پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دبیرخانه ی شورای مرکزی گذار: همدردی با خانواده های داغدار از دست رفتگان سانحه هوایی

پیام تسلیت
همدردی با خانواده های داغدار از دست رفتگان سانحه هوایی

رسانه های ایران بامداد  چهارشنبه ۱۸ دی ماه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ، متعلق به کشور اوکراین را چند دقیقه بعد از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تایید کردند.

با کمال تاسف تمام سرنشینان این پرواز، در مجموع ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه ان جان خود را از دست داده اند. در میان مسافران، بیش از ۶۰ نفر شهروندان ایرانی- کانادایی که ۱۳ نفر انها از دانش اموختگان دانشگاه شریف بوده اند و همچنین شهروندان کشورهای دیگر بچشم می خورند.در کشور کاناداپرچم ها به احترام از دست رفتگان  بحالت نیم افراشته درآمده اند.

گزارش ها و گمانه زنی های گوناگونی چون اظهارات نخست وزیر کانادا علت سقوط هواپیمای اوکراینی را ناشی از اصابت موشک سیستم دفاعی شهر تهران میدانند، اگرچه مقامات ایرانی این شایعه را رد کرده و علت سقوط را بلافاصله نقض فنی اعلام کرده اند.

این حادثه دردناک مقارن می شود با حمله ایران به دو مرکزنظامی امریکایی در ساعت دو و پانزده دقیقه بامداد چهارشنبه که بعد از ان سامانه پدافند گنبدی تهران فعال می شود. جمهوری اسلامی میدانست که احتمال حمله تلافی جویانه وجود دارد، پس باید تمام پروازهای بعد از حمله را کنسل می کرد، اقدامی که هر دولت دلسوز نسبت به جان شهروندانش بایستی انجام دهد.

جدا از علت سقوط این هواپیما، انچه که رقم خورده است یک تراژدی است. خانواده های زیادی عزیزان خود را در ایران و کشورهای دیگر از دست داده اند. داغ بزرگی بر دل انان نشسته  و سوگ عظیمی ایران را فرا گرفته است.  در میان کشته شدگان تعداد زیادی از نخبگان ایرانی بچشم می خورند که از جهنم نظام اسلامی گریخته بودند تا امکان یک زندگی انسانی را در کشور دیگری جستجو کنند.

شورای مدیریت گذار از صمیم قلب به خانواده های داغدار تسلیت گفته ، و در این روزهای سخت خود را شریک غم و در کنار انان میداند.

سرزمین مصیبت ها شده ایم.

داغ مادران “ابان” را هنوز بر سینه داریم ،

 داغ مادران “دی” را هم باید در این سینه جای دهیم.

سوگوار فرزندان ناکام ایران زمین .

دبیرخانه مرکزی شورای مدیریت گذار
۱۹ دی ماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=17506 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x