پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

حبس ۲۰ ساله برای افسران آمریکایی به اتهام حمله به ونزوئلا

حبس ۲۰ ساله برای افسران آمریکایی به اتهام حمله به ونزوئلا

یک دادگاه در ونزوئلا دو افسر سابق نیروهای ویژه آمریکا را به اتهام مشارکت در حمله ناکام به این کشور با هدف سرنگونی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس، تارک ویلیام دادستان کل ونزوئلا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: لوک دنمن و اِیرن بری افسران سابق نیروهای ویژه آمریکا مشارکت در عملیات هدایت شده توسط یک افسر آمریکایی دیگر در ۴ مه (۱۵ اردیبشهت) را تایید کردند.

عملیات موسوم به گیدئون از تمرین در کمپ‌های کشور مجاور کلمبیا آغاز شد و دست کم ۸ کشته و ۶۶ مجروح بر جای گذاشت. جردن گودریو افسر سابق نیروهای ویژه آمریکا که مدیر یک شرکت خصوصی در فلوریدا است، مسئولیت حمله ناکام به ونزوئلا را بر عهده گرفته است.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در آن زمان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور همچنین ۱۳ “تروریست” را که با این طرح توطئه مشارکت داشتند، دستگیر کرده‌اند. رئیس‌جمهوری ونزوئلا تصریح کرد، این توطئه با هماهنگی واشنگتن برای ورود به خاک ونزوئلا از طریق سواحل این کشور و سرنگونی دولت وی انجام گرفت.

دادستان‌های ونزوئلایی اعلام کردند: دنمن و بری هر دو متهم به توطئه، قاچاق تسلیحات غیرقانونی و تروریسم هستند.

مقام‌های دولت کاراکاس اعلام کردند که این مزدوران تلاش داشتند با قایق‌های تندرو از طریق کلمبیا وارد خاک ونزوئلا شوند تا پس از آن اهداف خود را پیاده کنند.

رییس‌جمهوری ونزوئلا همواره از تلاش مخالفان برای سرنگونی دولتش خبر داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=42711 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x