جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب کار ایران (توفان): رفیق هادی جفرودی درگذشت

هادی جفرودی
بعد از آزادی از اسارت

خبر کوتاه بود، توفان یکی از بنیانگذاران خود را از دست داد.

در غروب روز ۴ نوامبر ۲۰۱۹  رفیق هادی جفرودی یکی از پایه­ گذاران تشکل ما، رفیق ما، زندانی سیاسی سابق، چهره شناخته شده اپوزیسیون، در غربت به­ دور از مام میهن، در مهاجرت، در شهر پاریس، زندگی مشحون از مبارزه خویش را پشت سرگذاشت و به ابدیت پیوست.

رفیق هادی جفرودی به شهادت دوست و دشمن از چهره ­های مقاوم و سرشناس زندانیان سیاسی دوران شاه در ایران بود.

این رفیق در دوران جوانی به عضویت سازمان جوانان حزب توده ایران درآمد و در زمان سقوط حزب توده ایران به دامان رویزیونیسم خروشچفی، در کنار رفقا قاسمی و فروتن مانند سایر همرزمانش سازمان مارکسیستی – لنینیستی توفان را بنیاد گذارد و به عنوان عضو هیات مرکزی این سازمان برای ادامه کار انقلابی از تحصیل خود گذشت و راهی ایران شد. وی در ایران تشکیلات وسیعی ایجاد کرد که مورد دستبرد ساواک قرار گرفت و وی به اسارت دشمن درآمد. در تمام طول زندان در زیر شکنجه مقاومت نمود و حاضر نشد مانند خودفروختگان و دورویان به مصاحبه تلویزیونی دست زند و از کرده­های خویش تبری جسته و طلب عفو نماید. در دادگاه نظامی چون کوهی در مقابل اتهامات دادستان ایستاد، از نظریات خویش دفاع کرد و به ده سال زندان محکوم شد. هادی پس از آزادی از زندان در آستانه انقلاب، شاهد سقوط زندانبانان خویش بود و در ایران به سازمان کارگران مبارز ایران که بخشی از توفان بود پیوست و تا روز آخر به ایدئولوژی مارکسیسم لنینیسم وفادار ماند. وی در دوران سلطه جمهوری اسلامی نیز به خاطر دفاع از عقاید و ادامه مبارزه سیاسی مورد پیگرد قرار گرفت و مجبور به جلای وطن شد تا به مبارزه خود ادامه دهد.

هادی جفرودی
قبل از اسارت در زمان عضویت در کنفدراسیون

این رفیق قبل از اسارت، در زمان اقامت در اروپا عضو کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی بود و در زندان شاه نیز با هیئتهای اعزامی حقوق بشر از طرف کنفدراسیون جهانی در باره اوضاع زندان بدون واهمه صحبت می­کرد.

رفیق هادی جفرودی در زمانیکه شاه به مونیخ آمده بود و از موزه “آلته پیناکوته” دیدن می­کرد به عنوان عضو کمیته تدارک آکسیونها در تمام نمایشات اعتراضی شرکت داشت و سر خود را به زیر چرخ جلوی ماشین پلیس مونیخ قرار داد تا آنها را از حرکت بازداشته و مجبور کند رفقای دستگیر شده را آزاد کنند. پلیس مونیخ از این همه شهامت  شگفت­زده شده بود و به خواسته معترضان تن در داد. روزنامه­ ها نوشتند که شاه ایران به ­قدری ناراحت بود که به تابلوهای با ارزش موزه “آلته پیناکوته” با عینک دودی نگاه می­کرد.  یاد این رفیق گرامی باد.

حزب کار ایران (توفان) – ۴ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=11123 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
3 سال قبل

با سلام و دورود خدمت شما سال ۹۹ سال جهش تولید در ایران نیست سال جهش مرگ خامنه ای و نظام او برای همیشه خواهد بود شعارهای مسخره هر سال خامنه ای هر سال با شکست مواجه می شود با توجه به افزایش گرانی اقلام معیشتی و مورد نیاز مردم و دارو و سریز شدن کاسه صبر مردم ایران ما در ماه های مهر و ابان باید شاهد قیام ها و شورشهای بزرگ در سراسر ایران باشیم اما این اعتراضات شبیه اعتراضات دی ماه ۹۶ و ابان ۹۸ نخواهد بود و حتی اگر رژیم با تانک و بهترین تجهیزات روبروی مردم بایستد مردم پیروز خواهند شد و ماموران امنیتی را خواهند کشت و به جهنم می فرستند سال ۹۹ سال فرار خامنه ای سپاه پاسداران و ماموران امنیتی و اطلاعاتی از ایران خواهد بود مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به خون انها رای می دهند و انگشتشان را به جای فشار دادن در جوهر بر روی خون انها فشار خواهند داد با پیروز شدن اقای ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ امریکا خامنه ای و سپاه پاسداران باید شخصا و به صورت حضوری به کاخ سفید بروند و به پای اقای ترامپ بوسه بزنند و التماس کنند خامنه ای و مزدوران او با کشتن پویا بختیاری مصطفی صالحی و نوید افکاری قهرمان از این به بعد خواب راحتی نخواهند داشت و مردم ایران انتقام خون انها را می گیرند خامنه ای و روحانی باید توسط مردم شکنجه و کشته شوند خامنه ای که خودش را رهبر مستضعفان می داند حالا در یک خانه خودش را محبوس کرده تا کرونا نگیرد و همچنین با پول هنگفتی که در حدود ۴۰۰ میلیارد دلار است نمی خواهد به مردم ایران که اوضاع اقتصادی انها خوب نیست کمک کند خامنه ای که یک زمان روضه خوان بوده حالا صاحب این مقدار پول شده و قتی خامنه ای دزد است سایر سران رژیم هم دزد هستند و پول ملت ایران را غارت کرده اند مردم ایران در طول ۴۱ سال حکومت جمهوری شیطانی ایران فقط حرف و شعار شنیده اند و عمل مثبتی از این رژیم که به بهتر شدن وضعیت مردم بیانجامد ندیده اند پس در همین سال ما کار را تمام می کنیم و کاری می کنیم که خامنه ای و مزدوران او شبانه از ایران فرار کنند نبرد مردم و نظام تازه اغاز شده و تا سرنگونی کامل ان ادامه خواهد داشت

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x