جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توسط یوفا معرفی شدند: برترین های فوتبال بانوان و آقایان

نازک بین: به نقل از آسوشیتدپرس، یوفا به تماشاگران اجازه خواهد داد در بازی هایی که زیر نظر این نهاد برگزار می شوند، در استادیوم ها حاضر شوند. شروع این پروسه با بازی های ملی هفته آتی خواهد بود. یوفا اعلام کرد قصد دارد در کشورهایی که قوانین داخلی آنها اجازه می‌دهد با بازگشت محدود تماشاچیان به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال موافقت کند. یوفا اعلام کرده در این مرحله حداکثر ۳۰ درصد از ظرفیت هر ورزشگاه پر خواهد شد و تا اطلاع ثانوی تماشاچی‌های تیم‌های مهمان اجازه حضور در ورزشگاه‌های میزبان را نخواهند داشت. با این خبر در مقر یوفا، قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم های حاضر در این مرحله، حریفان شان را شناختند. در یکی از حساس‌ترین تقابل‌های مرحله گروهی، تیم های بارسلونا و یوونتوس در گروه G با هم دیدار خواهند کرد و رئال هم با اینتر روبرو می شود. فصل ۲۱-۲۰۲۰ دو تفاوت بزرگ خواهد داشت و تیم ها می توانند با دعوت از ۲۳ بازیکن، پنج تعویض در هر بازی انجام دهند. همچنین همه بازی ها حداقل تا اوایل سال ۲۰۲۱ پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. یوفا برای سیدبندی قرعه کشی فصل جدید تنها رتبه های تیم ها در جدول را در نظر نگرفت به همین خاطر بایرن مونیخ، سویا، رئال مادرید، یوونتوس، پاری‌سن ژرمن، لیورپول و زنیت در سید یک و بارسلونا، اتلتیکومادرید، منچستریونایتد، منچسترسیتی، چلسی، دورتموند، آژاکس و شاختار در سید دو قرار گرفتند

گروه‌بندی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه A: بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید، سالزبورگ و لوکوموتیو مسکو

گروه B: رئال مادرید، شاختار دونتسک، اینترمیلان و بوروسیا مونشن‌گلادباخ

گروه C: پورتو، منچسترسیتی، المپیاکوس و المپیک مارسی

گروه D: لیورپول، آژاکس، آتالانتا و میتیلند

گروه E: سویا، چلسی،‌ کراسنودار و رن

گروه F: زنیت سنت پترزبورگ، بوروسیا دورتموند، لاتزیو و بروژ

گروه G: یوونتوس، بارسلونا، دینامو کیف و فرانس واروش

گروه H: پاریسن ژرمن، منچستر یونایتد، لایپزیک و باشاک‌شهیر استانبول

مرحله گروهی از بیستم اکتبر آغاز می شود و تا نهم دسامبر ادامه خواهد داشت. بازی های هر هفته در دو روز برگزار می شود و تنها در صورتی زمان دیدار ها تغییر پیدا می کند که تیم ها با بحران کرونا روبرو شوند. آن ها حداقل باید ۱۳ بازیکن (یک دروازه‌بان) در اختیار داشته باشند. در غیر این صورت بازی به زمان دیگری موکول می شود. همچنین اگر وضعیت اروپا به شکلی شود که انجام بازی ها ممکن نباشد در برنامه بازی ها تغییر ایجاد خواهد شد. 

برنامه بازیها

هفته اول: بیستم و بیست و یکم اکتبر (۲۹ و ۳۰ مهر)

هفته دوم: بیست و هفتم  و بیست و هشتم اکتبر (۶ و ۷ آبان)

هفته سوم: سوم و چهارم نوامبر (۱۳ و ۱۴ آبان)

هفته چهارم: بیست و چهارم و بیست و پنجم نوامبر (۴ و ۵ آذر)

هفته پنجم: یکم و دوم دسامبر (۱۱ و ۱۲ آذر) 

هفته ششم: هشتم و نهم دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر)

بهترین‌های یوفا معرفی شدند

یوفا بهترین بازیکنان و سرمربیان سال را معرفی کرد که بیشترین سهم برای بایرن مونیخ بود. در مراسم قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بهترین های یوفا اعلام شدند که بیشترین سهم برای لیون در بخش زنان و بایرن مونیخ در بخش مردان بود. در بخش بانوان سارا بوهادی (لیون) بهترین دروازه‌بان، لوسی برونز (لیون) بهترین مدافع، جنفیر ماروسان (لیون) بهترین هافبک و هاردر (چلسی) بهترین مهاجم  انتخاب شدند. 

روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکن و هانسی فلیک بهترین سرمربی معرفی شدند. در بخش بانوان این جایزه به هاردر، مهاجم چلسی و ژان لوک واسور، سرمربی لیون رسید. یوفا همچنین بهترین های سال در پست های مختلف را اعلام کرد که مانوئل نویر (بهترین دروازه‌بان)، کیمیش (بهترین مدافع) و لواندوفسکی (بهترین مهاجم) از بایرن انتخاب شدند. دی بروین، بازیکن منچسترسیتی هم بهترین هافبک معرفی شد. روبرت لواندوفسکی که به همراه بایرن مونیخ فاتح پنج عنوان داخلی و بین المللی شد، با ۴۷۷ امتیاز بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۹/۲۰ اروپا شد، در حالیکه مجموع امتیازات نفرات دوم تا دهم لیست ۴۲۰ امتیاز بود. روبرت لواندوفسکی در ۱۰ بازی لیگ قهرمانان اروپا ۱۵ گل زد و ۶ گل ساخت. در ۳۱ بازی بوندسلیگا ۳۴ گل زد و ۴ پاس گل داد و در پنج بازی جام حذفی آلمان نیز ۶ گل به ثمر رساند و در هر سه رقابت آقای گل شد.

مسی و رونالدو در یک گروه

با قرار گرفتن تیم‌های فوتبال یوونتوس و بارسلونا در گروه G، یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ اروپا بین کریس رونالدو و لیونل مسی رقم می‌خورد. دیدار قهرمان ایتالیا و نایب‌قهرمان اسپانیا با حضور دو فوق ستاره فوتبال جهان می‌تواند نقطه عطف لیگ قهرمانان اروپا باشد؛ جایی که رونالدو و مسی پس از چند سال این بار جایی غیر از لالیگا و ال کلاسیکو برابر هم قرار می‌گیرند. ناکامی هر دو بازیکن در لیگ قهرمانان سال‌های اخیر و عطش برای بردن یک جام اروپایی دیگر هم از دیگر جنبه‌های برخورد لیو و کریس خواهد بود.

عکس روز، آخرین اخطار

بایرن مونیخ با پیروزی ۳ بر ۲ برابر دورتموند فاتح سوپرجام آلمان شد تا رپوکر کند و یک جام با شش گانه فاصله داشته باشد. این دیدار تنها برای باواریایی ها خاص نبود و بیبیانا اشتاین‌هاوس هم هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. داور ۴۱ ساله که تاریخ سازی کرد و نخستین بانویی لقب گرفت که سوپرجام آلمان را قضاوت می کند. البته او برای آخرین بار در میادین سوت زد. اشتاینهاوس در سال ۲۰۱۷ اولین بازی اش را در بوندسلیگا قضاوت کرد و اکنون به خاطر مسائل شخصی شش سال زودتر این حرفه را کنار خواهد گذاشت. در تصویری که الکساندر هسن‌اشتاین به ثبت رسانده است بیبیانا آخرین کارت زرد دوران قضاوتش را به لوکاس ارناندز نشان می دهد.

خوشحالیم کاری کردیم ذهن مردم ٢ ساعت از مشکلات اقتصادی دور باشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید: خوشحال است با عملکرد تیمش مردم برای دو ساعت مشکلات اقتصادی را فراموش کردند. یحیی گل‌محمدی درباره عملکرد تیمش برابر پاختاکور ازبکستان اظهار کرد: لطف خدا، همت بازیکن و دعای خیر هواداران‌مان بود که کمک کرد.وی ادامه داد: بازی سختی داشتیم. بازی را خوب شروع کردیم و حریف را تحت فشار قرار دادیم. در ادامه با اخراج بازیکن پاختاکور کار ما راحت تر شد، چون تیم حریف به عقب رفت و ما توانستیم پاس‌ بدهیم و به گل برسیم. در مجموع بازی سختی برای ما بود.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: پاختاکور یکی از تیم‌های این دوره از رقابت‌ها بود و تقریبا می‌توان گفت که تیم ملی ازبکستان بود که تقویت هم شده بود. آنها دو مهاجم خوب خارجی هم داشتند.وی افزود: بازیکنان ما فداکارانه تلاش می‌کنند و خوشحالیم که باعث شادی هواداران شدیم و در این وضعیت اقتصادی، توانستیم شاید دو ساعت ذهن مردم را از مشکلات دور کنیم.سرمربی پرسپولیس در ادامه درباره ارزیابی‌اش از تیم النصر عربستان هم گفت: بازی بعدی ما با النصر است که تیم قدرتمندی در عربستان است. در لیگ قهرمانان آسیا همه بازی‌ها سخت است و امیدواریم مثل بازی‌های قبلی ظاهر بشویم و بتوانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=48594 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x