چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

جنگل های خائیز، بار دیگر گرفتار آتش شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وقوع آتش سوزی در جنگل های بهبهان و تلاش برای مقابله با سرایت آن به خائیز خبر داد.

حسین کلانتری گفت: آتش سوزی از صبح امروز دوشنبه ۱۶ تیرماه در منطقه تنگ تکاب خائیز در محدوده استان خوزستان و شهرستان بهبهان شروع شده و به محض اطلاع دستورات لازم به منظور جلوگیری از سرایت آتش به محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل نشست اضطراری ستاد بحران در فرمانداری کهگیلویه و نامه نگاری فوری به استانداری خوزستان خبر داد و افزود: این نامه فوری جهت دستور اقدام به موقع و اعزام امکانات، بالگرد، نیرو و تجهیزات مقابله با گسترش آتش ارسال شد.

کلانتری تصریح کرد: با توجه به آتش سوزی در منطقه تنگ تکاب بهبهان، احتمال سرایت آتش به منطقه خائیز وجود دارد و پیگیری و تدارک اعزام ۲ فروند بالگرد به منطقه خائیز انجام شد. وی افزود: هم اکنون فرماندار شهرستان کهگیلویه و مدیرکل محیط زیست با کلیه امکانات و افراد آموزش دیده محلی و منابع طبیعی شهرستان و تجهیزات مقابله با آتش از جمله با ۲۰ دستگاه دمنده و آتش کوب در منطقه مستقر و در حال مقابله با سرایت آتش قبل از ورود به محدوده شهرستان کهگیلویه هستند.

کلانتری گفت: تیمهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان در آماده باش کامل هستند و هشدارهای لازم داده شد.

علیرضا اتابک، فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز گفت: نیروها و امکانات همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان به محل آتش سوزی جنگل‌های خائیز اعزام شده اند.

وی افزود: بوسیله بالگرد شرکت نفت و گاز گچساران تاکنون هشت سورتی پرواز برای اعزام نیروها به ارتفاعات انجام شده و نیروها در حال خاموش کردن آتش هستند.

به گفته اتابک دمای بالای هوا، صعب العبور و صخره ای بودن منطقه و واقع شدن بخشی از آتش سوزی در محدوده سد مارون روند مهار آتش را کُند کرده است.

اتابک تصریح کرد: حیات وحش منطقه مشکلی ندارند و آتش به حیات وحش نزدیک نیست.

وی گفت: آتش از سمت بهبهان به تنگ تکاب سرایت کرد و در حال نزدیک شدن به منطقه حفاظت شده خائیز است.

https://akhbar-rooz.com/?p=39291 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x