پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب توده ایران: باز هم جنایت: رژیم ضدمردمی ولایت فقیه نوید افکاری را اعدام کرد!

حکومت جهل و جنایت فقیهان بار دیگر فاجعه آفرید و در سحرگاه شنبه ۲۲ شهریور، نوید افکاری، کشتی‌گیر ملّی معترض به حکومت ظلم و استبداد را در زندان عادل آباد شیراز اعدام کرد. اعدام کردن نوید افکاری در ماهِ شهریور،‌ یعنی ماهی که مردم میهن ما خاطرهٔ هزاران زندان سیاسی را گرامی می‌دارند که در تابستان ۶۷ به فرمان خمینی و به دست کسانی همچون ابراهیم رئیسی، رئیس کنونی قوهٔ قضایی رژیم ولایت فقیه کشتار شدند، بار دیگر بر این حقیقت تأکید دارد که بیداد و جنایت‌پیشگی و بی‌توجهی محض به افکار عمومی ایران و جهان در سرشتِ رژیم اسلامی حاکم بر میهن ماست.  

نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، نایب قهرمان نوجوانان ایران، و کارگر گچ‌کار ساختمان، در شهریور ۱۳۹۷ و چند روز پس از فروکش کردن اعتراض‌های سراسری مرداد همان سال به اتهام قتل حسن ترکمان، مأمور امنیتی و کارمند حراست ادارهٔ آبفای [آب و فاضلاب] شیراز، بازداشت و سپس در دادگاه به “دو بار اعدام” محکوم شد. وحید افکاری، برادر او نیز به اتهامی مشابه بازداشت و به زندان افتاد، و برادر دیگر او به نام حبیب نیز بازداشت شد. وحید و حبیب افکاری به ترتیب به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های موثق، گزمگان جمهوری اسلامی به روال همیشگی  برای گرفتن اعتراف اجباری، نوید و برادرانش را زیر شدیدترین شکنجه‌ها قرار داده بودند. در پیام صوتی نوید افکاری که به‌تازگی از زندان بیرون آمده است، نوید افکاری به‌صراحت می‌گوید که تحت شکنجه مجبور به اقرار به قتل کارمند حراست آبفای شیراز شده است.

بر اساس اظهارات وکیل نوید افکاری و دیگر شواهد موجود، دادگاه بدون داشتن هیچ‌گونه مدرک محکمه‌پسندی، حکم اعدام علیه نوید افکاری صادر کرده است. حسن یونسی، وکیل نوید افکاری، گفته است که ویدیوی دوربین مداربسته که دادگاه بر اساس آن می‌گوید نوید افکاری مرتکب قتل شده، “مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.”

نوید افکاری از درون سیاه‌چال‌های جمهوری اسلامی به افکار عمومی ایران و جهان اعلام کرده بود که: “اگر من بی‌گناه اعدام شدم، عقل و منطق حکم می‌کند که این اولین قربانی بی‌عدالتی این بیدادگاه به اصطلاح عدالت‌محور نبوده است. سکوت شما یعنی حمایت از ظلم و ظالم…”

در هفته‌های اخیر بسیاری از سازمان‌های حقوق بشر جهانی و ورزشکاران جهان با ارسال نامه به رژیم جمهوری اسلامی خواهان لغو حکم اعدام نوید افکاری شده بودند ولی جنایتکاران حاکم بی‌توجه به افکار عمومی ایران و جهان نوید افکاری را بی‌رحمانه اعدام کردند. از جمله، الکساندر مِدوید، برندهٔ ده مدال طلای جهان و المپیک، خطاب به سران جمهوری اسلامی نوشته بود: “در عالم هستی هیچ‌کس حق ستاندن زندگی کسی را ندارد. باید به زندگی ارزش گذاشت، زندگی مهم‌ترین پدیده است. من از مقام‌های ایرانی می‌خواهم مجازات اعدام علیه نوید افکاری را لغو کنند.”

اعدام نوید افکاری نیز با محکومیت شدید سازمان‌های حقوق بشر، فدراسیون بین‌المللی کشتی، و حتیٰ فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) روبرو شد. دیانا الطحاوی، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین‌الملل نیز روز شنبه در بیانیه‌ای نوشت: “اعدام مخفیانهٔ امروز صبح نوید افکاری قهرمان کشتی، بدون آنکه خود او، خانواده، یا وکیلش پیشتر از این برنامه با خبر شده باشند، آن هم بعد از محاکمه‌ای غیرعادلانه، تمسخر هولناک عدالت است که باید فوراً با اقدام بین‌المللی مواجه شود.”

جنایتکاران جمهوری اسلامی هراسناک از خشم مردم نسبت به جنایتی که مرتکب شده‌ بودند حتی به خانوادهٔ افکاری اجازه ندادند تا مراسم خاک‌سپاری فرزندشان را برگزار کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پیکر نوید افکاری، زیر تدابیر امنیتی شدید، شبانه در روستای سنگر از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان در استان فارس به خاک سپرده شد.

حزب تودۀ ایران جنایت هولناک حکومت جمهوری اسلامی در اعدام نوید افکاری را به شدّت محکوم می‌کند. فقط با تشدید مبارزه و گسترش جنبش اعتراضی مردم بر ضدِ جنایتکاران حاکم و حذف کامل دستگاه ولایت فقیه از اهرم‌های قدرت سیاسی میهن ما می‌توان امید داشت که بشود جلوی این چنین جنایت‌هایی را در آینده گرفت.

حزب تودۀ ایران

۲۲ شهریور ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=46602 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x