پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

زندان اوین؛ محمدمهدی ساجدی فر دست به اعتصاب غذا زد

محمدمهدی ساجدی فر، زندانی امنیتی زندان اوین، از روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه دست به اعتصاب غذا زد. این زندانی که روز سه‌شنبه پس از دو سال توقف حکم جهت گذراندان باقی‌مانده دوران محکومیت ۱۰ ساله خود به زندان بازگردانده شده است در اعتراض به عدم مسئولیت پذیری زندان در قبال سلامتش دست به این اقدام اعتراضی زده است. حکم حبس این زندانی در سال ۹۶ به دلیل بیماری متوقف شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدمهدی ساجدی فر، زندانی امنیتی زندان اوین، از روز سه شنبه ۳۰ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب غذای این زندانی به محض ورود به زندان و در اعتراض به شرایط نامناسب و عدم مسئولیت پذیری زندان در قبال سلامت وی صورت گرفته است.

ساجدی فر روز سه شنبه ۳۰ مهرماه جهت تحمل باقی مانده دوران محکومیت خود ابتدا به قرنطینه زندان اوین و نهایتا روز چهارشنبه به اندرزگاه ۸ این زندان منتقل شده است.

وی در سال ۹۶ پس از تحمل حدود ۶ سال از دوران محکومیت خود به دلیل بیماری و دستور پزشکان مبنی بر عدم تحمل حبس با توقف حکم روبرو و از زندان آزاد شده بود.

آقای ساجدی فر پیشتر در سال ۹۰ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد و در سومین سال حبس خود تحت عمل جراحی معده قرار گرفته بود.

گفته می‌شود آقای ساجدی فر بعنوان یک چهره دانشگاهی در چارچوب ارتباط‌های علمی و دانشگاهی بازداشت شده و نهایتا به اتهام ارتباط با دول متخاصم به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری توسط دادگاه انقلاب تهران محکوم شده است.

آقای ساجدی فر مدعی است در استقرار سیستم شناخت و تشخیص هویت از باقی مانده جسد نقش بسزایی داشته است. شناخت اجساد جنگ ایران و عراق و همچنین تشخیص هویت نیروی انتظامی را در زمره کارهای برجسته خود می داند.

https://akhbar-rooz.com/?p=9150 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x