جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روحانی خبر داد: «اعترافات سازماندهندگان» به زودی پخش خواهد شد!

روحانی که پیشتر تهدید کرده بود «دوربین و مونِیتورینگ» دارد و معترضان را شناسایی می کند امروز خبر از انجام مصاحبه هایی داد که قرار است به زودی از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شود
روحانی و کشته شدگان آبان 98

حسن روحانی، کسی که در زمان انتخابات ادعا می کرد حقوق دان است و به «سرهنگ»ها می تاخت، حالا به وقت اعتراضات ادعای حقوق دانی را به کناری گذاشته و لباس سرهنگی به تن کرده و از بگیر و ببند و اعترافات اجباری دفاع می کند و مردم معترض را آشوبگر و سرسپرده دشمن می خواند. او که در اوج اعتراض ها مردم را تهدید کرده بود که «دوربین و مونِیتورینگ» داریم و شناسایی می کنیم، امروز خبر از انجام مصاحبه هایی داد که قرار است به زودی از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شود.

ماهیت چنین مصاحبه هایی بر هیچ کس پوشیده نیست. مصاحبه هایی که در زیر شکنجه از قربانیان شکنجه گرفته می شود و پیشاپیش در سطح جامعه مطرود و محکوم است. تا پیش از این گفته می شد که این مصاحبه ها کار بخش های تندروی حکومت و بازجویان سپاه و همکاری افراطی ها در سیمای جمهوری اسلامی است. اما از زمان به روی کار آمدن روحانی وزارت اطلاعات دولت او نقش پررنگی در انجام این گونه نمایش ها به عهده گرفته است و از جمله اسماعیل بخشی به این خاطر وزیر اطلاعات دولت روحانی را به مناظره دعوت کرد و با زندان مجدد و شانزده سال محکومیت پاسخ خود را گرفت.

حالا رئیس «دولت اعتدال» پیشاپیش وعده ی پخش چنین مصاحبه هایی را می دهد و خیال می کند با این روش غیرانسانی می تواند ثابت کند که اعتراضات «برنامه ریزی شده» و سرش به خارج از کشور وصل بوده است. هم روحانی و هم دیگران می دانند که این رفتار و سیاست ها دیگر هیچ اعتباری در میان مردم ندارند، اما آن ها غم آن را دارند که تعداد قلیل هواداران خود و مهم تر از آن نیروهای سرکوبگرشان را توجیه کنند تا در سرکوب های بعدی دستشان نلرزد و دقیق تر به قلب و مغز معترضینی که سران حکومت می گویند سرسپرده خارجی هستند، شلیک کنند.

اظهارات روحانی در مورد اعتراضات اخیر را که روز چهارشنبه در همایش ملی بیمه و توسعه در برج میلاد تهران صورت گرفته،؛ به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی می خوانید:

روحانی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت : ما دچار یک مسئله ای  شدیم که از نظر من در سال ۹۸ قابل پیش بینی بود و این را من به دوستان گفته بودم.

همه افرادی که دستگیر شدند عده ای از آنها بی گناهند و باید آزاد شوند. همین طوری دستگیر شدند. مثلا اگر کسی تخلفی کرده لاستیکی آتش زده از نظر من جرمی نیست اگر چه کارش درست نبوده ولی نباید آنها را نگه داریم. جوانی بوده آمده دادی زده و شعاری داده نباید سخت گیری شود.

اما کسی با سلاح گرم آمده آن حساب دیگری دارد یا با سلاح سرد آمده حساب دیگری دارد یکی با قمه حمله کرده یکی آمده فروشگاه را تاراج کرده و آتش زده اینها با یکدیگر فرق می‌کند من خواهش می کنم این گونه موارد تفکیک شود.

قوه قضاییه در این زمینه باید تلاش بیشتری بکند آنهایی که مجرم هستند طبق قانون با آنها برخورد شود آنهایی هم که جرم کوچکی داشتند با رافت اسلامی با آنها برخورد شود.

اما آنها که سازمان یافته اند در این اغتشاشات آمده‌اند که اعترافات آنها هم پخش خواهد شد.  آنها بیش از دو سال برای این کار برنامه ریزی کرده بودند، سال گذشته در مقطعی می‌خواستند کاری انجام دهند که زمان مناسب نبود امسال می خواستند در مقطع دیگر که با زمان مناسب ندیدند بیشتر در فکر  آخر دی و بهمن و نزدیک انتخابات در این ایام برنامه ریزی کرده بودند وقتی  این مسئله اعلام شد آنها اربابانشان از خارج که الان زمانش فرا رسیده و آن را اجرا کنید آمدن بیرون بنابراین باید با آنها برخورد شود.

اگر کسی تخلف کرده است اگر کسی وابسته است و نفوذی قوه قضاییه باید رسیدگی کند ولی افرادی که در این زمینه جرم و گناهی نداشتند یا کم بوده باید با رافت با آنها برخورد کنیم تا آزاد شوند و برای اینکه این مسئله برای دولت و شخص من مشخص شود خواستم که گزارش بسیار مفصلی را از کل حوادث از آغاز مسئله تا پایان مسئله از کجا شروع شد و به کجا ختم شد به من داد.

در عین حال که من به او دستورات لازم را دادم یک هیئت سه نفره معاون حقوقی رئیس جمهور وزیر کشور و وزیر دادگستری تعیین کردم که این ها همه موارد را بررسی کنند و در اسرع وقت به ما گزارش دهند اینکه یک نفری کشته شده که اصلا مقصر نبوده یا کسی رفته مغازه‌اش با قمه بهش حمله شده کشته شده این که اصلاً حکم شهید است.

یک نفر از آنهایی که تیر اندازی می‌کرده و در پزشک قانونی هم مشخص است که اینها چه نوع گلوله ای است. این گلوله ها مشخص است و اصلاً در اختیار نیروی انتظامی یا سپاه بسیج  نیست و معلوم است که این گلوله با چه سلاحی بوده است آنهایی که بی گناه از دست رفتن باید رسیدگی شود همه یکسان نیستند. اگر در محل ما در شهر ما یک نفر کشته شده نگویم این حقش بوده آشوبگر است ممکن است کسی باشد که بی گناه است و بی تقصیر و یا رفته از خودش دفاع کند یا داشته عبور می کرده یا یک شعار ساده داده یا اینکه مواجه شده در برابر آنهایی که داشتن آشوب می کردند بنابراین این تخلفات مختلف است.
روحانی تاکید کرد: من از این هیئت سه نفره می خواهم که هر چه زودتر گزارش نهایی را تهیه کنند و به من ارائه دهند و اگر کسی مقصر نبوده و به آن خسارت رسیده شما به عنوان بیمه می توانید به آنها کمک کنید تا در اسرع وقت انجام دهید مردم بزرگ و عزیز ما در این حوادث بزرگواری و عزت و عظمت خود را نشان دادند امیدوارم همه ما بتوانیم خادم خوبی برای این مردم بسیار خوب باشیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=14145 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x