حزب چپ ایران (فدائیان خلق): اخراج روزنامە نگاران تلویزیون ایران اینترنشنال را محکوم می کنیم!

اتحادیە ملی روزنامە نگاران بریتانیا و ایرلند در بیانیەای کە متن آن در ١١ مهرماە منتشر شدە است، ضمن تائید خبر اخراج ٣ خبرنگار عضو این اتحادیە، اخراج آنها به دلیل فعالیت صنفی را محکوم کردە است. بنا بە نوشتە این اتحادیە این ٣ روزنامە نگار بخاطر تلاش هایشان برای برسمیت شناختە شدن فعالیت صنفی در تلویزیون ایران اینترنشنال تعدیل و یا در واقع اخراج شدەاند.

فداراسیون بین المللی روزنامە نگاران نیز اخراج این سە عضو خود را محکوم نمودە است. آنتونی بلانگر دبیر کل فدراسیون بین المللی روزنامە نگاران پس از اعلام همبستگی این فدراسیون با کارکنان عضو اتحادیە در تلویزیون ایران اینترناشنال، آن را بی عدالتی، تبعیض آشکار و بە مضحکە گرفتن قوانین بین المللی خواندە و خواهان رفع این بی عدالتی شدە است. نمایندگان کارکنان این اتحادیە در تلویزیون ایران اینترنشنال نیز در بیانیەای کە بە تصویب رساندند ضمن اعلام همبستگی خود با همکاران اخراجی شان آن را محکوم نمودەاند. در بریتانیا، کشور محل استقرار این تلویزیون، فعالیت اتحادیەای قریب یک قرن است بە رسمیت شناختە شدە، ممنوعیت آن یک تبعیض آشکار و غیرقانونی است کە نباید آن را برتافت!

گروە کار کارگری حزب چپ ایران (فدائیان خلق) کە از آغاز فعالیت های خود تا کنون هموارە از حقوق سندیکایی و مبارزات و مطالبات کارگران و زحمتکشان دفاع نمودە، اخراج ٣ روزنامە نگار عضو اتحادیە ی کارکنان تلویزیون ایران اینترنشنال بە دلیل فعالیت اتحادیەای را نقض آشکار حقوق اتحادیەای آنها می داند و آن را محکوم می کند. ما همبستگی خود را با روزنامە نگاران اخراجی ابراز می داریم و خواهان بازگشت بە کار آنان و رفع موانع فعالیت اتحادیە کارکنان تلویزیون ایران اینتر نشنال و توقف تهدید و فشار بە اعضای اتحادیە کارکنان این تلویزیون بخاطر عضویت در اتحادیە هستیم. بی شک محکوم کردن این اعمال و دفاع از حقوق سندیکایی کارکنان تلویزیون توسط مخاطبان ایرانی آن نقش موثری در نهادینه کردن وبه رسمیت شناختن حقوق سندیکایی و صنفی روزنامه‌نگاران خواهد داشت

گروە کار کارگری حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

اول آبان ٩٩ – ٢٢ اکتبر ٢۰٢۰



خبرهای بیشتر را در تلگرام اخبار روز بخوانید

https://akhbar-rooz.com/?p=51891 لينک کوتاه

0 0 رای
امتياز بدهيد!
نظری بنويسيد
Notify of
guest
1 دیدگاه
جديدترين
قديمی ترين بيشترين آرا
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
مریم
مریم
جمعه, ۹ آبان, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۲

روزنامه گاردین درحدود دوسال گذشته بتفصیل ازایران اینترناسیونال مقاله ای مفصل نوشته بوده است، که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مبلغ ۲۵۰ میلیون دلاربرای تاسیس این کانال پرداخته است، وازشخصیتهای دیگرسعودی دربرپایی این کانال دست داشته اند و اداره آن نیزدردست یک نفر سعودیست. برای جلب گویندگان کارکشته از دیگرکانالها، مانندبی بی سی ورادیوفردا دوبرابرحقوق پرداخت میکند. این مقاله درآرشیو The Guardian موجود است

بایگانی‌ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
اگر در مورد اين مقاله نظری داريد، لطفا کامنت بگذاريدx
()
x

آگهی در ستون نبليغات

آگهی های دو ستونه: یک هفته ۱۰۰ یورو، یک ماه ۲۰۰ یورو آگهی های بیش از ۳ ماه از تخفیف برخوردار خواهند بود

حساب بانکی اخبار روز

حساب بانکی اخبار روز: int. Bank Account Number IBAN: DE36 3705 0198 0026 0420 36 SWIFT- BIC: COLSDE33XXX نام دارنده حساب: Iran-chabar نام بانک: SparkasseKoelnBonn Koeln- Germany

Read More

آگهی در ستون تبليغات

آگهی یک ستونه یک هفته ۷۵ یورو، یک ماه ۱۵۰ یورو آگهی های بیش از ۳ ماه از تخفیف برخوردار خواهند بود

حساب بانکی اخبار روز

int. Bank Account Number IBAN: DE36 3705 0198 0026 0420 36 SWIFT- BIC: COLSDE33XXX نام دارنده حساب: Iran-chabar نام بانک: SparkasseKoelnBonn Koeln- Germany

Read More

آگهی ها در لابلای مطالب برای يک روز

یک ستونه: ۲۰ یورو دو ستونه: ۳۰ یورو سه ستونه: ۵۰ یورو

حساب بانکی اخبار روز

int. Bank Account Number IBAN: DE36 3705 0198 0026 0420 36 SWIFT- BIC: COLSDE33XXX نام دارنده حساب: Iran-chabar نام بانک: SparkasseKoelnBonn Koeln- Germany

Read More