سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سازمان راه کارگر: احکام فاشیبستی رژیم اسلام و سرمایه علیه کارگران و زندانیان خیزش آبان

دیوان عالی رژیم، احکام اعدام سه تن از دستگیرشدگان خیزش مردمی آبان ۹۸ را که قبلا توسط “دادگاه انقلاب” به ریاست قاضی صلواتی جلاد صادر شده بود، تائید کرد. آنها در دادگاه فرمایشی مذکور، علاوه بر مجازات اعدام، به تحمل حبس و شلاق نیز محکوم شده بودند.

این سه جوان زندانی یعنی: امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی در بیدادگاه رژیم مکررا خطاب به قاضی گفتند که کلیه اعترافات آنها در زیر شکنجه گرفته شده و هیچ اعتباری ندارد. آنها از حق انتخاب وکیل نیز محروم بودند و وکلای تسخیری نیز بیشتر دعاوی بازجویان و دادستان را تکرار میکردند.

جرم امیر حسین مرادی تنها اینبود که در جریان خیزش آبان در کانال تلگرامی خود از مردم خواسته بود دوربین فیلمبرداری مامورین رژیِم را بگیرند تا قادر به شناسایی تظاهرکنندگان نشوند. دو متهم دیگر بعد از دستگیری دوستشان، به ترکیه فرار کرده بودند و در اداره مهاجرت شهر آنتالیا تقاضای پناهندگی داده بودند اما پلیس فاشیست ترکیه آنها را با ترفند به مرز ایران آورد و تحویل مقامات رژیم داد. آنها از ماکو تا تهران دائما تحت شدیدترین فشارها و شکنجه ها بودند. در زندان اوین بازجویان تلاش داشتند با چسباندن اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق، موجبات صدور حکم اعدام را برایشان فراهم کنند.

این رژیم که به اعتراف برخی از نمایندگان وابسته به حکومت، بیش از ده هزار نفر را در جریان خیزش مردمی آبان دستگیر و زخمی و کشته است، هفت ماه بعد از آن سرکوب فاشیستی، میخواهد با صدور احکام ددمنشانه اعدام برای جوانان جویای آزادی و عدالت اجتماعی، به بقیه فعالین و مبارزین پیام دهد که فکر برخاستن مجدد و آغاز دوباره جنبش را از مخیله خویش بدور کنند.

همزمان با رای دیوان عالی، شعبه ۱۰۶ بیدادگاه اراک نیز در یک اقدام فله ای، ۴۲ کارگر معترض شرکت آذرآب اراک را که در اعتصابات سال گذشته شرکت داشتند، به حبس و شلاق و بیگاری محکوم کرده است. بر مبنای این حکم ضدکارگری، هر یک از این کارگران باید یکسال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و یکماه بیگاری ( کار اجباری رایگان۰ هر روز به مدت سه ساعت) را تحمل کنند. جرم کارگران مبارز شرکت آذرآب اراک تنها این است که به عدم دریافت حقوق به مدت چند ماه و نیز به خصوصی سازی شرکت اعتراض کرده بودند. اعتراض مشابه ای که در دهها کارخانه دیگر نیز در سالهای اخیر در سراسر ایران رخ داده است. دور جدید مبارزات دلیرانه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که اعتصاب و تجمع آنها وارد یازدهمین روز خود شده است موید همین نکته است.

همچنانکه اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران و سایر فعالین مدنی و اجتماعی نیز در همین راستا صورت می گیرد.

رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی به خوبی میداند که بحرانهای سیاسی اجتماعی و اقتصادی تار و پود کشور را فراگرفته است و اکثریت تهیدست جامعه دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند، از اینرو خطر عروج مبارزات کارگری و مردمی و شبح خیزشهای انقلابی را بر فراز سر خود احساس میکند، به همین خاطر، شمشیر را از رو بسته و با تشدید سرکوب و صدور احکام فاشیستی میخواهد کنترل شکننده رژیم بحران زده را بر کشور حفظ کند.

این تقلای مذبوحانه در حالی صورت میگیرد که سقوط آزاد تومان در برابر دلار و ارزهای خارجی سبب افزایش سرسام اور کالاهای مصرفی شده و سفره محقر زحمتکشان را تهی تر کرده است. اکنون وضع مسکن چنان بحرانی شده که در کنار پدیده های تاکنونی همچون: کارتون خوابی و گورخوابی و ماشین خوابی، شاهد پشت بام خوابی نیز هستیم. صحبت از اجاره پشت بام برای خوابیدن در ازای شبی ۵۰ هزار تومان است. درماندگی اقتصادی رژیم، غارت ها و فسادهای میلیاردی، ریخت و پاش های عظیم در خاورمیانه برای تقویت متحدین رژیم و نیز اثرات مخرب تحریم اقتصادی و بحران کرونا، چنان زندگی دهها میلیون کارگر و بیکار و بازنشسته را تحت تاثیر مخرب خود قرار داده است که راهی جز یکسره کردن کار این رژیم سرکوب و غارت و کوبیدن شیشه عمر آن بر زمین توسط اکثریت مردم، به جای نگذاشته است.

ایران بحران زده آبستن ابرجنبش های اجتماعی و انقلابی است، به همین خاطر شاهد تغییراتی برای یکدست کردن قوای سرکوب تحت امر سپاه در پایتخت هستیم و شاهد فشار بر کاربران شبکه های اجتماعی و نیز فعالین کارگری و اجتماعی در عرصه های مختلف.

پیش به سوی اعتصابات عمومی و سراسری

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه داری

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

۵ تیرماه ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=38157 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x