جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: خامنه ای و سران سپاه بجرم قتل ۱۷۶ مسافر هواپیما باید در یک دادگاه بین المللی محاکمه شوند

مقامات جمهوری اسلامی بعد از سه روز لاپوشانی و دروغ درمورد جنایتی که مرتکب شدند، رسما اقرار کردند که هواپیما با موشک سپاه سقوط کرده است. با توجه به شواهد متعدد تردیدی در این نیست که این جنایت عامدانه صورت گرفته است. اما حتی اگر عامدانه بودن آن و نقش مستقیم خامنه ای در تایید و فرمان آنرا هم نادیده بگیریم، خامنه ای بعنوان فرمانده کل قوا و فرماندهان رده بالای سپاه که پشت این جنایت بوده اند باید در یک دادگاه حاضر شوند و مورد بازجویی قرار گیرند تا انگیزه ها و دلایل این جنایت، کلیه افرادی که در این جنایت نقش داشته اند و میزان جرم و محکومیت هر کدام از آنها روشن شود. از نظر سیاسی نیز رابطه دولتها با جمهوری اسلامی باید قطع بشود. جمهوری اسلامی نماینده مرم ایران نیست، قاتل آنهاست. باید روابط دیپلماتیک با جانیان حاکم بر ایران قطع شود و سفارتخانه هایش بسته شود.

برخی دول اروپایی از جمله دولت کانادا که نسبت به سایر دولتها موضع شفاف تری دارد درخواستشان تحویل جعبه سیاه و اعزام تیمی به ایران برای بررسی این فاجعه است. این اقدامات باید عملی شود اما مطلقا پاسخ مساله نیست. یک جنایت بزرگ صورت گرفته و قاتلین آن صریحا به آن اعتراف کرده اند و تا همینجا ضرورت برگزاری یک دادگاه برای بررسی جوانب مختلف آن کاملا روشن است. راننده ای که عامدانه و یا بر اثر یک اشتباه مرتکب یک تصادف مرگبار میشود، به عنوان اولین اقدام به دادگاه احضار میشود که مورد بازجویی قرار گیرد تا بر اساس بازجویی و شواهد و مدارک دیگر میزان جرم او تعیین گردد. شلیک به یک هواپیمای مسافربری و کشتار ۱۷۶ مسافر آن اتفاقی به مراتب عظیم تر از یک تصادف رانندگی است. آیا بر اساس حتی عقب مانده ترین استانداردهای قضایی در جهان روشن نیست که چنین دادگاهی شرط اول اجرای عدالت در حق قربانیان این فاجعه است؟

دول غربی مایل نیستند این موضوع را تا انتها پیگیری کنند. چرا که پیگیری این مساله به ضرورت قطع رابطه سیاسی با جمهوری اسلامی و تحریم سیاسی آن منجر میشود و سیاست دول غربی این نیست. به همین دلیل است که علیرغم برخی درخواست ها که روی همان هم مصر نیستند، حتی حاضر به محکوم کردن صریح جمهوری اسلامی نشده اند چه برسد به طرح تشکیل دادگاه و بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی. این ما مردم و خانواده های جانباختگان هستیم که باید بر خواست حق طلبانه خود پافشاری کنیم.

اولین شرط اجرای عدالت برگزاری دادگاهی بین المللی در خارج ایران و با حضور مسببین مستقیم این جنایت است. حزب کمونیست کارگری بر این خواست عادلانه تاکید میکند و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نمیکند. ما همچنین خواهان قطع رابطه همه دولتها با جمهوری اسلامی و  بایکوت سیاسی آن هستیم. حزب از کلیه مردم آزادیخواه و مشخصا از کلیه خانواده هایی که قربانی این جنایت شده اند میخواهد که روی این خواستها پافشاری کنند و دول غربی را برای تحقق آنها تحت فشار قرار دهند. کلیه سران جمهوری اسلامی، از خامنه ای تا روسای جمهور دوره های مختلف و وزرا و فرماندهان سپاه و بسیج و مسئولین وزارت اطلاعات و سایر ارگان های سرکوب حکومت بدلیل چهل سال جنایت بی وقفه باید مورد محاکمه قرار گیرند و نهایتا با سرنگونی حکومت این اتفاق خواهد افتاد اما اکنون که توجه جهانیان به این جنایت آشکار حکومت جلب شده است نباید اجازه دهیم این جنایت مشخص فراموش شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=18606 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x