جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دنیای فوتبال تحت تاثیر نامه نوجوان ده ساله منچستری به یورگن کلوب مربی لیورپول

نامه نوجوان ده ساله منچستری به یورگن کلوب مربی لیورپول

نازک بین: تصور شود کودکی ده ساله ,در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران، برای یک مربی نه درجه یک، بلکه درجه چندم نامه ای را بنویسد و در آن مواردی را با ادبیات انتقادی مطرح کند. آیا امیدی هست که به نامه این کودک پاسخ داده شود؟! احتمال چنین امری یک در هزار است. زیرا ادبیات و فرهنگ حاکم برجامعه که نشانه ای از پسگرائی و عقب ماندگی است مانع از پاسخگوئی می شود. اگر هم همان احتمال-یک- را در نظر بگیریم، جواب از موضع برتری طلبی و بزرگی و کوچکی و توسل به توهم قدرت و برنتابیدن جامعه از چنین -بی ادبی و جسارت بر بزرگان، ,محتوی پاسخ را در بر می گیرد. در ادامه بخوانیم:

به گزارش talksport، در ماه ژانویه، در مدرسه‌ای در ایرلند شمالی از دانش آموزان خواسته شد تا نامه‌ای را برای بازیکنان و اشخاص محبوب بنویسند و در حالی که دیگر دانش آموزان در حال نوشتن نامه برای بازیکنان محبوب خود بودند، دارا کرلی، هوادار ۱۰ ساله منچستریونایتد شروع به نوشتن نامه‌ای شکایت آمیز برای سرمربی رقیب خود، یورگن کلوپ کرد!

این هوادار در نامه خود به یورگن کلوپ آورده است: یورگن کلوپ عزیز ، نام من “دارا” است. من ۱۰ ساله هستم. من طرفدار منچستر یونایتد هستم و برای شما نامه نوشتم تا از شما شکایت داشته باشم.

لیورپول بیش از حد در مسابقات برنده می‌شود. اگر ۹ بازی دیگر را ببرید، در این صورت بدون شکست در فوتبال انگلیس قهرمان می‌شوید که یک رکورد است. برای یک هوادار منچستر یونایتد، این بسیار ناراحت کننده است. بنابراین دفعه دیگر که لیورپول بازی می‌کند، لطفاً شکست بخورید. کافی است که فقط اجازه دهید تیم دیگر گلزنی کند. امیدوارم شما را ترغیب کرده باشم که قهرمان لیگ نشوید و بازی‌هایتان را نبرید.

 کلوپ به هوادار نوجوان “شیاطین قرمز” دارا کرلی، به طور جدی پاسخ داد و سعی کرد توضیح دهد که چرا نتوانسته درخواست این هوادار را انجام دهد.

چه مرد فوق العاده‌ای! متاسفانه این بار نمی توانم آرزوی تو را برآورده کنم. به همان اندازه‌ای که تو دوست داری تا لیورپول ببازد، وظیفه من نیز این است که هر کاری انجام دهم تا به لیورپول کمک کنم پیروزی بازی ها شود زیرا میلیون ها انسان در سراسر دنیا وجود دارند که می خواهند لیورپول به پیروزی برسد. بنابراین من واقعا خواستار این نیستم تا آن ها را ناامید کنم. اما به دلیل بخت خوب تو، ما در گذشته و در بازی هایی شکست خورده‌ایم و در آینده نیز شکست خواهیم خورد زیرا این طبیعت فوتبال است. مشکل این است که تو ۱۰ سال سن داری و تصور می کنی که همیشه همه چیز اینگونه باقی خواهد ماند. اما من با ۵۲ سال سن به تو می گویم که چنین چیزی امکان ندارد و این وضعیت تغییر خواهد کرد. با اطمینان به تو می گویم که قطعا همه چیز تغییر خواهد کرد. اشتیاق تو به فوتبال و باشگاه خودت است. منچستریونایتد از داشتن هواداری مثل تو خیلی خوش شانس است. اگرچه که باشگاه های ما رقبای بزرگی هستند اما ما نیز به عنوان رقیب احترام زیادی برای یکدیگر قائل هستیم، این معنای واقعی فوتبال برای من است.
مراقب خودت باش و با ارزوی موفقیتت،
یورگن کلوپ.

پدر دارا کرلی نیز یکی از هواداران منچستریونایتد است اما اعتراف می کند که پس از مشاهده پاسخ یورگن کلوپ، فقط می تواند یورگن کلوپ را تحسین کند. پدر دارا کرلی درباره کلوپ می گوید:

به نظر می رسد که کلوپ فردی فوق العاده و بسیار خوب است. این احساس وجود دارد لیورپول خیلی خوب پیش می رود اما پشت تمامی این بردها و جام ها، باید به کارهایی که یورگن کلوپ انجام داده است احترام بگذارید. این نامه به من اثبات کرد که یورگن کلوپ مرد بسیار خوب و شایسته است. چیزی که من درباره این نامه (نامه یورگن کلوپ به کودک) دوست دارم این است که سراسر این نامه درباره روحیه مردانگی و احترام زیاد است و من فکر می کنم که چنین چیزی برای یک کودک ۱۰ ساله خیلی خوب باشد.

لیگ فوتبال اروپا؛ پیروزی آرسنال در یونان

در ادامه دور رفت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ فوتبال اروپا تیم‌های آرسنال و ولورهمپتون انگلیس و بایرلورکوزن و ولفسبورگ آلمان پیروز شدن و نتایج زیر بدست آمد.

ولورهمپتون ۴ – اسپانیول صفر

بایر لورکوزن ۲ – پورتو یک

آپوئل صفر- بازل ۳

المپیاکوس صفر – آرسنال یک

آلکمار یک – لاسک یک

ولفسبورگ ۲- مالمو یک

رم یک – خنت صفر

رنجرز ۳- اسپورتینگ براگا ۲

شرایط حساس برای بازی چین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

به نقل از فاکس، تیم ملی فوتبال چین باید در انتخابی جام جهانی برابر مالدیو و در ادامه گوام به میدان برود. قرار است دیدار خانگی تیم ملی چین و مالدیو در کشور تایلند و بدون حضور تماشاگر برگزار شود. این تصمیم به خاطر شیوع ویروس کرونا گرفته شده است و چین باید در کشور تایلند از حریف خود میزبانی کند. 

همچنین با توجه به اینکه آمریکا، ورود تمام افراد چینی را به قلمروهای خود ممنوع کرده است، گوام نمی تواند در کشور خود از چین میزبانی کند و به همین خاطر دیدار این دو تیم به میزبانی گوام نیز قرار است در کشور تایلند برگزار شود. 

انتظار می رود این مسابقات بدون هواداران پشت درهای بسته برگزار شود ، اما تأیید نهایی از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در انتظار است. در حال حاضر سوریه در گروه A با ۱۵ امتیاز از ۵ مسابقه صدرنشین است در حالی که چین با هفت امتیاز از چهار مسابقه در رده دوم جدول قرار دارد. فیلیپین با هفت امتیاز از پنج مسابقه در رده سوم قرار دارد و مالدیو با شش امتیاز در رده چهارم قرار دارد. گوام هنوز امتیازی در این گروه به دست نیاورده است.

 هر پنج تیم آلمانی حاضر در رقابت های اروپایی موفق بودند

هر پنج تیم آلمانی حاضر در رقابت های اروپایی توانستند در این هفته بازیهای خود را با برد به پایان ببرند. به نقل از بیلد، هر پنج تیم آلمانی حاضر در رقابت های ایان هفته لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا توانستند برنده باشند و حریفانشان را شکست دادند. 

پنج باشگاه در رقابت های اروپا نماینده آلمان بودند و همه آنها برنده شدند: بوروسیادورتموند و لایپزیگ در لیگ قهرمانان اروپا ، اینتراخت فرانکفورت، بایرلورکوزن و ولفسبورگ در لیگ اروپا توانستند برنده شوند.

دورتموند توانست در خانه با درخشش ارلینگ هالند با نتیجه ۲ بر یک پاری سن ژرمن را شکست دهد. لایپزیگ نیز در لندن تاتنهام را با یک گل شکست داد. همچنین بایرلورکوزن توانست در خانه ۲ بر یک پورتو پرتغال را شکست دهد. ولفسبورگ نیز با نتیجه ۲ بر یک مالمو را برد و اینتراخت فرانکفورت نیز با نتیجه ۴ بر یک سالزبورگ را از پیش روی برداشت.

آخرین باری که ۵ تیم آلمانی در یک هفته در رقابت های اروپایی توانستند برنده باشند به سال ۱۹۹۳ بر می گردد که این اتفاق رخ داده بود تا تیم های آلمانی بتوانند این هفته قدرت‌نمایی کنند.

این در حالی است که هفته بعد نیز بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا دیدار خواهد داشت و به دیدار چلسی خواهد رفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=20819 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x