جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شمار قربانیان ویروس کرونا از ۱۰۰ نفر گذشت

آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین به ۴ هزار و ۵۱۵ نفر رسید و شمار جان‌باختگان از بیماری ناشی از ورود این ویروس از مرز یکصد نفر گذشت. مقامات وزارت بهداشت ایران می گویند تا کنون موردی از این بیماری در ایران مشاهده نشده است
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان؛ شمار قربانیان از ۱۰۰ نفر گذشت

آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین به ۴ هزار و ۵۱۵ نفر رسید و شمار جان‌باختگان از بیماری ناشی از ورود این ویروس از مرز یکصد نفر گذشت.

دولت چین روز سه‌شنبه ۸ بهمن تأیید کرد که تا کنون دست کم ۱۰۶ نفر بر اثر بیماری ویروسی نوظهور در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. آمار مبتلایان به این بیماری در آخرین آمار رسمی روز گذشته ۲ هزار و ۸۳۵ نفر اعلام شده بود.

بیماری واگیردار جدید که بر اثر ورود گونه‌ای ویروس از خانواده کرونا به بدن انسان به وجود آمده و سبب بروز علایم ذات‌الریه می‌شود، نخستین بار در آخرین روزهای سال گذشته میلادی در شهر ووهان واقع در مرکز چین مشاهده شد. این بیماری به تدریج در سرتاسر چین و کشورهای دیگر شیوع پیدا کرد.

شهردار ووهان روز یکشنبه گفته بود احتمالا به زودی حدود هزار نفر دیگر بر آمار مبتلایان در این شهر افزوده می‌شود.

نخستین مورد در آلمان

مقام‌های بهداشتی دولت آلمان شامگاه دوشنبه تأیید کردند که یک فرد مبتلا به بیماری کرونا ویروسی جدید را در ایالت بایرن مشاهده و بستری شده است.

مقام‌های آلمانی در مورد این فرد جزئیات بیشتری اعلام نکرده‌اند، اما مسئولان بیمارستان شهر اشتارنبرگ در ۳۰ کیلومتری جنوب مونیخ که این فرد در آنجا بستری و قرنطینه شده می‌گویند که حال عمومی بیمار وخیم نیست.

موردی در ایران مشاهده نشده است

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی اعلام کرد که تاکنون موردی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۸ بهمن گفت: «تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است.»

جهانپور با بیان این‌که «سیستم بهداشتی و درمانی برای مواجهه با این بیماری آمادگی لازم را دارد»، از شهروندان خواست تا «به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده است»، توجهی نکنند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز اعلام کرده است: «شهروندان چین برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند. البته هنوز به مرحله اضطرار این بیماری نرسیده‌ایم و جای نگرانی نیست، اما جای هوشیاری هست.»

به‌گفته رئیسی، کنترل‌های مرزی برای جلوگیری از ورود این بیماری در حال انجام است و مأموران وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها با ماسک و تجهیزات لازم کار دیده‌وری و غربالگری را انجام می‌دهند.

https://akhbar-rooz.com/?p=18835 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x