پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

سون مین بهترین انسان؛ سوپرجام و زنان عربستان؛ رقابت ایران و عراق

یکی از هواداران تاتنهام نوشت:” سون بهترین انسان فوتبالیستی است که در حال حاضر در دنیای فوتبال توپ می زند.”

نازک بین: بدون مقدمه سر اصل مطالب بیش روی می روم.

کالدرون مربی پرسپولیس درباره اینکه پیش از این گفته بود یکسری هزینه‌ها از جیب خودش پرداخت شده است و باشگاه هنوز پولی به او پرداخت نکرده، آنهم در شرایطی که باشگاه استقلال نیز مشکل مالی دارد و بازیکنان این تیم اعتصاب کرده بودند، خاطرنشان کرد: ما هنوز منتظر جواب باشگاه هستیم! بعد از چهار روز تطعیلی برگشتیم و متأسفانه هنوز زمین تمرین ما همان مشکلات سابق را دارد. من تجربه‌ای را که سال‌ها در فوتبال داشتم، می‌گویم. وقتی شرایط زمین خوب نیست شن می‌ریزند تا منافذی را که به وجود می‌آید از بین ببرند و سطح زمین را پر کنند، ولی ظاهراً حتی پول برای خرید شن هم وجود نداشته است!

کالدرون تصریح کرد: من کمی نگران هستم و فکر نمی‌کنم شن چیز گرانی باشد. باید از یک زمین تمرین‌مان خوب مراقبت و آن را حفظ کنیم. این پروسه‌ای که گفتم بخشی از مراحل نگهداری زمین است. وقتی زمستان می‌شود برای زمین، شن چیز مهمی است. من همان‌طور که چند وقت پیش گفتم امیدوارم خیلی زودتر مسائل مالی حل شود، چون چند ماه است که منتظریم و بازیکنان باید مطالبات سال گذشته‌شان را دریافت کنند

با باشگاه همکاری و سعی می‌کنم که راه بیایم. وظیفه من این است که با باشگاه راه بیایم و کاری انجام ندهم که از این تاریخ تا ماه دسامبر (۱۱ آذر ماه) به باشگاه صدمه برسد. من جان و زندگی‌ام را در این راه می‌گذارم. بعد، آنجا زمانی داریم که برای باشگاه و خودمان تصمیم بگیریم. من تا آن زمان کار خواهم کرد و تمام تلاشم را به کار می‌گیرم.

واقعا آبرویی برای ما نمانده که بخواهد بریزد

بهمن فروتن مربی قدیمی فوتبال که سالهاست در ایران تیمی نداشته و حالا به تفسیر و تحلیل مشغول است، درخصوص حاشیه‌های اخیر تیم‌ ملی و فهرست نفرات تیم‌ ملی و بازی برابر عراق صحبت کرده است که در آن انگشت اتهام برای شکست به بحرین و وضعیت فعلی را به سوی سرمربی سابق نشانه رفته است.

موضوع اولی که باید به آن توجه کنیم این است که کار ما چقدر درست است. واقعیت این است که فوتبال ما به سر گردنه تبدیل شده است. هر بازیکن و مربی خارجی را می‌آوریم و با گردن‌کلفتی پولش را نمی‌دهیم و تازه از آن بدتر اینکه در آخر طلبکار هم می‌شویم. از اتفاقاتی که این روز‌ها در فوتبال ما می‌افتد، حتی نمی‌توان به‌عنوان آبروریزی یاد کرد چراکه واقعا آبرویی برای ما نمانده که بخواهد بریزد. شما هرکس که به‌عنوان یک خارجی به فوتبال ما آمده ببینید، ما پولش را خورده‌ایم.

من نه برای تیم‌ملی و نه برای مارک ویلموتس روز‌های خوبی را در پیش رو نمی‌بینم و احساسم بر این است که با این روندی که طرفین در پیش گرفته‌اند، موفقیتی برای ما حاصل نخواهد شد .نظر من بر این است که با این اتفاقات و روند جاری، ما به جام‌جهانی نمی‌رسیم. ما اگر با کی‌روش راحت به جام‌ جهانی رسیدیم به این خاطر بود که پشت کی‌روش پر بود. کی‌روش از یک مافیای بین‌المللی و داخلی سود می‌برد که نمی‌گذاشتند پوست موز زیر پایش برود، اما ویلموتس تنهاست و اگر این‌طور نبود در بازی برابر بحرین به او مشاوره می‌دادند که به آن شکل به دروازه بحرین هجوم نبرد.

حرف آخر؟

حرف من این است که کی‌روش هشت سال فوتبال این مملکت را نابود کرد و حالا یکی مثل ویلموتس که در فوتبال سالم کار کرده آمده تا فوتبال ناب اروپایی را در تیم‌ ملی جاری کند. ما مقابل کامبوج فوتبال زیبایی به نمایش گذاشتیم و نشانه‌هایی از تبدیل شدن به یک تیم باکلاس را داشتیم. باید همه به این مربی کمک کنیم که بتواند اهدافش را در تیم‌ ملی پیاده کند. البته مطمئنا آن مافیای کی‌روشی دل‌شان نمی‌خواهد تیم‌ملی به جام‌ جهانی برود و ما باید مانع آن‌ها شویم.

سوپرجام اسپانیا در عربستان برگزار می‌شود
ورود زنان آزاد است

فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد سوپرجام این کشور برای سه سال به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد و زنان برای تماشای این بازی‌ها هیچ محدودیتی ندارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد سوپرجام اسپانیا در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در عربستان برگزار می‌شود. این بازی‌ها از هشتم تا دوازدهم ژانویه انجام می‌شود.  

تیم های رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، والنسیا و بارسلونا در نخستین دوره به رقابت خواهند پرداخت. تیم‌ها پس از انجام قرعه کشی حریفانشان را می‌شناسند. ورزشگاه ملک عبدالله در شهر جده میزبان سه بازی است.

یک سخنگو از جانب سرخیو روبیالس (رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا) اعلام کرد: زنان می‌توانند آزادانه و بدون هیچ محدودیتی (با هر پوششی)  برای تماشای این سه بازی به ورزشگاه بروند. جایگاه خاصی برایشان در نظر گرفته نخواهد شد. سوپرجامی نخواهد بود که شرمندگی را به همراه آورد. با فدراسیون فوتبال عربستان توافق کردیم که حتی در این کشور رقابت‌های بانوان نیز برگزار شود. به عربستان می‌رویم چون برای فوتبال اسپانیا خوب است. برای ما نیز اهمیت دارد چون خودمان را بیشتر به جهان می شناسانیم برای این که می‌خواهیم میزبانی جام جهانی را به همراه پرتغال داشته باشیم.

عربستان بیش از دیگر کشورها به اسپانیا پول پرداخت تا سوپرجام در آن‌جا برگزار شود. فدراسیون می‌تواند ۲۰ میلیون یورو در میان چهار تیم شرکت کننده تقسیم کند. کشورهایی همچون قطر، هند و چین نیز برای میزبانی پیشنهاد دادند اما در نهایت پیشنهاد عربستان پذیرفته شد.

سه میلیون دلار برای یک مربی معمولی اروپایی!!
رقم شوکه کننده قرارداد ویلموتس با ایران لو رفت

روزنامه خبر ورزشی نوشت: مارک ویلموتس عنوان گران‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران را از آن خود کرد. تا پیش از مارک ویلموتس، کارلوس کی‌روش با قراردادی به ارزش ۱/۴ میلیون دلار در صدر بود. حالا، اما ویلموتس، با قدرت تمام این عنوان را مال خود کرده و بعید است به زودی کسی او را در صدر جدول بگیرد. با وجود آن که فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرارداد مارک ویلموتس با ایران به ازای سه سال ۳/۶ میلیون دلار (یعنی سالی ۱/۲ میلیون دلار) است، اما مدیر برنامه‌های این مربی ناخواسته در جایی رقم را لو داده است؛ رقمی که البته خبرورزشی پیش از این به آن اشاره کرده بود.

مدیر برنامه‌ها ویلموتس «ارمین» نام دارد. او اهل بوسنی است. ارمین عامل انتقال ویلموتس به تیم ملی از طریق یکی از سفرای ایران در اروپا و همین طور یک دلال ایرانی بود. در ماجرای اختلاف ویلموتس و فدراسیون فوتبال بر سر پرداخت دستمزد او، مشخص شد که تمام شایعات درباره قرارداد سه میلیون دلاری این مربی و دستیارانش برای سال اول کاملاً صحت داشته است. حالا قصه از چه قرار بوده؟ ارمین اخیراً در مذاکراتی که با باشگاه رویال‌ انتور بلژیک داشته، به مسئولان آن باشگاه گفته است: «قرارداد ویلموتس و دستیارانش برای سال اول سه میلیون یورو است، بنابراین اگر شما بخواهید این کادر را به بلژیک بیاورید قاعدتاً باید در همان حدود هزینه کنید.»

نکته اینجاست که یک فرد ایرانی با مدیران باشگاه بلژیکی ارتباط دارد و در ماجرای اخیر هم مأمور آن شده بود تا از وضعیت ویلموتس در ایران، اطلاعاتی بگیرد. وقتی مدیران باشگاه به این فرد ایرانی گفتند ارمین ایجنت ویلموتس چنین چیزی گفته، تعجب کرده بود. او هم مثل دیگر ایرانی‌ها باورش نمی‌شد فدراسیون فوتبال حاضر شده به کسی که به مراتب سطح پایین‌تری از کی‌روش دارد، بسیار بیشتر از او پول داده باشد. بعد از جدایی کارلوس از ایران تاج با تأکید روی این مسئله که دنبال مربی با قیمت بهتر و با کارایی بیشتر هستند، ویلموتس را جذب کرد. حال، اما در همین شروع کار مشخص شده نه تنها قیمت او بالاتر از کارلوس است بلکه احتمالاً آن کارایی را هم نخواهد داشت.

ارمین در طول مذاکرات چیز دیگری را هم لو داده است. فدراسیون فوتبال تأکید دارد پیش‌پرداختی به این مربی بلژیکی نداد و او حاضر شد بدون دریافتی به ایران سفر و کارش را آغاز کند. ارمین، اما لو داده اتفاقاً فدراسیون فوتبال پولی به ویلموتس و دستیارانش برای شروع کار داده بود! در واقع قسطی که اخیراً برای مربی بلژیکی واریز کرده‌اند قسمت دوم پول او به اضافه قسمت سوم پولش است. فدراسیون فوتبال برای این که دیگر در انتقال بعدی پورسانتی بابت انتقال پول ندهد، تصمیم گرفت تا قسط بعدی قرارداد این مربی را هم پرداخت کند.»

وقتی دستان سون چتر یک پسر بچه شد

سون هیونگ مین، ستاره کره ای تاتنهام، پیش از بازی روز شنبه این تیم مقابل شفیلد یونایتد حرکت جالبی انجام داد.

به گزارش “ورزش سه” دو تیم تاتنهام و شفیلد یونایتد روز شنبه به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در پایان با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. پیش از آغاز این بازی اما یک اتفاق جالب و منحصر به فرد رخ داد. طبق روال معمول بازیکنان به همراه یک کودک وارد زمین شدند تا تشریفات پیش از آغاز بازی را انجام دهند. سون هیونگ مین نیز مانند سایر بازیکنان با یک پسر بچه وارد زمین شده بود. این ستاره کره ای اما در حالی که باران در حال باریدن بود در یک حرکت جالب دستان خود را روی سر این کودک قرار داد تا مانع از خیس شدن او شود؛ این حرکت سون باعث خوشحالی این کودک شد و خنده را به لبان او آورد. حرکت جالب سون هیونگ مین بازتاب‌های فراوانی را در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته است و بسیاری از هواداران تاتنهام با وجود نمایش ضعیف این تیم مقابل شفیلد یونایتد، حرکت ستاره کره‌ای تیم‌شان را مورد تمجید قرار داده اند.

 یکی از هواداران تاتنهام در صفحه توئیتر خود نوشته بود: “او اصیل ترین روح حاضر در این جهان است.”

 یکی دیگر از هواداران تاتنهام نوشت:” سون بهترین انسان فوتبالیستی است که در حال حاضر در دنیای فوتبال توپ می زند.”

نگاهی به ۶ دهه رقابت ایران و عراق

تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

به گزارش سایت نود، این دیدار بیست و نهمین مصاف تیم ملی ایران و عراق خواهد بود. تیم ملی در طول تاریخ تنها با کویت و کره‌ جنوبی بیشتر از عراق دیدار داشته است. تعداد این بازیها در سالهای اخیر بیشتر شده به نحوی که در ۱۰ سال گذشته تیم ملی ۶ بار با عراق روبه‌رو شده که آخرین آن ۱۰ ماه پیش در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ بود که به تساوی بدون گل انجامید.
اولین بازی ایران و عراق در سال ۱۹۶۲ برگزار شد و در خلال جنگ دو کشور ، ۱۳ سال این دو تیم با هم رو نشدند. حاصل این جدال‌ها ۱۶ برد برای ایران، ۵ پیروزی برای عراق و ۷ تساوی بوده است. البته برخی از بازیهای این دو تیم پشت درهای بسته بوده و شاید نتوان آن را دیدار رسمی قلمداد کرد ولی به هرحال ایران ۳۸ گل به عراق زده و تیم ملی عراق هم ۲۰ بار دروازه ایران را باز کرده است.

بهترین پیروزی ایران مقابل عراق در رقابتهای انتخابی المپیک ۱۹۶۴ بود که ایران با نتیجه ۴ بر صفر موفق به شکست دادن حریف شد. هر ۵ پیروزی عراق بر ایران با اختلاف یک گل بوده که تنها ۲ پیروزی در دیدارهای رسمی بوده که عراق ۲ برد پیاپی در انتخابی جام جهانی ۹۴ و جام ملتهای آسیا ۹۶ داشت هرچند تیم ملی عراق در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ روزی تلخ برای فوتبال ایران رقم زد و در ضربات پنالتی تیم ملی را از گردونه مسابقات خارج کرد ولی نتیجه این بازی در تاریخ تقابل دو تیم، مساوی ثبت شده است. عراق در آن مسابقه ۳ گل به ایران زد که این بیشترین تعداد گلی است که عراق در یک بازی به ایران زده است.
در جدال ایران و عراق باز هم علی دایی بهترین آمار را دارد. بهترین گلزن ملی تاریخ جهان، ۴ گل از ۱۰۹ گل ملی خود را برابر عراق به ثمر رساند.
ایمان مبعلی با ۵۷ بازی ملی، بازی ملی زیادی ندارد ولی با ۸ بار رویارویی با عراق رکورددار بازی برابر این تیم است. این بازیکن یکی از ۲ گل ملی خود را برابر عراق در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۱ به ثمر رساند. از بازیکنان فعلی تیم ملی، وحید امیری، وریا غفوری، سردار آزمون، مسعود شجاعی و علیرضا بیرانوند از جمله بازیکنان باسابقه مقابل عراق هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=11783 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x