جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تولدی برای اعتبار فوتبال ایران؛ ارزش‌های غیرقابل مذاکره آلمان؛اعتراض ایران نبود؛ تقصیر بحرین است

 

علی کریمی در بایر مونیخ

نازک بین: در خبرها آمده که از منابع خبری فیفا شنیده شده اینفانتینو رئیس ایتالیائی این تشکیلات جهانی فوتبال اعلام کرده در نظر دارد برای دیدن حضور بانوان در ورزشگاه آزادی در فرصت مناسب به تهران سفر کند. در اخبار منتشر شده تاکیده شده که-شخصا -می خواهد از نزدیک در ورزشگاه در کنار بانوان تماشاگر بنشیند و فوتبال را تماشا کند.

گزارش‌گر فرانس فوتبال به نقل یکی از نزدیکان رییس فیفا تاکید کرده است که هنوز زمان دقیق سفر رییس فدراسیون جهانی فوتبال مشخص نیست اما دلیل اصلی این سفر، بررسی وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها است تا جایی که رییس فیفا اعلام کرده که دوست دارد خودش در ورزشگاه، در نزدیکی زنان بنشیند.

این خبر با استقبال طیف به اصطلاح اصلاح طلب و رسانه های نزدیک و یا وابسته به این جریان در داخل و درخارج  مواجه شده است. جریان موسوم به اصولگرا و رسانه های مهم آنان یعنی فارس و تسنیم و مهر سفر رئیس زودباور و خوش بین را به معامله پنهانی دولت شیخ حسن روحانی کلید ساز با مقامات فیفا ربط داده اند و آن را نکوهش کرده اند. حتی پا را از این فراتر گذاشته و نوشته اند: اتفاقی که نشان می‌دهد در چنین موضوعی که مشخصا دخالت در امور داخلی کشور است، خود را محق می‌داند و برای اجرایی شدن تصمیم، نقش ناظر میدانی را می‌گیرد؛ اتفاقی که مانندی برای آن را یا نمی‌توان یافت یا بسیار نادر است. 

چنین سفری نه فقط معتبر نیست بلکه نشانه ضعف و بی اعتباری مدیریت فیفا در نزد فدراسیونهای عضو این تشکیلات جهانی است. رفتار کج دار و مریز فیفا با جمهوری اسلامی ایران و زودباوری و خوش بینی مفرط نسبت به جمهوری اسلامی مهمترین عنصر بی اعتباری مدیریت فیفا است.

جمهوری اسلامی بارها تعهدات شفاهی و کتبی خود به فیفا را یا کاملا نقض کرده است و یا با شیوه های مزورانه زمان را برای خود خریده و به آن عمل نکرده است. نماینده فرانسوی رئیس فیفا به تهران رفت تا اولین حضور زنان را بطور رسمی در ورزشگاه آزادی در بازی ایران و کامبوج از نزدیگ ببیند و گزارش جامعی از این حضور چه در حاشیه و چه در بطن آن تهیه و تسلیم مقامات ارشدتر فیفا کند.

آن سوتر، رجب طیب اردوغان که بطور کامل جای پای جمهوری اسلامی ایران گذشته و یکی از بهترین بازیکنهای تاریخ فوتبال ترکیه را بعد از یک دوره دوستی خاله خرسه با وی مجبور به تبعید به آمریکا کرد چماقی در دست گرفته و یوفا را تهدید به زدن کرده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه ۷ نوامبر نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران در فرودگاه آنکارا پیش از سفر به مجارستان اظهار داشت: رفتار تبعیض آمیز سیاسی و ناعادلانه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در قبال تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ترکیه غیرقابل قبول است. وی افزود: هنگامی که پای ورزشکاران ترکیه به میان می‌آید، رویکردشان تغییر می‌یابد. یوفا باید سریعا این رویکرد اشتباه خود را کنار بگذارد. نباید با تصمیمات اشتباه خود باعث سیاسی‌تر شدن ورزش شوند.اردوغان گفت: ورزشکارانی که نمایندگان کشورمان در مسابقات بین المللی هستند از ابتدای آغاز عملیات چشمه صلح در معرض یک تهاجم سازمان یافته قرار گرفته‌اند.

کیکر: ویلموتس هم راه برانکو و کی‌روش را رفت

دلارهای تروریستهای حزب الئه لبنان و یمن و الشعبی عراق و سایر تروریستهای دست پرورده جمهوری اسلامی در آفریقا و خاورمیانه به موقع دست شان میرسد و مشکلی نیست ولی برای پرداخت حقوق مربیان خارجی استخدام شده در ورزش و بالطبع فوتبال، مشکل ارزی و انتقال آن وجوددارد! (اینجا به ماهیت و خوب و بد بودن مربی خارجی کاری نیست). پرونده های خلافکاری و ندادن دستمزد و حقوق بازیکنان و مربیان شاغل در فوتبال فاسد جمهوری اسلامی از یک دهه قبل به این سوی چنان انباشته شده که به قول یکی از مسئولین کمیته انظباطی فیفا برای نگهداری آن ها دو اتاق لازم است. حال چرا فیفا با جمهوری اسلامی ایران مماشات می کند باید آن را در مسایل پشت پرده و داد و ستدهای بازرگانی رئیس فیفا جستجو کرد.

نشریه معتبر کیکر آلمان به شرایط مارک ویلموتس در تیم ملی ایران اشاره کرد. بعد از پرداخت نشدن مطالبات مارک ویلموتس و اخبار رسانه‌های بلژیکی مبنی بر کناره‌گیری این مربی از هدایت ایران، کیکر نوشت: مشکلات مربی‌های قبلی در فوتبال ایران این‌بار برای مارک ویلموتس تکرار می‌شود.  به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقال پول بین بانک‌های داخل ایران با خارج از ایران مقدور نیست و به همین خاطر ویلموتس هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده است.این اتفاق قبلا برای مربیانی چون برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش نیز رخ داد و باعث شکایت آن‌ها به فیفا شده است.در صورتی که ویلموتس نیز متقاعد نشود، تیم ملی فوتبال ایران در بازی مرگ و زندگی برابر عراق بدون سرمربی خواهد بود.

اعتراض ایران نیست، تفصیر بحرین است

سایت «اسپورت» خبر داد که فدراسیون عراق اعلام کرده دلیل اصلی انتقال بازی‌های این کشور به زمین بی طرف، اعتراض ایران نیست بلکه فدراسیون بحرین حاضر به حضور در اربیل نشده است.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برگزاری دیدارهای عراق با ایران و بحرین در بصره را به خاطر ناآرامی های اخیر نپذیرفت. فدراسیون عراق می خواست این بازی‌ها را به اربیل منتقل کند اما بحرین نپذیرفت. در نتیجه، هر دو رقابت به کشور ثالث منتقل شد و در نهایت اردن به عنوان میزبان انتخاب شد. دیدار تیم های ایران و عراق قرار است در تاریخ ۲۳ آبان ماه و در ورزشگاه بین المللی امان (پایتخت کشور اردن) برگزار شود.

موضع رئیس اتحادیه فوتبال آلمان درباره بازی در ورزشگاه‌هایی با محدودیت دسترسی برای زنان

فریتس کلر، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان اعلام کرد به هیچ وجه به تیم‌های ملی این کشور اجازه نخواهد داد در کشورهایی که زنان با محدودیت ورود به ورزشگاه روبرو هستند، به میدان برود. 

به نقل از سایت notizie، در همین رابطه کلر گفت: این ارزش‌ها برای آلمان غیرقابل مذاکره است چون مثل حق زنان در هر جای دیگر جهان است. بر این اساس تیم‌های ملی فوتبال آلمان در کشورهایی که زنان محدودیت ورود به ورزشگاه را دارند بازی نخواهند کرد. پیش‌تر، الکساندر شفرین، رئیس یوفا به اعضای این کنفدراسیون توصیه کرد در ورزشگاه‌های کشورهایی که زنان حق برابر با مردان برای ورود ندارند به میدان نروند که تمام اعضای این کنفدراسیون با آن موافقت کردند.

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای دیدار با تیم ملی فوتبال عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا اعلام شد که به شرح زیر است:

۱.علیرضا بیرانوند
۲.محمد رشید مظاهری
۳.پیام نیازمند

۴.وریا غفوری
۵‌.سید مجید حسینی
۶.حسین کنعانی زادگان
۷.میلاد محمدی
۸‌.محمد نادری
۹.مرتضی پورعلی گنجی
۱۰.رامین رضاییان
۱۱.سیاوش یزدانی

۱۲.امید ابراهیمی
۱۳.احسان حاج صفی
۱۴.علی کریمی
۱۵.احمد نوراللهی
۱۶.مسعود شجاعی
۱۷.وحید امیری

۱۸.کریم انصاری فرد
۱۹.علی قلی زاده
۲۰.محمد محبی
۲۱.کاوه رضایی
۲۲.سردار آزمون
۲۳.مهدی طارمی

تبریک خاص به جادوگر ایرانی؛ چه گلی زدی علی!

علی کریمی در سالگرد تولد ۴۱ سالگی خود تبریک تولدی خاص و جالب دریافت کرد؛ از طرف باشگاه بایرن مونیخ، در آستانه دربی بزرگ آلمان، به یاد گل درخشان او با پیراهن این تیم به دورتموند. علی کریمی، جادوگر فوتبال ایران به دلیل سابقه بازی در باشگاه بایرن مونیخ همچنان در یاد و خاطره هواداران این تیم زنده است. این ادعایی است که با تبریک تولد جالب باشگاه بایرن مونیخ برای کریمی که دیروز از طرف حساب توییتر رسمی باشگاه بایرن منتشر شد ثابت‌شدنی است. مدیران رسانه‌ای بایرن مونیخ وقتی دیروز متوجه شدند که علی کریمی، ستاره ایرانی سابق این باشگاه به چهل و یکمین سالگرد تولد خود نزدیک می‌شود، به دلیل اینکه در بایرن همه نگاه‌ها به دیدار امشب باواریایی‌ها مقابل زردپوشان دورتموند معطوف بود، بی‌اختیار به یاد یکی از زیباترین گلهای تاریخ این دربی افتادند. گلی که در سال ۲۰۰۵ توسط علی کریمی وارد دروازه زردپوشان وستفالیا شده بود. این فرصت غنیمتی بود که بایرن از آن استفاده کرد و با انتشار ویدیویی از گل درخشان کریمی، تولد او را تبریک گفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=11483 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x