جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دادگاه تجدید نظر، حسین جنتی شاعر غزل سرا را به حبس محکوم کرد

حسین جنتی

خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدید نظر استان اصفهان، حکم صادره در دادگاه بدوی علیه حسین جنتی، شاعر غزل سرا را عینا تائید کرد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب اصفهان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین جنتی توسط دادگاه تجدید نظر استان اصفهان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای جنتی روز شنبه طی یادداشتی در این خصوص گفت: “رای دادگاه تجدیدنظر اصفهان صادر شد و ظاهرا من باید برای تحمل شش ماه حبس به زندان اصفهان بروم. از وقتی آموختم کلمات را کنار هم بگذارم و شعر بگویم در شعرم علیه ظلم، فساد، تبعیض، سوءاستفاده از قدرت، سوءاستفاده از دین، ریا، دروغ، دست‌درازی به بیت‌المال و از این قبیل “تبلیغ” کرده‌ام و تا زنده‌ام خواهم کرد. اگر دستگاه‌های امنیتی و قضات محترم این‌ها را معادل “نظام” گرفته‌اند من بی تقصیرم و خوب است به جای زندانی کردن منتقدان و گلایه‌مندان فکری کنند اساسی… همین حالا خبر تایید حکم را تلفنی به پدرم گفتم، گفت: خدا از سلطان محمود بزرگ‌تر است… یدالله فوق ایدیهم”.

حسین جنتی پیشتر در تیرماه سال جاری از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام این شاعر غزل‌سرا در تاریخ ۱۷ تیرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شده بود. این در حالی است که این شعبه دادگاه پیشتر رسیدگی به پرونده وی را مختومه اعلام کرده بود.

حسین جنتی در تاریخ ۱۲ خردادماه بر اساس احضاریه‌ای که روز قبل از آن دریافت کرده بود به اطلاعات سپاه اصفهان مراجعه کرد و در آنجا بازداشت و پس از پایان مرحله تحقیقات به زندان اصفهان منتقل شده بود. وی نهایتا پس از یک هفته با حکم قاضی کشیک و تودیع قرار کفالت از محل زندان اصفهان بصورت موقت تا پایان دادرسی آزاد شد.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت این شاعر به گزارشگر هرانا گفته بود: آقای جنتی روز شنبه به اطلاعات سپاه اصفهان احضار شد، وی روز بعد به آنجا مراجعه کرده و در آنجا بازداشت شد. اطلاعات سپاه اصفهان از آقای جنتی به دلیل شعرخوانی در یک برنامه دانشگاهی شکایت کرده و بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای اصفهان از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” حکم بازداشت وی را صادر کرده بود.

لازم به ذکر است که حسین جنتی، شاعر غزل سرای معاصر است که از وی کتابهایی به چاپ رسیده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=6741 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x