جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سگ کی باشید که بدانید؟ بروید کشکتان را بسابید – فرج سرکوهی

اگر برخی جمله‌های صریح امیرکبیر و مصدق اصلاح‌طلبان حکومتی در مجلس اسلامی به اصطلاح «تحلیل‌گران»! خودخوانده رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور، مبلغان شرکت در انتخابات اسلامی، دنباله‌های اصلاح‌طلبان حکومتی را در حزب‌ها و سازمان‌های سیاسی و رسانه‌های داخل و خارج و.. شرمنده و رای دهندگانی را که هر از چند سال با رویای انتخاب بد و بدتر روزگار می گذرانند، بیدار نکند، هیچ چیز دیگر نمی‌تواند


فرج سرکوهی

«خران را کسی در عروسی نخواند

مگر وقت آن ک‌آب و هیزم نماند»

نظامی. خمسه /شرف نامه


آن‌که باید بداند می‌داند، شما و کسانی که به شما رای دادند سگ کی باشید؟ بروید کشکتان را بسابید.

اگر برخی جمله‌های صریح امیرکبیر و مصدق اصلاح‌طلبان حکومتی در مجلس اسلامی به اصطلاح «تحلیل‌گران»! خودخوانده رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را، که همه رخدادها را با این جناح و آن جناح به اصطلاح توضیح! می‌دهند، مبلغان شرکت در انتخابات اسلامی، دنباله‌های اصلاح‌طلبان حکومتی را در حزب‌ها و سازمان‌های سیاسی و رسانه‌های داخل و خارج و.. شرمنده و رای دهندگانی را که هر از چند سال با رویای انتخاب بد و بدتر جلق سیاسی می‌زنند، بیدار نکند، هیچ چیز دیگر نمی‌تواند.

به مثل یادتان هست که مبلغان ماسک‌دار حکومت در خارج از کشور، با دوگانه‌سازی کاذب رهبر و اصول‌گرایان از یک سو و اصلاح‌طلبان از دیگر سو تبلیغ می‌کردند که با انتخاب فلانی یا فلان فهرست سیاست خارجی یا نظامی و… تغییر خواهد کرد؟

یا دیده‌اید و می بینید «تحلیل‌گران» خودخوانده رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را که در هر موردی کلیشه نخ‌نمای دو جناح را از آستین تهی خود بیرون می‌اورند و مصاحبه‌کننده هم از این همه نبوغ مکیف نشئه شده و به علامت تایید سر تکان می‌دهد.

آقای ظریف در مجلس با یادآوری این نکته که «سیاست خارجی در قانون اساسی در حوزه اختیارات رهبری است و سیاست‌های کلی نظام در حوزه سیاست خارجی را او تعیین می کند» گفت که او و «قاسم سلیمانی هر هفته با هم جلسه داشته، ‌سیاست‌ها را هماهنگ کرده و هرچه در منطقه کرده‌ایم با هماهنگی یکدیگر بود»

امیرکبیر و مصدق اصلاح‌طلبان حکومتی با تحقیر خطاب به نمایندگان مجلس اسلامی گفت «اون‌هایی که با سلیمانی دم خور بودند (بخوانید رهبر، فرماندهان سپاه و…)، اون‌هایی که با سید حسن نصرالله دم خور هستند، اون‌هایی که با مقاومت عراق و فلسطین دم خور بودند می‌دانند نه شما»

شما سگ کی باشید که بدانید ؟ شما و رای دهندگان به شما بروید کشکتان را بسابید.

تبصره: رفع دفع مقدر و توضیح برای پرهیز از سوءتفاهم

الف ــ قبول که درگیری جناح‌ها، باندها و شبکه‌های قدرت سیاسی و اقتصادی، با سیاست‌های متفاوت در برخی عرصه‌ها، همواره از شاخصه‌های جمهوری اسلامی بوده ‌است و اینان در برخی زمینه‌ها و عرصه‌های جزئی یا اجرائی و… سیاست‌های متفاوتی ارائه می‌دهند اما سیاست‌‌گذاری در عرصه‌های امنیت داخلی، نظامی، سیاست خارجی و سیاست‌های کلی داخلی را نهادهای بالادستی چون شورای امنیت ملی و… با حضور نهادهای نظامی و امنیتی و همه جناح‌ها ، البته به نسبت‌های متفاوت، تنظیم و تصمیم و رای نهائی با رهبر بوده و هست.


ب ـ پس انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و بد و بدتر و نقش رای‌دهندگان؟

همان بیت نظامی در اول این متن:

«خران را کسی در عروسی نخواند

مگر وقت آن ک‌آب و هیزم نماند»

منبع: فیس بوک نگارنده

https://akhbar-rooz.com/?p=39207 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ئاواره
ئاواره
3 سال قبل

در تمامی طول تاریخ همیشه همین طور بوده است، روال عادی این است که عده کمی حقیقت را می فهمند و زمانی که عموم مردم حقیقت را می فهمند دیگر دیر شده است

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x