پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شمار مبتلایان کرونا از ۱۰ میلیون و شمار قربانیان آن از ۵۰۰ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۱۰ میلیون نفر عبور کرد. موارد تایید شده مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ نیز بامداد یکشنبه به بیش از ۵۰۱ هزار نفر رسید. ایالات متحده آمریکا با حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ابتلا و بیش از ۱۲۸ هزار قربانی، در صدر جدول کشورهای آسيب ديده از اين بيماری قرار دارد

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۱۰ میلیون نفر عبور کرد. موارد تایید شده مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ نیز بامداد یکشنبه به بیش از ۵۰۱ هزار نفر رسید.

بنا بر آمارهای رسمی تایید شده از سوی دولت‌ها، ایالات متحده آمریکا با حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ابتلا و بیش از ۱۲۸ هزار قربانی، در صدر جدول کشورهایی قرار دارد که مشغول دست و پنجه نرم کردن با این ویروس هستند.

پس از این کشور نیز برزیل، روسیه، هند و بریتانیا به ترتیب در جایگاههای دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

ایران با بیش از ۲۲۰ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۰ هزار قربانی در جایگاه دهم این جدول قرار دارد؛ اگرچه آمارهای غیررسمی رقمی بسیار بیشتر از گزارش‌های تایید شدۀ وزارت بهداشت را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به کووید۱۹ در هفت ماه گذشته، تقریبا دو برابر تعداد بیمارانی بوده که هر ساله به آنفولانزای حاد مبتلا می‌شوند.

با وجود ادامه شیوع این ویروس مرگبار در سراسر جهان و جان باختن بیش از نیم میلیون نفر تا کنون، کشورها تحت فشارهای عمدتا اقتصادی چاره‌ای جز کاهش سطح قرنطینه‌ها نداشتند. با این وجود به مردم هشدار داده شده که توصیه‌های بهداشتی از جمله حفظ فاصله اجتماعی و ضدعفونی دست‌ها و وسایل خانه و محل کار را جدی بگیرند.

زیرا بر اساس پیش بینی‌ها این ویروس دست‌کم برای یکسال در جوامع شایع خواهد بود و هنوز نیز خبری از تولید واکسنی برای مقابله با آن منتشر نشده است.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا ۱۰ ژانویه در شهر ووهان چین گزارش شد. این ویروس پس از آن به سرعت گسترش یافت و خارج از مرزهای چین، بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و روسیه را بطور گسترده‌ای آلوده کرد.

شماری از کشورهای جهان که طی یکماه گذشته از موفقیت در مهار شیوع این ویروس خبر داده بودند نیز به تازگی با موارد جدیدی از ابتلا روبرو شده‌اند و به این ترتیب بار دیگر مقررات قرنطینه را بطور محدود برقرار کرده‌اند. چین، آلمان و استرالیا از جمله این کشورها هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=38304 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x