جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: قاسم سلیمانی فرمانده منفور سپاه قدس کشته شد

در ساعات اولیه بامداد امروز قاسم سلیمانی به همراه شماری از فرماندهان اصلی نیروهای سپاه قدس و حشد الشعبی و کتائب حزب الله از جمله فرمانده اصلی کتائب بنام ابومهدی المهندس در اثر یک حمله نظامی  در نزدیکی فرودگاه بغداد به قتل رسیدند. این حمله توسط پهپادهای آمریکائی صورت گرفت و ادامه تقابل و کشاکشی است که از روزهای گذشته میان نیروهای آمریکائی و جمهوری اسلامی در عراق جریان داشته است. قتل قاسم سلیمانی که فرمانده مطلق العنان سپاه قدس و از قدرتمندترین فرماندهان سپاه پاسداران بود ضربه مهلکی به جمهوری اسلامی در ایران، در منطقه و بویژه در عراق است.

سلیمانی از جنایتکارترین تروریستهای حکومت اسلامی بود و نقش بارزی در سازماندهی گروههای آدمکش و جنایتکار در سوریه و یمن و بویژه در عراق  داشت. او معمار و سازمانده حشد الشعبی و دیگر دار و دسته های اسلامی در عراق بود و عملا سرکوب مردم بپاخاسته عراق را فرماندهی میکرد. قتل او بدون شک مردم عراق و ایران را که از کل جمهوری اسلامی منزجرند و در حال جدال هرروزه با این حکومت و مزدورانش هستند، بسیار خوشحال خواهد کرد. مردم ایران با شادی مردم عراق، که  بعد از این واقعه در خیابانهای بغداد به رقص و پایکوبی پرداختند، شریک هستند.  

در پی قتل قاسم سلیمانی بی شک تلاش جمهوری اسلامی برای دامن زدن به درگیری نظامی میان نیروهای اسلامی و ارتش آمریکا در منطقه و بویژه در عراق تشدید خواهد شد. اما مردم بپاخاسته عراق  و قدرت التحریر که فی الحال دولت در حال زوال عراق را با بحران و بن بست کامل سیاسی روبرو ساخته است، اجازه نخواهند داد تلاشهای جنگی جمهوری اسلامی بجائی برسد. نهایتا قربانی این تلاشها خود جمهوری اسلامی خواهد بود.

تشدید مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی در ایران و برای اخراج جمهوری اسلامی از عراق، که یک خواست اصلی و اعلام شده التحریر است، پاسخ اصلی مردم به رجزخوانیهای سران جمهوری اسلامی برای نظامی کردن و امنیتی کردن فضای جامعه و راه مقابله با خطرات کشاکش میان تروریسم اسلامی و میلیتاریسم امریکائی است.

پیروز باد انقلاب مردم عراق

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۳ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=16946 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x