جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سفته هایی که سلطان خانه نشین امضا کرد، صدرنشینان ۵ لیگ اروپا، نتایج و برنامه باشگاههای آسیا

نازک بین: بهار ۱۳۵۱ تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی المپیک مونیخ با کره شمالی دیدار کرد و سپس برای برای بازیهای آسیائی به بانکوک رفت و در ایران نبود. در آن زمان تیم باشگاه سانتوس برزیل که در آمریکای لاتین ستارگان بزرگی چون  پله را در اختیار داشت بعد از سفری به استانبول و پیروزی ۶ بر یک برابر تیم فنرباغچه این کشور به تهران سفر کرد و در فرودگاه مهر آباد با استقبال بی نظیری از طرف هواداران فوتبال و عاشقان تیم محبوب برزیل قرار گرفت. سلطان په له هرگز فراموش نکرده وقتی تعدادی از ایرانی‌ها برای گرفتن امضای یادگاری از سلطان فوتبال جهان در فرودگاه مهرآباد او را دوره کرده بودند به‌جای کاغذ، -سفته‌های سفیدی- را برای امضا به پله می‌دادند! ستاره افسانه‌ای هم که از این ماجرا بی‌خبر بوده بعد از امضای چند- سفته- کمی شک می‌کند و با خنده و زبان بی‌زبانی به آنها می‌گوید: کاغذ سفید برای امضا بدهید! باشگاه تاج میزبان تیم سانتوز بود.

ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل است. پله در دوران فوتبال خود, سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست (از جمله اولین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند). وی را «او ری» (شاه) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) لقب داده بودند. او تمام دوران فوتبال خود را در باشگاه برزیلی سانتوس بازی کرد و تنها سال‌های آخر عمر را به آمریکا رفت تا برای تیم کاسموس در لیگ آن کشور بازی کند.

 در دسامبر ۲۰۰۰ به عنوان برترین فوتبالیست قرن بیستم معرفی شد. در همان سال پله جایزه مادام العمر Laureus World Sports Awards را که در افریقای جنوبی و توسط نلسون ماندلا اهدا میشد را دریافت کرد.پله ۱۸ سال در سانتوس بازی کرد و ۶۱۹ گل به ثمر رساند. او در طول دوران بازی خود بیش از هزار گل به ثمر رساند و عامل موفقیت برزیل در سه قهرمانی در جام‌های‌ جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ بوده است. 

پله, در سال ۱۹۹۲ به عنوان سفیر سازمان ملل برای بوم شناسی و محیط زیست ecology and the environment برگزیده شد . در سال ۱۹۹۵ هم به خاطر خدمات برجسته به ورزش جایزه Gold Medal رااز رییس جمهور برزیل دریافت کرد. افزون بر این, از سوی رییس جمهور برزیل به عنوان وزیر ورزش فوق العاده برزیل و بعدها بنام سفیر حسن نیت یونسکو انتخاب شد. وی  در سال ۲۰۰۱ با اتهام رشوه گیری روبرو شد که سرانجام  از سمت خود کناره گیری کرد. در سال ۱۹۹۷ هم مقام شوالیه گری بریتانیا به صورت افتخاری به پله اهدا شد. وی همچنین در سال ۱۹۸۱ و در فیلم فرار به سوی پیروزی که با حضور ستاره های فوتبال جهان و بازیگر مشهور هالیوود سیلوستره استالونه ساخته شد یکی از بازیگران این فیلم تاریخی بود. افزون بر این فیلم, وی در ۱۲ فیلم و مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده است.

ادینیو پسر  فوتبالیست افسانه‌ای پله ۷۹ ساله درباره آخرین شرایط پدرش گفت: پدرم اصلا شرایط خوبی ندارد. بعد از عمل جراحی که او اخیرا پشت سر گذاشت هنوز به درمان قطعی نرسیده است و به همین خاطر از نظر حرکتی با مشکل روبرو است  و به همین خاطر خیلی ناراحت است که نمی تواند حرکت کند. تصور کنید یک روز پادشاه فوتبال جهان باشید و یک روز نتوانید حتی راه بروید. این مسئله او را غمگین کرده است که همیشه در خانه باشد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: پدرم به خاطر وضعیتی که به آن دچار شده است خیلی خجالت زده و ناراحت است. خیلی از هواداران او دوست دارند تا پدرم را ببینند ولی پدرم قادر به رفتن به بیرون نیست و این مسئله او را آزار می دهد. باید دید روند درمان به چه سمتی پیش می رود و ما به طور کامل مراحل درمان پدرم را دنبال می کنیم.

اختلاف امتیازی صدرنشینان ۵ لیگ معتبر اروپا

اختلاف امتیازی صدرنشینان ۵ لیگ معتبر اروپا با تیم‌های دوم به تصویر کشیده شده است.بر این اساس بیشترین اختلاف امتیازی مربوط به تیم لیورپول و منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس است. شاگردان کلوپ موفق شده‌اند اختلاف ۲۲ امتیازی با شاگردان پپ گواردیولا ایجاد کنند.

بیشترین اختلاف امتیاز پس از لیگ برتر انگلیس به لوشامپیونه فرانسه باز می‌گردد. جایی که پاری سن ژرمن با کسب ۶۱ امتیاز با المپیک مارسی ۴۹ امتیازی ۱۲ امتیاز اختلاف ایجاد کرده است.اختلاف ۳ امتیازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا هم در رده سوم قرار دارد. شاگردان زیدان با ۵۲ امتیاز صدرنشین هستند و بارسایی‌ها با ۴۹ امتیاز در تعقیب این تیم قرار دارند.

بوندس لیگای آلمان هم شاهد اختلاف یک امتیازی میان تیم‌ها است.بایرن مونیخ با لایپزیگ در صدر جدول یک امتیاز اختلاف دارند. باوارایی‌ها در آخرین بازی خود مقابل همین تیم لایپزیگ به تساوی بدون گل رسیدند و در حال حاضر با ۴۳ امتیاز صدرنشین هستند و در نقطه مقابل لایپزیگ با ۴۲ امتیاز رده دوم را به اشغال خود در آورده است.

بدون شک رقابت جذاب اینترمیلان و یوونتوس نزدیک ترین رقابت در صدر جدول و در میان ۵ لیگ معتبر اروپا محسوب می‌شود.اینتر میلان موفق شد دربی میلان را ۴ بر ۲ به سود خود پایان دهد تا به امتیاز ۵۴ برسد و شکست یوونتوس هم زمینه ساز ماندن این تیم در امتیاز ۵۴ شد.

در حال حاضر شاگردان کونته به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر قرار دارند.

والدانو: انگار خستگی برای لیورپول تعریف نشده است؛!

هیچ کس تاثیری بیشتر از گواردیولا بر فوتبال نداشته است؛ زیدان یک تسهیل کننده است. والدانو کماکان از هواداران فلسفه بازی پپ است. خورخه والدانو، سرمربی و مدیر اسبق رئال مادرید به تمجید از لیورپول پرداخت.

به گزارش مارکا، والدانو می‌گوید:

لیورپول، رو بازی می‌کند. آنها به شما حمله می‌کنند حتی وقتی به نظر می‌رسد در حال دفاع کردن هستند. تیمی به شدت آماده و فیزیکی هستند و جوری کار می‌کنند انگار اصلا خستگی برای‌شان تعریف نشده است. در واقع اکنون دو سال و نیم است که آنها در حال پیشروی هستند و توقفی نداشته‌اند. با همه این اوصاف، هیچ کس بیشتر از گواردیولا روی دنیای فوتبال اثرگذار نبوده است. 

زیدان؟ از نظر من او نقش یک تسهیل کننده را دارد. او به استعداد اعتقاد دارد. می‌داند که بالاخره بازیکنان به لحاظ کیفی در درجه بندی متفاوتی قرار می‌گیرند. بازیکن بهتر و ضعیف‌تر داریم. او با فوتبال کاملا عادی و نسبی برخورد می‌کند. زیدان کسی است که همه چیز را می‌داند ولی ماهیت فوتبال را حفظ می‌کند. او حتی وقتی تیمش شکست می‌خورد، سر در گم نمی‌شود.

اختلاف مسی و آبیدال؟ مسی اکنون یک قهرمان است و قدرت دارد. از او این هفته پیغام کوتاهی در اینستاگرام در پاسخ به فرد موجهی چون اریک آبیدال که مدیر ورزشی باشگاه است، منتشر شد. آبیدال به بازیکنان حمله کرده بود. این پیغام، بارسا را لرزاند. مسیِ بعدی بیشتر از اینکه شبیه خود مسی باشد، شبیه کریستیانو خواهد بود؛ ابر ستاره‌ای رقابت طلب‌تر با آمادگی بدنی بالاتر.

تیم کیهیل سفیر ویژه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شد

به نقل از اسپورت، تیم کیهیل، مهاجم تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا که با ۵۰ گل زده برترین گلزن تاریخ فوتبال کشورش محسوب می‌شود، به عنوان یکی دیگر از سفیرهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب شد.

کیهیل با خوشحالی از این اتفاق گفت: بی‌اندازه خوشحالم که در کنار افرادی چون ژاوی، کافو و ساموئل اتوئو به عنوان سفیر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب شدم و این را مایه مباهات برای خود می‌دانم. کیهیل که در ۱۲ ماه گذشته سفرهای زیادی به قطر داشته است، با سازمان ها و مراکز مختلف تعامل خواهد داشت تا بتواند در طول جام جهانی ۲۰۲۲ از ظرفیت‌های قطر استفاده کند. 

تیم کیهیل در ۱۰۷ بازی ملی موفق شد ۵۰ گل به ثمر برساند. از جمله لحظات درخشان او می‌توان به زدن دو گل برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۶ اشاره کرد که اولین برد تاریخ استرالیا در جام جهانی بود و آن سال کانکورها موفق شدند  از گروه خود در جام جهانی صعود کنند.او همچنین در سال ۲۰۱۵ همراه استرالیا قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

لیگ قهرمانان آسیا

در روز دوم از هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دیگر کشورمان امروز (سه‌شنبه) به مصاف رقبای خود خواهند رفت. در گروه D العین از ساعت ۱۸:۲۰ در ورزشگاه اختصاصی خود هزاع‌ بن زاید از سپاهان پذیرایی می‌کند و در گروه C الدحیل از ساعت ۱۸:۴۵ (به وقت ایران) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه میزبان پرسپولیس خواهد بود.

پیش بازی الدحیل قطر- پرسپولیس: جدال با غول‌ها

پرسپولیس در اولین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم پرستاره الدحیل می‌رود.

الدحیل قطر- پرسپولیس
مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰- گروه C
سه‌شنبه ۲۲ بهمن- ۱۸:۴۵
ورزشگاه بن خلیفه – دوحه
تیم داوری: داور: عظیموف عزیز کمک‌ها: سرازیت دینوف رسلان و عثمانوف آلی شهر داور چهارم: ایلیگیز تانتاشف ناظر داوری: محمدصالح سوبیخیدین از مالزی
به گزارش وب سایت نود، پرسپولیس قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر و صدرنشین فعلی لیگ در نخستین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم پرستاره الدحیل می‌رود. الدحیل که قبلاً با نام لخویا در مسابقات شرکت می‌کرد از بدو تاسیس تیم پرمهره‌ای بود ولی این تیم در این فصل پرستاره‌تر از همیشه است و بازیکنانی در ترکیب این تیم حضور دارند که افتخارات بزرگی در دنیای فوتبال به دست آورده‌اند.
ماریو مانژوکیچ شناخته‌شده‌ترین چهره این تیم است که در نقل و انتقالات زمستانی از یونتوس به الدحیل پیوست. این بازیکن که تجربه گلزنی در فینال جام جهانی را دارد موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا، جام باشگاههای جهان، ۲ بار قهرمانی بوندس لیگا و ۳ بار قهرمانی سری‌آ شده است.  مهدی بن عطیه دیگر بازیکن صاحب نام الدحیل است که در افتخارات سالهای اخیر یوونتوس و بایرن مونیخ حضور داشته و از سال ۲۰۱۸ به این تیم قطری ملحق شده است. کوانگ سونگ و ادمیلسون جونیور دیگر بازیکنان خارجی الدحیل هستند. بازیکنان شاخص الدحیل تنها خارجی نیستند و جمعی از بازیکنان تیم ملی قطر که موفق به قهرمانی جام ملتهای آسیا شدند نظیر کریم بوضیاف، معز علی و عاصم مادیبو در این تیم حضور دارند.

العین سپاهان
العین با شکست بنیادکار ازبکستان توانست در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان هم حضور داشته باشد. تیمی که در حال حاضر در رده چهارم لیگ امارات ایستاده و فاصله‌اش با تیم شباب الاهلی صدرنشین هشت امتیاز  البته با یک بازی کمتر است. این تیم به نوعی گربه سیاه سپاهان به حساب می‌آید از این جهت که زردپوشان اصفهانی در شش تقابلی که با العین داشته‌اند نتوانسته‌اند این تیم را شکست دهند. سه باخت و سه تساوی حاصل جدال‌های این دو تیم بوده است. تقابل آخر سپاهان و العین به سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد که بازی رفت و برگشت آنها به تساوی انجامید.

تساوی هم‌گروهی‌های استقلال در لیگ قهرمانان

دیدار حریفان استقلال در گروه A لیگ قهرمانان آسیا با تساوی خاتمه یافت. تیم‌های فوتبال الوحده امارات ‌و الاهلی عربستان از ساعت ۱۹:۰۵ در گروه A لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند.

این مسابقه در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا هر چهار تیم گروه یک امتیازی شوند. برای الاهلی عبدالفتاح اسیری و ریم چانگ وو برای الوحده گلزنی کردند. این اتفاق درحالی رخ داد که الاهلی تا آخرین ثانیه‌های بازی از حریفش پیش بود ولی در دقیقه ۱+۹۰ تیم الوحده گل تساوی را به ثمر رساند.در دیدار دیگر این گروه استقلال و الشرطه عراق به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

الشرطه یک- استقلال یک

تیم فوتبال استقلال در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر حریف عراقی خود متوقف شد. تیم‌های فوتبال الشرطه عراق و استقلال از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شهر اربیل به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل‌های این بازی را حسام کاظم (گل به خودی) برای استقلال و علی فائز برای الشرطه به ثمر رساندند. با این نتیجه استقلال و الشرطه یک امتیازی شدند. استقلال در بیشتر دقایق این بازی صاحب توپ و میدان بود و اگر به تیم حریف پنالتی نمی‌داد شاید الشرطه نمی‌توانست به این راحتی‌ها دروازه آبی‌پوشان را باز کند

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی(زکریا مرادی از دقیقه ۸۳)، میلاد زکی پور، وریا غفوری ، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند(کارت زرد در دقیقه ۳)، مهدی قائدی(مرتضی تبریزی از دقیقه ۳۵) و ارسلان مطهری.

ترکیب الشرطه: احمد باسل، فیصل جاسم، علی فائز، حسام کاظم، ولید سالم، سعد عبدالامیر، محمد مزهر، نبیل صباح، مازن فیاض، علا عبدالزهرا و علی یوسف.

شکست شهرخودرو در اولین قدم

تیم فوتبال شهرخودرو در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب الهلال عربستان شد. به گزارش ایسنا، ۲ تیم فوتبال الهلال عربستان و شهرخودرو ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با ۲ گل به سود نماینده عربستان تمام شد تا اولین بازی شاگردان سرآسیایی با شکست همراه باشد.گل‌های الهلال را در این دیدار آندره کاریو در دقیقه ۴۵ و گومیس در دقیقه ۶۹ به ثمر رساندند.در دیگر دیدار این گروه، پاختاکور ازبکستان با نتیجه ۲ بر یک برابر شباب الاهلی به برتری رسید.

ترکیب الهلال عربستان: عبدالله المعیوف، یاسر الشهرانی، عبدالله حافظ، جانگ هیون سو، مدالله العلیان، عبدالله عطیف(۸۰- محمد کانو)، سلمان الفرج، سباستین جووینکو، سالم الدوسری، آندره کاریو و گومیس.

ترکیب شهرخودرو: سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمد قاضی(۸۲- میروسلاو اسلاوف)، اکبر صادقی، امین قاسمی‌ نژاد، حسین مهربان(۶۴- محمدرضا خلعتبری)، میلاد سرلک، حسن جعفری(۷۹- محمد آقاجانپور)، سعید صادقی و محمد فرامرزی.

نتایج تیم‌ها در گروه‌های AوB مشخص شد.

در گروه A، استقلال در دیدار مقابل الشرطه عراق به تساوی یک بر یک رسید. در این گروه رویارویی الوحده امارات و الاهلی عربستان به تساوی یک بر یک دست یافتند. تیم اماراتی در شرایطی به تساوی خانگی دست یافت که تا آخرین لحظات با یک گل عقب بود اما در نهایت الوحده از شکست گریخت.

تمامی تیم‌های این گروه یک امتیازی شدند.

 در گروه B، شهر خودرو در دیدار مقابل الهلال عربستان با دو گل مغلوب شد. در دیگر بازی این گروه پاختاکور ازبکستان با نتیجه دو بر یک شباب الاهلی را شکست داد.

الهلال با این برد صدرنشین شد، پاختاکور در رده دوم قرار گرفت، شباب الاهلی سوم و شهرخودرو قعرنشین است.

https://akhbar-rooz.com/?p=20011 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x