جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سازمان راه کارگر: جنایت جنگی رژیم اسلامی علیه هواپیمای مسافربری و تداوم جنبش انقلابی در ایران

سرانجام بعد از چند روز نمایش خیمه شب بازی برای لاپوشانی حقیقت ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی در حومه تهران و انکار دائمی اصابت موشک توسط رئیس سازمان هوانوردی رژیم و اینکه به لحاظ علمی چنین امری ناممکن است، ستاد نیروهای مسلح رژیم اعتراف کرد که عامل سقوط فاجعه بار این هواپیما با ۱۷۶ مسافر وخدمه، پدافند ضدهوایی سپاه پاسداران بوده است. سران رژیم تنها موقعی مجبور به این اعتراف شدند که عکسهای ماهواره ای کشورهای غربی و نیز ویدیوهای ارسالی مردم در اطراف شهریار بروشنی افشاگر جنایت هولناک رژیم اسلامی بود.

به همین خاطر تنها چند ساعت بعد از اعتراف رژیم، دانشجویان و مردم در تهران و چندین شهر دیگر به خیابان آمدند و با رادیکالترین شعارها بار دیگر کلیت رژیم را هدف گرفتند. در دانشگاه امیرکبیر و  صنعتی شریف در تهران و خیابانهای اطراف، دهها هزار نفر زن و مرد مبارز به خیابان آمدند. در شهرهای اصفهان، شیراز، رشت، ساری، بابل ، سنندج، بروجرد، همدان، کرمان و … نیز مردم در عصر شنبه ۲۱ دی دست به تظاهرات زدند. از جمله شعارهایی که سر داده میشد عبارت بودند از:

  • این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت
  • مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر
  • ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما
  • توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه
  • اصلاح طلب ، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا
  • سلیمانی قاتله، رهبرش هم قاتله
  • سپاه جنایت میکند، رهبر حمایت میکند
  • مرگ بر دیکتاتور – مرگ بر خامنه ای

رژیم جنایتکار ایران  در هفته های اخیر سعی کرده بود عملیات امریکا در کشتن قاسم سلیمانی را بدل به یک “مائده آسمانی” برای برون رفت نظام از بحران سیاسی عظیم پس از خیزش ابان و کشتار هولناک مردم، نماید و با بسیج  همه نیروهای نظامی ، انتظامی ،بسیج و نیروهای امنیتی ، نانخورها و خانواده شان ، آکشانبدن اجباری دانش آموران و کارکنان دولت وبکارگیری همه امکانات تهییجی و مذهبی و حتی ناسیونالیستی  ؛ سعی کرد در چند شهر   دوسه میلیون نفر را به مراسم تشییع جنازه سلیمانی بکشاند و در کرمان بخاطر ضعف در سازماندهی وناکافی بودن شرایط ایمنی بی توجه نسبت به جان مردم بیش از شصت نفررا بر اثر ازدحام به کشتن  داد.

 برخی با دیدن این کارناوال ها، این بیم را به خود راه دادند که مبادا برای مدتی شاهد رکود درجنبشهای اجتماعی و انقلابی مردم ایران شویم. اما ما تردیدی نداشتیم که این آرامش قبل از توفان، بسیار موقت و زودگذر خواهد بود و به دلیل تداوم عوامل مهم نفرت اکثریت کارگران و زحمتکشان از رژیم استبدادی و  غارتگر جمهوری اسلامی، خیلی زود شاهد برآمد مجدد جنبش مردمی خواهیم بود. سلسله تجمعات و راهپیمایی های شنبه ۲۱ دیماه در تهران و چندین شهر دیگر کشور، نشان داد که همه تلاش روزهای اخیر رژیم برای برون رفت از بحران با شکست روبرو شده و وضعیت به نفع جنبشهای اجتماعی و انقلابی در حال تغییر است و کارگران و زحمت کشان و اکثریت مردم  دوباره در میدانند وآماده مبارزه با کلیت نظام هستند.

ما ضمن ابراز اندوه و همدردی عمیق با خانواده جانباختگان فاجعه ساقط کردن هواپیمای مسافربری، نسبت به عروج مجدد و تداوم جنبشهای اعتراضی و انقلابی  و اشتعال بیش از پیش آن در ایران تردیدی نداریم. این تظاهرات مردمی و ضداستبدادی عمومی و ضد سرمایه داری جاری، بیش از هر زمان لازم است با پیکارهای طبقاتی کارگران و زحمتکشان گره بخورد و با موجی از اعتصابات عمومی و سیاسی کارگری و مردمی پیوند زده شود. تقویت یا ایجاد تشکلهای کارگری در محیط کار و شوراها و تشکلهای مردمی در محلات و محیط زندگی، باید بیش از هر زمان در دستور کار فعالین پیشرو قرار گیرد. تنها با تقویت عنصر سازماندهی ، تشکیلات و هماهنگی است که میتوان اعتراضات پراکنده و یا خیزشهای مقطعی را به سوی یک انقلاب مداوم سوق داد.

پیش به سوی اعتصابات عمومی و سراسری

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه داری

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر
۲۲ دیماه ۱۳۹۸   – ۱۲ ژانویه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=17749 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x