چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران: اعدام جنایت کارانۀ نوید افکاری را محکوم می‌کنیم

نوید افکاری، کارگر جوان و کشتی‌گیر ۲۷ ساله  صبح روز شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در زندان شیراز، به اتهام واهی قتل عمد  اعدام شد. وی در جریان اعتراض‌های مردم به وضعیت نابسامان کشور، اعتراض به گرانی، فقر و بیکاری در مرداد ۱۳۹۷ شیراز دستگیر شد و از آن تاریخ تا زمان اعدام در زندان تحت شکنجه  بوده تا به قتل عمد اعتراف کند. اتهامی ساختگی برای پوشاندن واقعیت دستگیری وی و هزاران نفر از مردمی که در تظاهراتهای سالهای ۹۷ و ۹۸ در خیابان‌ها رژیم اسلامی را به چالش کشیدند.

از هنگام انتشار خبر صدور حکم اعدام کارزار وسیعی در ایران و خارج از کشور و محافل بین‌المللی در محکومیت این حکم نادرست و جلوگیری از اجرای آن براه افتاده بود. علیرغم فراخوان‌های گسترده نهادها و شخصیت‌های متعدد مدنی، ورزشی و اجتماعی، و در میان ناباوری همگان رژیم ددمنش جمهوری اسلامی کینه توزانه و وحشیانه، جان نوید افکاری را ستاند خانواده و جامعه استبداد زده ایران را در عزای از دست دادن فرزندی دیگر در ماتم فرو رفت.  رژیم از وحشت واکنش مردم به این اقدام جنایتکارانه پیکر نوید افکاری را تحت تدابیر امنیتی و شبانه به خاک سپردند.

سازمان عفو بین‌الملل بخشی از پیام صوتی نوید افکاری را که چند هفته پیش ضبط کرده بود را در اختیار دارد و از این نوار نقل کرده است: “اگر من اعدام شدم بدانید که یک انسان بیگناه در حالی که با تمام توانش تلاش کرد و جنگید تا صدایش را بشوند اعدام شد.” آقای افکاری گفته بود که فریاد دادخواهی او به جایی نرسیده و “فهمیدم دنبال یک گردن برای طناب شان می‌گردند.”

رژیم اسلامی ایران با این اعدام و دیگر اعدام‌های دستگیرشدگان اعتراضات سال‌های اخیر در تلاش است تا با ایجاد رعب و وحشت، مردم را از حضور در خیابان‌ها و اعتراض بازدارد. این عمل جنایتکارانه و وحشیانه نگرانی و اضطراب سران جانی رژیمی را به نمایش می‌گذارد که می‌داند از عمر ننگین و به غایت سیاه خود چند صباحی دیگر نمانده است.

ما به شدت اعدام نوید افکاری را محکوم کرده و ضمن همدردی و همبستگی با خانواده و بستگان، اعلام می‌کنیم که سرنگونی رژیم جنایتکار تنها راه رهائی از این وضعیت دهشت‌آوری است که کشور ما گرفتار آن آمده است. ما ضمن فراخواندن همه آزادی‌خواهان به شرکت در اعتراضات مختلف که در نقاط گوناگون در حال شکل‌گیری است ، آمادگی خود را برای همکاری‌های گسترده در راه برچیدن این نظام جانی و تبهکار اعلام می‌داریم

زنده باد آزادی

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=46589 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x