جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): با تمام قوا به یاری مردم کشورمان بشتابیم!

فراخوان هیئت سیاسی – اجرایی حزب چپ ایران (فدائیان خلق) برای
 اتحاد، همراهی، همسویی و مشاورهی ملی!

خطاب به نیروهای آزادیخواه و مبارز اپوزیسیون جمهوری اسلامی!

یک‌بار دیگر شاهد توفانی از اعتراضات مردمی در میهن هستیم و فریاد رسای مخالفت با این حکومت، در چند روز گذشته آشکار ساخت که کشور برای گذار از جمهوری اسلامی با کمبود انگیزه‌ی مردمی مواجه نیست. ایران امروز، سرشار از نیروی اعتراضی توده‌هاست. یک کم‌بود بزرگ بی سازمانی مبارزاتی و فقدان نیروئی در برابر حکومت است که مورد اعتماد مردم باشد. نیز مسئله، به‌هیچ‌وجه نبود اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیست. مخالفان این رژیم، هم پرشمارند و هم متشکل و متنوع. نارسایی اما در پراکندگی خیل مخالفان جمهوری اسلامی است و ناهماهنگی مزمن در صفوف آنان. امروز این پرسش بیش از هر زمان دیگری برای مردم به‌پاخاسته مطرح است که چرا هنوز صدای متحدی در اپوزیسیون آزادیخواه جمهوری اسلامی نیست تا بتواند دفاع از خیزش مردمی در کشور را پوششی واحد دهد؟ هر فرد و جمعی از اپوزیسیون طی این روزهای پر التهاب بارها و بارها در برابر این پرسش قرار گرفته است که چرا دست در دست هم نمی‌دهید تا چشم اندازی جدید پیش ‌روی جامعه بگشایید؟

سخن بر سر این نیست که چرا اپوزیسیون ساکت است. همه می‌بینند که جریان های متکثر و متنوع اپوزیسیون جمهوری اسلامی هر یک به‌نوبه‌ی خود در جوش و خروش هستند و با برخاستن به پشتیبانی از جنبش، در آن حضوری کمابیش دارند. همه‌ی ما در عین پشتیبانی از خیزش مردم به‌گونه‌ای آن را پوشش می‌دهیم و یادآور تجارب روند مبارزاتی گذشته به فعالان جنبشی هستیم که مستقیماً درگیر میدان مبارزه‌اند. موضوع، همانا فقدان برآمد متحد اپوزیسیون آزادیخواه است. 

مبارزان مخالف جمهوری اسلامی!

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) با توجه به نیازهای این لحظات خطیر همه‌ی مبارزان آزادیخواه باورمند به حق حاکمیت مردم را به اشتراک عمل مبارزاتی فرامی‌خواند. تنها راه موثر کمک به تداوم جنبش در جهت تغییر توازن قوا به نفع گذار از جمهوری اسلامی، حضور اپوزیسیونی متحد یا دست‌کم هم‌سو در سپهر سیاسی کشور است. ما آمادگی خود را برای همراهی، هماهنگی و عمل مشترک با همه‌ی آنانی اعلام می داریم که اولویت‌شان در مبارزه با جمهوری اسلامی اتکاء به نیروی مبارزاتی مردم ایران است و بر استقرار جمهوری سکولار و دمکرات برآمده از رای مردم تاکید دارند. ما که متحد شدن جمهوریخواهان سکولار و دمکرات را در مرکز ثقل سیاست های اتحاد خود قرار داده ایم، اکنون نیز چون قبل تکرار می کنیم که از همکاری تا اتحاد پایدار با نیروهای متعلق به این طیف از اپوزیسیون استقبال کرده و دست هر کوشنده‌ در این طیف را به گرمی می فشاریم.

از نگاه ما در این لحظات حساس، ایجاد کمیته‌های اقدام در هر نقطه از جهان میان ایرانیان برای ابراز همبستگی و پشتیبانی با مردم و شرکت جمعی در خیزش مردمی جاری یک وظیفه‌ی ضرور و اقدامی فوری و مبرم است. ما آمادگی خود را برای همکاری موردی در حمایت از خیزش مردم اعلام می‌کنیم. حزب ما بر پیشبرد مشاوره و گفتگو در راستای رسیدن به همراهی میان همه‌ی آنانی تاکید دارد که پایبند دموکراسی و سکولاریسم‌اند و حکومت را بر مبنای رای آزاد مردم می‌خواهند.

آزادیخواهان مبارز!

هم‌سویی و همراهی در بین نیروهای اپوزیسیون، نافی تنوع برنامه‌ای و استقلال هیچ کدام از آن‌ها نیست، بلکه گامی مهم در جهت توانمندسازی جنبش مردم در عین حفظ استقلال‌ برنامه ای، سیاسی و تشکیلاتی نیروهای مختلف است. کشور ما امروز، بیش از هر زمان دیگری نیازمند همراهی بین نیروهائی است که در اندیشه‌ی تغییر وضعیت کنونی و ایجاد چشم انداز‌های امیدبخش در برابر مبارزات مردم برای گذر از جمهوری اسلامی و نیل به دمکراسی و عدالت هستند. گام برداشتن در چنین مسیری، فقط پاسخ به وضعیت حاضر نیست، در اصل تدارکی است برای آینده. باید در عین پاسخ به نیاز لحظه، برای گذار به آینده نیز تدارک دید.

هیئت سیاسی اجرایی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

 ۱ آذر ۱۳۹۸ – ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹   

https://akhbar-rooz.com/?p=13149 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

سنگ تمام گداشتید.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x