پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حزب حکمتیست (خط رسمی): اعلام استعفای عادل عبدالمهدی، پیشروی جنبش محرومان

امروز عادل عبدالمهدی نامه استعفای بدون تاریخ خود را تحویل پارلمان عراق داد! این نامه بیانگر عقب نشینی رسمی دولت عراق،  در مقابل اعتراضات وسیع و توده‌ای مردم این کشور است.

عقب نشینی که نه ناشی از” نک و ناله های” و نوحه خوانی‌های نیروهای قومی و مذهبی و جنگ و جدال های  درونی هیئت‌های آنها در دولت فدرالیستی عراق، بلکه بازتاب اعتراض عمومی مردمی است که خواهان سرنگونی کل دستگاه دولت و فساد و ارتجاع حاکم است.

این پیشروی نه حلقه‌ای از تحرکات ارتجاعی احزاب ناسیونالیست حاکم در کردستان عراق  که در گرماگرم جدال مردم عراق برای” رفاه، آزادی و امنیت” زیر بغل دولت عراق را گرفتند، است  و نه به خاطر افاضات آیت الله سیستانی و مقتدی صدر و شرکا است،  که همچون همپالکی‌های خود در جمهوری اسلامی روزهایی که حکومت در عراق مردم را به گلوله بسته بود،  مردم  بی سلاح و بی دفاع رابه “عدم خشونت” و”عدم دست اندازی به املاک دولتی” فراخواندند!

حکم برکناری نخست وزیرعراق را، اکثریت جامعه، کارگران و زحمتکشان بپاخاسته در عراق، صادر کردند..به این واقعیت، امروز ریاکارترین رسانه های رسمی در سراسر جهان، اعتراف میکنند. جشن و پایکوبی سراسری امروز مردم در عراق، به خاطر این واقعیت و این احساس قدرت است.

این جشن یک پیروزی مردمی است که برای پایان یافتن کل حکومت و تمامی دستجات مرتجع آن به میدان آمده و در میدان مانده اند. مردمی که دشمن خارجی (جمهوری اسلامی)  و دشمن داخلی (حکومت  “خودی”) را تواما محاصره و مورد تعرض پرچم آزادیخواهی و برابری طلبی خود قرار دادند. جشنی که امروز، با تحمیل عقب نشینی به عادل عبدالمهدی و دولتش، شعله امید مردم  به پیروزی کامل و نهایی، برای رسیدن به یک جامعه آزاد، مرفه و امن،  را در دل شان زنده نگاه داشته است.

مردم ایران و کل منطقه شریک این پیشروی و پیروزی، هستند! هرچند این  قدم اول پیروزی های بیشتر است.

بی تردید کوتاه شدن دست جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران آن و سردار سلیمانی و حشدالشعبی، از زندگی مردم در عراق،  ضربه بزرگی به حاکیمت ارتجاع مذهبی و اسلام سیاسی در کل منطقه، و قدمی در پیشروی جنبش علیه خاورمیانه قومی و مذهبی، و برای خاورمیانه ای سکولار، امن، آزاد و مرفه است.

 و این تنها آغاز راه است!

این آغاز پایان زنجیره ارتجاع اسلامی و قومی و مذهبی  و کل دولت های حامی آنها در منطقه است! پایکوبی امروز مردم، شادی از پیشروی جنبشی است که مهر سکولار بر خود دارد. جنبشی است که با پرچم آزادیخواهی و برابری طلبی، خواهان نظام دیگری است.

این جنبش را بایستی به پیروزی رساند. نوبت اعمال اراده محرومین و سرکوب شدگان رسیده است!  روز تثبیت این عقب نشینی بر بورژوازی حاکم است.

پیشروی جنبش به حق مردم در عراق، در گرو تحکیم اتحاد آگاهانه بر سر خواست های بی چون و چرا خود، و مقابله با کل مرتجعین محلی، منطقه ای و بین المللی است که همواره سعی داشته اند تا این جنبش را دستمایه امتیاز گیری در جدال های قدرت شان کنند.

حزب حکمتیست، همراه مردم در ایران، ضربه جنبش آزادیخواهی عراق به ارتجاع حاکم را، پیشروی و پیروزی خود و مردم در ایران میداند. ارتجاع در عراق و ایران و لبنان در محاصره جنبش محرومان است، نباید اجازه داد که این محاصره را بشکند و جانی تازه کند.

زنده باد قدرت مردم

زنده باد قدرت پایین برای به زیر کشیدن بالایی ها

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست (خط رسمی)

۲۹ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=13763 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x