شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: بیماری کرونا، جامعه بسوی اعتصاب عمومی و اعتراضات سراسری حرکت میکند

اعتراضات علیه حکومت و کارفرمایان به دلیل عدم اقدامات مناسب برای مقابله با شیوع بیماری کرونا گسترش میبابد. در مراکز مختلف کارگری صدای اعتراض بلند شده و کارگران خواستار  تامین تجهیزات لازم درمانی و بهداشتی در تقابل با این بیماری هولناک شده و مشخصا جانیان اسلامی را مسبب این فاجعه عظیم انسانی میدانند.

– بنا بر خبرهای دریافتی روز ٧ اسفند تعدادی بیش از ۶٠ کارگر  فاز بیست و بیست و یک عسلویه دست از کار کشیده و با اعلام اعتصاب خود اعتراضشان را به وضع بشدت اسفناک محیط های کار به لحاظ بهداشتی در این منطقه ویژه اقتصادی اعلام داشتند. در همین رابطه  قبلا کارگران پیمانکاری عسلویه  و کنگان  طی بیانیه ای نسبت به شیوع بیماری کرونا و وضعیت بشدت غیر بهداشتی خوابگاهها و جمعی بودن آنها اعلام نگرانی کرده و خواستار برقراری امکانات پیشگیرانه در محل کار خود شدند. همچنین در این هفته کارکنان ادارات پست، مخابرات و شیلات بندر انزلی و پرستاران چندین بیمارستان و کارکنان آموزش و پرورش شهر رشت در اعتراض به عدم وجود تجهیزات و امکانات پیشگیرانه لازم در محیط کار خود و در سطح جامعه  در چند مرحله اولتیماتوم داده و اعلام اعتراض کرده اند. در چهارم اسفند ماه  نیز کارگران راه آهن قم (شرکت فلق) با انتشار نامه ای سرگشاده درشبکه های اجتماعی اعتراضشان را نسبت به عدم اجرای عملیات لازم برای پیشگیری کرونا اعلام کردند.

– یک حرکت اعتراضی نمونه دیگر فراخوانی از سوی مادران دانش آموزان به اعتراض تحت عنوان “عتصاب مادرانه” است. در این فراخوان چنین آمده است:”این بار دولت نا کار امد انگشت اتهامش را رو به فرزندان ما گرفته است.ولی ما با اعتصاب و نفرستادن عزیزان مان به مدارس و دانشگاه و حتی بیرون از منزل تا پاک شدن کامل کشور از این ویروس کشنده به دستور ان ها نــه می گوییم .در صورتی که بهداشتی ترین مسئول جامعه معاون وزیر بهداشت به کرونا مبتلا شده است، دیگر اینان تصمیم گیرنده جان فرزندان ما نمی توانند باشند .‼ شعار ما جان فرزندم مهم تر از تحصیل اوست”. این اعتراض را باید به گفتمان همه مردم تبدیل کرد و نقش معلمان بعنون نیروی اصلی چنین اعتراضی بسیار برجسته خواهد بود.

– خانواده های جمعی از زندانیان سیاسی طی نامه ای سرگشاده نسبت به تهدید شیوع بیماری هولناک کرونا و خطر جانی برای زندانیان نگرانی خود را ابراز کرده اند. در این نامه چنین آمده است:” با توجه به اخبار نگران کننده در مورد شیوع ویروس کرونا در زندان‌های کشور و نظر به اینکه زندانیان ضمن عدم برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی مناسب و قابل قبول، به دلیل زندگی جمعی و تنگاتنگ به شدت در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند، ما جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی خواهان آزادی یا حداقل مرخصی قابل قبول زندانیان تا پایان دوران بحران هستیم. بدیهی است در صورت کوتاهی در این امر مسئولیت هرگونه خطر احتمالی متوجه مسئولان ذیربط خواهد بود. خانواده های زندانیان سیاسی که زیر این نامه را امضا کرده اند عبارتند از: محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، نرگس محمدی، امیرسالار داودی، مسعود کاظمی، فرهاد میثمی، رویین عطوفت، جعفر عظیم زاده، شهناز اکملی، مجید آذرپی، آتنا دائمی، سام رجبی، مراد طاهباز، نیلوفر بیانی، عبدالرضا کوهپایه، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، طاهر قدیریان، ندا ناجی، مهرداد محمد نژاد، محمد ابوالحسنی، پیمان کوشک باغی، ارس امیری، جعفر فاضل، علیرضا گلی‌پور.

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از اعتراض و خواست این خانواده ها همه مردم را به همبستگی با خانواده های زندانیان سیاسی فرا میخواند. حزب به عنوان یک اقدام فوری بر اجرای اقدامات پیشگیرانه برای شیوع این بیماری در زندانها و به بار آمدن فجایعی بیشتر تاکید میکند. یک اقدام فوری آزادی فوری این زندانیان است. با اعتراض سراسری خود در زندانها را باز میکنیم.

جامعه دارد بسوی اعتصاب عمومی و اعتراضات قدرتمند سراسری میرود. در همین راستا  فراخوان به اعتصاب عمومی به گفتمان و کارزاری در مدیای اجتماعی تبدیل شده است. اعتراض این فراخوان و بیانیه های کارگری به  سیاستهای جنایتکارانه حکومت اسلامی و پنهانکاری های آن  در مورد اخبار شیوع بیماری هولناک کرونا و شانه بالا انداختن در قبال جان مردم و این فاجعه انسانی است.  حزب کمونیست کارگران با حمایت قاطع خود از این اعتراضات بر  اعتصاب عمومی به عنوان یک راهکار موثر برای در امان نگاهداشتن جامعه از شیوع بیشتر بیماری بشدت مسری و خطرناک کرونا و در عین حال اعتراضی قدرتمند در تقابل با جانیان اسلامی تاکید دارد. خواست فوری مردم سرنگونی جمهوری اسلامی است. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران
٧ اسفند ٩٨،  ٢۶ فوریه ٢٠٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=21322 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x