دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب چپ ایران (فدائیان خلق): به مناسبت درگذشت رفیق محسن حیدریان

یاد محسن حیدریان گرامی باد!

محسن حیدریان، عضو رهبری حزب دمکراتیک مردم ایران، روز شنبه یازدهم اسفند ماه درگذشت و خانواده، یاران و همرزمان خود را در اندوه و ماتم فرو برد.

محسن حیدریان کادری توانا و نویسنده‌ای پرتلاش بود. او فعالیت سیاسی را از همان اوان جوانی آغاز کرد. از همان آغاز نیز گرایش به جریان‌های چپ داشت. قبل از انقلاب بهمن ۱۳۵۷در جنبش دانشجوئی فعال بود. از سال  ۱۳۵۷به سازمان جوانان حزب توده ایران پیوست. بعد از یورش به حزب توده‌ در اوائل دهه ۶۰، او هم مثل اکثر فعالان نیروهای چپ، مجبور به ترک کشور شد. پس از خروج از کشور، به فعالیت سیاسی خود ادامه داد و در سال ۱۹۸۹ به حزب دمکراتیک مردم ایران پیوست. محسن حیدریان علاوه بر فعالیت سیاسی،  به تحصیل در دانشگاه هم ادامه داد و مدارج عالی را در دانشگاه گوتنبرگ سوئد طی نمود.

محسن حیدریان نویسنده‌ای پرکار بود، قلم روانی داشت و در سال‌های اخیر به ترویج  مکتب سوسیال دموکراسی پرداخت و مقالات سیاسی متعدد و چندین کتاب از او به چاپ رسیده‌است.

درگذشت ناگهانی محسن حیدریان، ما را نیز مثل بسیاری از رفقا و دوستان او در بهت و اندوه فرو برد. یاد عزیز رفیق محسن حیدریان را گرامی می‌داریم، فقدان او را به خانواده، یاران و رفقای حزب دمکراتیک مردم ایران تسلیت می گوئیم و برای آن‌ها بردباری آرزومی کنیم.

دبیرخانه شورای مرکزی حزب چپ ایران )فدائیان خلق)

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ – ۱۰ مارس ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=22472 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x