جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری ایران: احکام زندان برای اعضای کانون نویسندگان را محکوم میکنیم

کانون نویسندگان ایران طی بیانیه ای اعلام کرده است که پرونده سه تن از اعضای این کانون توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به دایره اجرای احکام فرستاده شده است. رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین، و کیوان باژن در دادگاه بدوی حکومت هرکدام به شش سال زندان محکوم شدند و بعدا در دادگاه تجدید نظر محکومیت کیوان باژن به سه سال و نیم تخفیف یافت و محکومیت رضا خندان و بکتاش آبتین تایید گردید.

بنا به اطلاعیه کانون نویسندگان “مشارکت در تدوین کتاب تاریخچه‌ی کانون (نویسندگان)، انتشار نشریه داخلی کانون و حضور در مراسم بزرگداشت احمد شاملو و جعفر پوینده و محمد مختاری از مصادیق” و “مستندات” پرونده‌ این سه نویسنده است. سه نویسنده‌ای که «جرم» واقعی‌شان “سانسورستیزی و دفاع از آزادی بیان بی‌هیچ حصر و استثناست.”

جمهوری اسلامی از ابتدای سرکار آمدنش از آزادی بیان شدیدا وحشت داشته و با دستگیری و شکنجه و زندان و اعدام تلاش کرده است صدای روشنگری و انسانیت و آزادیخواهی را خاموش کند. کانون نویسندگان یکی از سنگرهای دفاع از آزادی بیان و برابری طلبی است و به همین دلیل همیشه مورد تعرض حکومت چپاولگران و جنایتکاران حاکم قرار داشته است. این نفرت انگیز است که شرکت در مراسم گرامیداشت جعفر پوینده و محمد مختاری نویسندگانی که به نحو فجیعی قربانی قتلهای زنجیره ای حاکمین شدند، از مصادیق جرم اعضای کانون ذکر شده است.

مردم ایران علیه کل حکومت اسلامی قاطعانه ایستاده اند. بخشهای مختلف مردم طی سالها مبارزه و اعتراض و تجمع و اعتصاب و روشنگری، پوزه این حکومت منفور را بخاک مالیده اند و اجازه نداده اند که با سرکوب و بگیر و ببند خفقان و سکون را بر جامعه حاکم کند. امروز صدای جامعه صدای جنبش سرنگونی طلبی و انقلاب و آزادیخواهی است. امروز صدای جنبش قدرتمند دادخواهی، حاکمین را به وحشت مرگ انداخته است. دانشگاه و کارخانه و خیابان و محله امروز همان خواستهایی را فریاد میزند که نویسندگان پیشرو با قلم خود از آن دفاع میکنند.

حزب کمونیست کارگری احکام سنگین زندان برای اعضای کانون نویسندگان را شدیدا محکوم میکند و همه بخشهای مردم را فرا میخواند که به شیوه های مختلف به این احکام اعتراض کنند. باید قاطعانه از آزادی فعالیت کانون نویسندگان و آزادی بیان و اعتراض و آزادی مطبوعات و انتشار دفاع کرد و احکام زندان برای اعضای کانون را شدیدا محکوم نمود. از بخش های مختلف مردم از تشکل های کارگری، از دانشجویان و نویسندگان و هنرمندان معترض انتظار میرود فعالانه علیه این احکام دست به اعتراض بزنند و نگذارند جمهوری اسلامی علیه نویسندگان معترض پرونده سازی کند و آنها را به زندان بکشاند.

نابود باد حکومت اسلامی

زنده باد آزادی، برابری حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷ فوریه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=20522 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x