانستند در بازی رفت با گل دقایق پایانی میچی باتشوایی حریف هلندی خود را شکست دهند. لمپارد و تیمش بعد از حذف از جام اتحادیه به دیدار واتفورد رفتند و توانستند این تیم را شکست دهند. در دیگر دیدار این گروه لیل در خانه باید برابر والنسیا قرار گیرد.

سایر بازی‌های این هفته از رقابت‌ها چهارشنبه شب برگزار می‌شود. 

سومین شکست پیاپی دنیزلی
سپاهان با قدرت صدرنشین باقی ماند

تیم فوتبال سپاهان ، جایگاه خود را در صدر جدول مستکم‌ترکرد.
به گزارش ایسنا، در حساس‌ترین دیدار هفته دهم، ۲ تیم سپاهان و تراکتور از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه نقش چهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ گله شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید تا ضمن رقم زدن سومین شکست متوالی تراکتور، سپاهان یکه‌تاز صدر جدول باشد.

در نیمه نخست این دیدار تراکتور یک بازی هجومی را از خود نشان داد و چند فرصت هم به وجود آورد اما بی‌دقتی مهاجمان باعث شد تا توپ‌ها وارد گل نشوند. جدی‌ترین موقعیت تراکتوری‌ها را هم مازولا به وجود آورد که توپ این بازیکن از روی خط دروازه دفع شد. در دقایق پایانی نیمه نخست، این سپاهان بود که توانست با ضربه سر سجاد شهباززاده به گل برسد.

در نیمه دوم و در همان دقایق ابتدایی و روی حرکت سعید آقایی و ضربه سر کی‌روش، گل دوم سپاهانی‌ها در دقیقه ۵۲ به ثمر رسید.پس از این گل، تلاش تراکتوری‌ها فایده نداشت تا سپاهان با این برد ۲۲امتیازی شود و در صدر جدول قرار بگیرد. تراکتور هم با ۱۷ امتیاز به رده پنجم سقوط کرد.

جشنواره گل شاگردان استراماچونی مقابل صنعت نفت

استقلال توانست با ۵ گل، شکست سنگینی را به صنعت نفت تحمیل کند. از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار با برتری ۵ بر صفر استقلال به پایان رسید.

محمد دانشگر در دقیقه ۸ و شیخ دیاباته در دقیقه ۲۱، مهدی قائدی در دقیقه ۲۶، وریا غفوری در دقیقه ۳۱ و هرویه میلیچ در دقیقه ۷۲ برای استقلال گل زدند.

استقلال با این ۱۸ امتیازی شد و به جایگاه سوم جدول رده‌بندی صعود کرد و پشت سر سپاهان و پرسپولیس قرار گرفت. صنعت نفت نیز با ۱۶ امتیاز و دو پله سقوط به رده هفتم رفت.

نیمه نخست

در دقیقه ۶، عیسی آل کثیر پا به توپ به پشت محوطه استقلال رسید و شوتش را روانه دروازه حسینی کرد و این دروازه‌بان با واکنشی خوب توپ را مهار کرد.

گل: در دقیقه ۸، محمد دانشگر روی یک اتفاق و اشتباه از دروازه‌بان صنعت نفت، دروازه خالی این تیم را گشود. توپ ارسالی علی کریمی به روی دروازه از روی ضربه ایستگاهی، بعد از برخورد به سر بازیکن استقلال در آغوش سالاری قرار گرفت اما توپ از دستش زمین افتاد و دانشگر با فرصت طلبی توپ را وارد دروازه آبادانی‌ها کرد.

بعد از گل استقلال، بازی با حرارت بیشتری دنبال شد. در دقیقه ۱۰ ارسال بازیکنان صنعت نفت به داخل محوطه جریمه استقلال با خروج حسینی همراه شد. توپ در بازگشت توسط مهدی قائدی تبدیل به موقعیت گل شد. ارسال او به روی دروازه با ضربه سر دیاباته به سوی دروازه صنعت‌نفت رفت که دروازه‌بان توپ را دفع کرد. تلاش بازیکن صنعت نفت برای دور کردن توپ، با اشتباه دیگری همراه بود و ضربه سر او به سمت دروازه خودی، به سختی توسط دروازه‌بان به کرنر رفت.

یک دقیقه بعد فرشید اسماعیلی و مهدی قائدی با دو شوت متفاوت دروازه صنعت نفت را تهدید کردند تا استقلال نشان دهد کماکان اشتیاق زیادی برای گشودن دروازه حریف دارد. در موقعیت دیگری در دقیقه ۱۴، ضربه علی کریمی از گوشه محوطه جریمه با واکنش دروازه‌بان به کرنر رفت.

در دقیقه ۲۰، دیاباته با توپ وارد به حوالی محوطه جریمه صنعت نفت رسید که سالاری با تکل او را سرنگون کرد اما داور اعتقاد داشت خطا بیرون از محوطه هجده جریمه رخ داده است.

گل: در دقیقه ۲۱، ضربه ایستگاهی وریا غفوری به روی دروازه، وارد محوط جریمه شد و دیاباته با ضربه سر دروازه سالاری را گشود.

 در دقیقه ۲۵ وریا غفوری از گوشه محوطه جریمه شوت زد که ضربه او با برخورد به دیرک دورتر، وارد دروازه نشد.

گل: مهدی قائدی در دقیقه ۲۶ مهدی قائدی از پشت محوطه جریمه با پای چپ دروازه صنعت نفت را برای سومین بار گشود.

گل: در دقیقه ۳۱، وریا غفوری از روی ضربه ایستگاهی و فاصله حدودا ۲۵ متری دروازه صنعت نفت را برای چهارمین بار گشود.

صنعت نفت بعد از دریافت چهار گل، توان کافی برای جبران گل‌های خورده را نداشت و استقلال بعد از چند دقیقه حملات خود را شروع کرد. در دقیقه ۴۰ دیاباته از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ راهی به دروازه پیدا نکرد.

نیمه دوم

دو تیم در دقایق ابتدایی چند موقعیت ناقص را خلق کردند که برای رسیدن به گل کافی نبود و مدافعان و دروازه‌بان‌ها به خوبی توپ را دور کردند.

در دقیقه ۵۸ فرشید اسماعیلی بعد از چند لحظه حرکت با توپ، شوت زد که ضربه او به راحتی در آغوش سالاری جای گرفت.  هر چند بازی در نیمه دوم حملات خطرناک نیمه نخست را نداشت اما استقلال کماکان تیم برتر زمین بود. در دقیقه ۶۸ استقلال می‌توانست روی حرکت وریا غفوری و ارسال او به داخل محوطه جریمه به گل برسد که توپ در چارچوب نبود.

در دقیقه ۶۸،صنعت نفت همانند حملات اخیرش توانست با شوت از راه دور دروازه استقلال را تهدید کند که توپ در چارچوب نبود.

گل: در دقیقه ۷۲، هرویه میلیچ پنجمین گل استقلال را به ثمر رساند. ارسال توپ به روی دروازه توسط مدافعان صنعت نفت دفع شد و در مقابل محوطه جریمه با شوتی محکم نخستین گل خودش را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۰، مسعود ریگی با شوت از راه دور دروازه صنعت نفت را برای گلزنی هدف گرفت که سالاری دردسر زیادی برای کنترل این توپ نداشت.

در دقیقه ۸۵، فرشید اسماعیلی موقعیت بسیار خوبی را در مقابل دروازه صنعت نفت و از فاصله بسیار کوتاه از دست داد. در دقیقه ۸۸ نیز علی کریمی در دهانه دروازه نتوانست توپ را وارد گل دروازه سالاری کند. یک دقیقه بعد آرش رضاوند شانس خود را برای زدن گل ششم امتحان کرد که سالاری شوت او را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۹۰، ضربه سر علی کریمی به سمت دروازه صنعت نفت را سالاری از روی خط دروازه بیرون کشید و مانع از گل خوردن تیمش شد.

این دیدار در نهایت با ۵ گل به نفع استقلال به پایان رسید.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته (کارت زرد) (سجاد آقایی ۶۹)، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی (آرش رضاوند ۵۳)، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، هرویه میلیچ، مسعود ریگی (رضا آذری ۸۰) و محمد دانشگر.

ترکیب صنعت نفت: ناصر سالاری (کارت زرد)، عقیل کعبی، عیسی آل‌کثیر، طالب ریکانی (محمد حنفی ۴۶)، محمدرضا غبیشاوی (رضا جبیره ۴۶)، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی، محمد قریشی (کارت زرد)، عبدالله ناصری، جعفر سلمانی و محمد اهل شاخه.

استراماچونی: با این شرایط امکان ادامه همکاری با استقلال وجود ندارد

آندره‌آ استراماچونی بعد از برد پر گل مقابل صنعت نفت آبادان در نشست خبری بعد از بازی تهدید به استعفا کرد.

به گزارش نود، استقلال در یک بازی برتر با ۵ گل میهمان خود صنعت نفت آبادان را شکست داد. آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال بعد از این پیروزی در نشست خبری بعد از بازی مسوولان باشگاه استقلال را تهدید به استعفا کرد.

استراماچونی بعد از این برد پر گل گفت: «من قبول کردم که با استقلال کار کنم و با این تیم قرارداد امضا کردم. بازیکنانم با همه مشکلاتی که داشتند تمرین کردند اما امکان ادامه دادن با این شرایط وجود ندارد. بازیکنان من از ابتدای فصل تا حالا دریافتی نداشته‌اند. حتی برخی بازیکنان برای حاضر شدن در محل تمرین پول ندارند. همه‌اش وعده می دهند که امروز درست می شود و فردا درست می شود. اما برای من این امکان را وجود ندارد که بتوانم ادامه دهم. تمام هواداران و آنهایی که استقلال را دوست دارند باید واقعیت را بدانند. ما هفته پیش نتوانستیم تمرین کنیم چرا که زمین تمرین را نداشتیم. دو روز پیش در شرایطی از تمرین رفتم که نتوانستم دوش بگیرم. 

نمی خواستم این حرف ها را قبل از این بازی بزنم. اجازه دادم این بازی را برگزار کنیم تا همه بدانند استقلال چه کیفیتی دارد. اما اگر این شرایط برای دو هفته آینده ادامه داشته باشد متاسفانه نمی‌توانم به کارم ادامه دهم. ما بازی سختی را پشت سر گذاشتیم. بعد از حرف هایی که زدم دیگر نمی‌شود در مورد سایر موارد صحبت کرد. در فوتبال قوانینی وجود دارد. وظایفی هست که باید انجام شود. قوانین از سوی فیفا تعیین می شود. برخی بازیکنان می خواستند در این چهار ماه در تمرینات شرکت نکنند. اما من با آنها صحبت کردم و گفتم که شما بازیکن استقلال هستید و باید بیایید چه با پول و چه بی پول. کاپیتان من هم در این مورد کار کرد روی ذهن بازیکنان. اما چهار ماه است که هیچ دریافتی نداشته ایم. 

بازیکنان من چهار ماه است حرف گوش کردند و بدون دریافتی تمرین و بازی کردند. هیچکس هم در این مدت سراغی از ما نگرفت. در هفت بازی اخیر دیدید که تیم ما چه کیفیتی داشت. این مشکل قبل از بازی با تراکتور هم بود اما من به آنها گفتم که باید توانشان را بگذارند. قول دادند که این مشکلات بعد از بازی تیم ملی برطرف شود».

https://akhbar-rooz.com/?p=11117 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x