جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روند سوسیالیستی کومه له: حمله جنایتکارانه ارتش ترکیه به مردمان کردستان سوریه را شدیدا محکوم میکنیم

به دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فاشیست ترکیه، بعدازظهر روز چهارشنبه نهم اکتبر ارتش ترکیه عملیات گستردە نظامی علیه مردم بی دفاع کردستان سوریه “روژآووا” را آغاز نمود.

بر اساس اعلام برخی منابع خبری این حمله در اولین مرحله به صورت هوایی و توپخانه‌ای به مناطق راس العین و تل الابیض انجام شده است. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در ارتباط با حمله مزبور اعلام کرد که حملات هوایی و توپخانەای ترکیه از شهرهای راس العین در حومه حسکه آغاز و تا شهرک های عین عیسی و تل ابیض را در برگرفته است.

عملیات نظامی ترکیه بدنبال چراغ سبز دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به اردوغان، و تصمیم نابخردانه او مبنی بر خروج نیروهای امریکا از شمال شرق سوریه صورت میگیرد.

گزارش شبکه سی‌ان‌ان ترک حاکی از این است که آنکارا پیش از آغاز حمله به سفیر ایالات متحده در ترکیه اطلاع داده و او را در جریان جزئیات این عملیات نظامی قرار داده است.

حزب اتحاد دمکراتیک سوریه و شاخه نظامی آن یگانهای مدافع خلق که بیشتر نیروهایش را کردها تشکیل میدهند، و در شکست دادن نیروهای “داعش” نقش بی بدیلی داشتند، حمله برنامه ریزی شده ارتش ترکیه به مناطق کردستان سوریه را، در راستای دو باره قدرت گرفتن “داعش” و تقویت دیگر گروههای “جهادی” طرفدار ترکیه از جانب اردوغان دانسته و از مردم خواسته‌اند برای مقاومت در برابر حملات ارتش جنایتکار ترکیه بسیج شوند و به سوی مرز بروند. همزمان سازمان ملل و قدرتهای جهانی در ارتباط با عواقب زیانبار عملیات نظامیان ترکیه و به خطر انداختن زندگی مردم منطقه، با تأکید بر وخامت اوضاع هشدار داده‌اند. 

ما ضمن محکوم کردن  حمله ارتش ترکیه به روژآوا، انسانهای آزادیخواه و آزاد اندیش را، در هر کجا که هستند، به اعتراض به رژیم فاشیست ترکیه، و پشتیبانی و حمایت از مردمانی که در معرض این حمله فاشیستی قرار گرفته‌اند فرا میخوانیم.  

زنده باد آزادی

روند سوسیالیستی کومەله

٠٩.١٠.٢٠١٩

https://akhbar-rooz.com/?p=7209 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x