پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر جمهوریخواهان سنا با پیشنهاد ترامپ برای تعویق انتخابات مخالفت کرد

رهبر جمهوریخواهان در سنای آمریکا پیشنهاد رییس جمهوری این کشور را برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شیوع کرونا، قاطعانه رد کرد.

تارنمای خبری هیل گزارش داد که «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا پنجشنبه‌شب به پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود که این انتخابات در زمان مقرر برگزار می‌شود.

مک‌کانل گفت: ما هرگز در تاریخ کنگره [آمریکا] در زمان جنگ‌ها، رکودها و جنگ داخلی انتخاباتی فدرالی نداشته‌ایم که در زمان مقرر برگزار نشده باشد و ما این بار هم برای برگزاری انتخابات در سوم نوامبر راهی را پیدا می‌کنیم.

وی که در گفت‌وگو با مجری مشهور شبکه WNKY ۴۰ این اظهارات را مطرح می‌کرد، در پاسخ به این پرسش طعنه‌آمیز این مجری مبنی بر اینکه آیا تاریخ انتخابات روی سنگ حک شده است؟، گفت: بله همینطور است. ما با هر مشکلی که باشد برخورد می‌کنیم، اما انتخابات را همانطور که برای سوم نوامبر برنامه‌ریزی شده، برگزار می‌کنیم.

«لندزی گراهام» رییس کمیته قضایی سنای آمریکا نیز در اظهارات مشابهی گفت اگرچه نگرانی‌های ترامپ درباره تقلب احتمالی در انتخابات در صورت برگزاری به صورت پستی درست است، اما این توجیه مناسبی برای تعویق انتخابات نیست.

رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، برگزاری انتخابات از طریق پست الکترونیک را رد کرد و خواستار تعویق در برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شد.

وی در توئیتی نوشت: «با روش رای گیری از طریق پست الکترونیکی (نه رای گیری غیابی که خوب است)،  سال ۲۰۲۰ شاهد غیردقیق ترین و جعلی ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. این انتخابات بیش از همه برای آمریکا شرمساری به بار خواهد آورد. انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به صورت مناسب، امن و سالم رای بدهند، به تاخیر بیندازید.

منظور از رای گیری غیابی که ترامپ در این توئیت به آن اشاره کرده نوعی از رای‌گیری در سیستم انتخاباتی آمریکا برای کسانی است که مایل هستند به صورت غیابی رای دهند. به عبارتی رای‌دهندگانی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در روز انتخابات پای صندوق‌های رای حاضر شوند می‌توانند رای خود را با برگه رای غیابی بفرستند.

ترامپ در توئیت دیگری صبح پنجشنبه نوشت: رای گیری از طریق پست الکترونیک فاجعه خواهد بود.

وی در این توئیت نوشت، دموکرات ها صحبت از دخالت خارجی در انتخابات می کنند اما آنها می دانند که رای گیری از طریق پست الکترونیکی بهترین راه برای کشورهای خارجی برای دخالت دراین روند است و از آن گذشته روش شمارش آرا دقیقی وجود ندارد.

منتقدان نگران این هستند که ترامپ برای تعویق انتخابات به بهانه همه گیری کرونا پافشاری کند. بیل بار دادستان کل در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان که قرار است امروز برگزار شود این سوال را مطرح خواهد کرد که آیا رئیس جمهوری که مشغول خدمت است، می تواند تاریخ انتخابات را تغییر دهد یا نه.

در آمریکا با وجودی که امکان تعویق در انتخابات مقدماتی وجود دارد فقط کنگره می تواند درباره تغییر انتخابات سراسری تصمیم گیری کند زیرا قانون اساسی اختیارات درباره زمان انتخابات را به کنگره واگذار کرده است.

از سال ۱۸۴۵، کنگره انتخابات را در روز سه شنبه بعد از نخستین دوشنبه ماه نوامبر تعیین کرده که در این دوره از انتخابات با روز سه شنبه ۱۳ آبان مصادف می شود.

این انتخابات برای تعیین پنجاه و نهمین رییس جمهوری آمریکا و معاون او برگزار می شود. درخواست ترامپ با توجه به این که در نظرسنجی های اخیر از جو بایدن معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا عقب افتاده است از سوی برخی رسانه های آمریکایی بی سابقه ارزیابی شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=41880 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shm
Shm
3 سال قبل

سلا اقای تابان روزنامخ ای را با ان شکل اولیه وزیبا بامطالب خوبککه ودببن روزنامه هایواینترنتیونمونهوبودازشکل ومحتوی انداختین به بطر شماهم درجامعه غربی حل شده اید اعتقادی باین مسائل ندارید.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x