جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حکم عباس لسانی در دادگاه تجدیدنظر افزایش یافت

حکم عباس لسانی، فعال سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اردبیل که در دادگاه بدوی به ۸ سال زندان و تبعید محکوم‌ شده بود، در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی ناصر عتباتی، به “۱۵ سال زندان و دو سال تبعید به شهر یزد” افزایش پیدا کرد. عباس لسانی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی به ٨ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل، به ریاست قاضی ناصر عتباتی، دادستان پیشین و مدیرکل فعلی دادگستری استان اردبیل، حکم ٨ سال حبس تعزیری «عباس لسانی» فعال سیاسی سرشناس ترک را به ۱۵ سال زندان و دو سال تبعید افزایش داد.

بر اساس این گزارش امروز سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸، این حکم به وکیل مدافع آقای لسانی ابلاغ‌شده است.

یک منبع آگاه در رابطه با صدور این حکم به گزارشگر کمپین گفت: «بر اساس حکم صادر شده از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر اردبیل، آقای لسانی بابت اتهام “تشکیل گروه به‌قصد برهم زدن امنیت کشور” به ده سال حبس و دو سال تبعید به شهر یزد و به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی به‌قصد تحریک و تشویق اقوام ترک در استان آذربایجان غربی از طریق سخنرانی و مصاحبه با رسانه‌های معاند نظام” به پنج سال زندان محکوم‌شده است.»

گفته می شود،  ۱۰ سال از این حکم یعنی اشد مجازات، بابت اتهام «تشکیل گروه به‌قصد برهم زدن امنیت کشور» به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، قابل‌اجرا خواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=6257 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x