شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب حکمتیست (خط رسمی): علی عجمی از فعالین دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب جان باخت

با تاسف فروان روز چهارشنبه ۶ مه ٢٠٢٠ جنازه علی عجمی در دریاچه پارک هرمان شهر هوستون آمریکا توسط پلیس این کشور پیدا شد.

علی عجمی یکی از فعالین کمونیست  و از اعضا دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب(داب) در دانشگاه تهران، سر دبیر نشریه “دنیای بهتر”  و از فعالین محبوب “داب” بود.  رفیق علی در دوره ای که در ایران فعالیت داشت بارها توسط مراکز اطلاعاتی جمهوری اسلامی تهدید شد. سال ١٣٨۴ بدلیل فعالیت با دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب از دانشگاه اخراج شد. آخرین بار در سال ۸۸  در رابطه با فعالیت با “داب” دستگیر و تا سال ٩٠ در زندان رجایی شهر زندانی بود. علی عجمی  در زندان نیز از از چهره های شناخته شده و مبارزی بود که علیه فضای سرکوب ایستاده و مقاومت را سازمان میداد. در سال ۹۰ در زندان رجایی شهر همراه ۵ نفر دیگر از زندانیان سیاسی در حمایت از ١٢ زندانی سیاسی در بند ٣۵٠ اوین دست به اعتصاب غذا زد. او در زندان رجایی شهر با زندانبان خود درگیری لفظی پیدا میکند که توسط زندانبان مورد ضرب و شتم قرار میگیرد که در اثر آن پرده گوشش پاره میشود.

 رفیق علی پس از آزادی از زندان ابتدا به ترکیه رفت و سرانجام به عنوان پناهنده سیاسی عازم آمریکا شد. در خیزش سال۹۶ رفیق علی به همراه تعداد دیگری از فعالین “داب” نامه ای خطاب به نسل جدید دانشجویان چپ و کمونیست در دانشگاهها تحت عنوان “نامه به نسل نوین جویندگان آزادی و برابری” نوشته و علاوه بر دفاع از تلاشهای دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب به انتقال این تجربه، تجربه دانشجویان چپی که برای “پیوند میان جنبش کارگری، جنبش زنان وجنبش دانشجویی  برای سازماندهی جنبشی عمومی برای رسیدن به آزادی ، برابری و عدالت اجتماعی” و ضرورت احیا چپ و کمونیسم در دانشگاه تاکید کردند.

حزب حکمتسیت (خط رسمی) جانباختن رفیق علی عجمی را به خانواده و بستگان او، به رفقایش به دانشجویان ازادیخواه و برابری طلب و به همه آزادیخوهان تسلیت میگوید. رفیق علی در میان ما نیست اما آرمانهای انسانی و آزادیخواهانه او برای همیشه همراه ما خواهد ماند.

یاد عزیز علی عجمی همیشه زنده است

حزب کمونیست کارگری- حکمتیست (خط رسمی)

۸ آوریل ۲۰۲۰ (۲۹ اردیبهشت ۹۹)

https://akhbar-rooz.com/?p=29015 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x