جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

توقف اعدام و آزادی همه زندانیان سیاسی – عقیدتی؛ گردهمایی در بروکسل

در روز برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل، ایرانیان مدافع حقوق بشر خواهان توقف اعدام و آزادی همه زندانیان سیاسی- عقیدتی شدند!

سران کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا در تاریخ ۹، ۱۰ و ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰، اجلاس عمومی خود را در ساختمان شورای اروپا در میدان شومن (خیابان قانون) در بروکسل برگزار کردند. در این اجلاس سه روزه به مسایل مختلفی از جمله افزایش بودجه اروپا، چگونگی افزایش امنیت و مبارزه علیه تروریسم در داخل اروپا، مبارزه علیه کرونا و جلوگیری از گسترش این ویروس و خرید واکسن در این ارتباط، تغییرات اقلیمی و پایین آوردن تولید گازهای گلخانه‌ای، تقویت ارتباط با کشورهای جهان، سیاست عمومی اروپا در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در جهان و … پرداخته شد و تصمیماتی در این ارتباط گرفته شد.

این موضوع واقعیتی است که زندانیان سیاسی و مدنی در بند در جمهوری اسلامی از آغاز حیات این حکومت تا به امروز از برجسته ترین نمادهای مقاومت مردم در برابر سرکوبگران حاکم بشمار می روند و تاکنون نیز هزینه های بسیار سنگینی را در مبارزه علیه استبداد، دیکتاتوری و در دفاع از آزادی های دمکراتیک و حقوق بشری پرداخته‌اند.

بسیاری از زندانیانی که در زندان های حکومت اسلامی ایران هستند بارها تاکید کرده اند که در بدترین شرایط زندان، اقدامات بین‌المللی مانند کمپین‌ها، آکسیون‌ها و حمایت‌های افکار عمومی جهانی و ارگان‌های حقوق بشری و بین‌المللی و نیز حمایت های هموطنان آزادیخواه در داخل و خارج از کشور برای آنان بسیار امیدوارکننده بوده است.

تشکل “کارزار حمایت از نسرین ستوده” به مناسبت فرا رسیدن ده دسامبر روز جهانی حقوق بشر تصمیم گرفت آکسیونی را در برابر دفاتر رسمی اتحادیه اروپا در میدان شومن در بروکسل سازماندهی و برگزار کند. در این آکسیون با وجود هوای سرد و بارانی تعدادی از ایرانیان آزادیخواه و مدافع حقوق بشر ساکن بلژیک شرکت کردند. ایرانیان با در دست داشتن شعارها و پلاکاردهای فرانسوی زبان، پوسترها و عکس های زندانیان سیاسی و آفیش های نه به اعدام و لغو حکم اعدام دکتر احمد رضا جلالی و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی- عقیدنی در این آکسیون حضور یافتند.

یکی از مسئولین تشکل “کارزار حمایت از نسرین ستوده” در این آکسیون متنی را در دفاع از حقوق بشر خواند و از طرف تشکل جمهوری اسلامی را بدلیل نقض حقوق بشر در ایران محکوم کرد. فعالین ایرانی مدافع حقوق بشر بارها در شهر بروکسل پایتخت اروپا با فعالیت های خود نشان داده اند که به مبارزه و حمایت های خود برای آزادی همه زندانیان سیاسی و مدنی و لغو حکم اعدام و شکنجه در ایران ادامه خواهند داد. آکسیون بروکسل با گذشت یک ساعت به پایان رسید.


عکس ها: داوود و سیامک
کلیپ: احمد نجاتی
گزارش علی صمد از بروکسل – ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=97030 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x