چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکست یوفا در پرونده من سیتی،نود سالگی جام جهانی، بارسلونای خسته

بخش ورزشی- به گزارش خبرگزاریها .دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به صورت رسمی اعلام کرد پس از بررسی دفاعیات باشگاه منچسترسیتی و فرجام‌خواهی این باشگاه انگلیسی، رأی محرومیت ۲ ساله یوفا رد شده است. به این ترتیب باشگاه منچسترسیتی هم یکی از نماینده‌های انگلیس در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

۲۵ بهمن سال ۹۸اعلام شده بود باشگاه منچسترسیتی مجاز به حضور در ۲ فصل آینده رقابت‌های اروپایی نیست، چرا که فیرپلی مالی یوفا را نقض کرده و در این باشگاه سندسازی صورت گرفته است. افشای اسناد مالی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ برای این باشگاه دردسرساز شده بود. یوفا همچنین ۳۰ میلیون یورو باشگاه منچسترسیتی را جریمه کرده بود که این جریمه از ۳۰ میلیون یورو به ۱۰ میلیون یورو کاهش پیدا کرده بود.جدی ترین ادعای علیه سیتی، پرداخت های بیش از حد حامی مالی باشگاه برای پنهان سازی ارقم خرج شده از سوی مالک برای برآورده کردن الزامات یوفا بوده است. طبق ادعای یوفا ،این تخلفات در بازه زمانی بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ رخ داده است. پیش از این سیتی در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۴۹ میلیون پوند به دلیل نقض قوانین جریمه شد، اما آخرین اسناد موید آن بود که این باشگاه بیش از آنچه در آن زمان فاش شده بود، یوفا را فریب داده است.

CAS حکم داده که سیتی “بودجه صاحبان سهام را به عنوان مشارکت در حمایت مالی از باشگاه پنهان نکرده” و به همین دلیل محرومیت اروپایی آنها لغو شده است. این مقام خاطرنشان کرد: “اتهامات یا اثبات نشده یا از زمان رسیدگی به آن گذشته است”. با این حال، در ادامه مشخص شد که سیتی به طور کامل با تحقیقات یوفا همکاری نکرده و به همین دلیل در حکم جدید برای آنها جریمه ۸.۹ میلیون پوندی تعیین شده است.

نگاهی به چرا آنها محروم شدند و چرا درخواست تجدیدنظر سیتی موفقیت آمیز بود؟ در ماه فوریه یوفا باشگاه منچسترسیتی را به دلیل نقض مقررات فرپلی بخش مالی، دو سال از شرکت در رقابت های اروپایی محروم کرد و جریمه ۲۶.۷ میلیون پوند برای این باشگاه در نظر گرفت. این اتهامات ناشی بر اساس اطلاعاتی است که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ در مجله آلمانی اشپیگل منتشر شده به این باشگاه وارد شد. اما در پی درخواست تجدید نظر باشگاه منچسترسیتی از دادگاه داوری ورزش (CAS)، این دادگاه محرومیت من سیتی از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به دلیل نقض قوانین “بازی جوانمردانه مالی” را لغو کرد و جریمه نقدی این تیم را نیز به ۱۰ میلیون یورو کاهش داد.اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای درباره این حکم صادره از سوی دادگاه عالی ورزش گفت: یوفا به تصمیم دیوان داوری ورزش برای کاهش مجازات‌های اعمال شده توسط CFCB علیه منچستر سیتی به دلیل نقض قوانین مربوط به مجوز باشگاهی و فیرپلی مالی گردن می‌نهد.یوفا افزود: طی چند سال گذشته، رعایت اصول نقل و انتقالاتی نقش مهمی در محافظت از باشگاه‌ها و کمک به آن‌ها در دستیابی به ثبات مالی داشته است و یوفا و انجمن باشگاه‌های اروپا (ECA) به اصول خود پایبند هستند.این درحالی است که برخی از باشگاه‌ها خواستار واکنش دیگری از سوی یوفا بودند.اما یوفا تصریح کرد: این سازمان یادآوری می‌کند که دادگاه داوری ورزش نهادی “مستقل” است و هشدار می‌دهد که دیگر درباره “پرونده منچسترسیتی” اظهارنظری نخواهد کرد.یوفا می‌تواند نسبت به این حکم در دادگاه‌های فدرال سوئیس تقاضای فرجام‌خواهی کند. ولی خیلی بعید است که این درخواست تا قبل از شروع فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به نتیجه برسد.

به نظر تعدادی از مفسران فوتبال ، این حکم به منزله شکست یوفا است و می‌تواند چالش‌های جدی برای یوفا و برخورد این اتحادیه با سایر تیم‌های ثروتمندی که پتانسیل دور زدن قوانین مالی یوفا را دارند، ایجاد کند. 

نود سالگی جام جهانی

۹۰ سال پیش در چنین روزی جام جهانی فوتبال به میزبانی کشور اروگوئه متولد شد. اولین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال در تاریخ ۱۳ ژوئن سال ۱۹۳۰ آغاز شد. کشور اروگوئه میزبان این پیکارها بود.۱۳تیم در این پیکارها حاضر شدند. به دلیل دشواری سفر به قاره آمریکا و منطقه آمریکای جنوبی تنها ۴ تیم از اروپا در این مسابقات حاضر شدند. ۷تیم از آمریکای جنوبی، ۴ تیم اروپایی و ۲ تیم از آمریکای شمالی در اروگوئه حضور یافتند.تیم‌ها در ۴ گروه قرار گرفتند و قهرمان هر گروه به نیمه نهایی راه یافتند.

«لوسین لوران» بازیکن تیم ملی فوتبال فرانسه نخستین گل در تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند.در مرحله نیمه نهایی آرژانتین و اروگوئه با شکست آمریکا و یوگسلاوی به فینال راه یافتند و در بازی فینال اروگوئه ۴ بر ۲ آرژانتین را شکست داد و فاتح نخستین جام جهانی فوتبال شد.پیکارهای جام جهانی پس از این سال هر ۴ سال یک‌بار برگزار شده است و فقط در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ و به علت جنگ جهانی دوم برگزار نشده ‌است. برزیل با ۵ عنوان قهرمانی، آلمان و ایتالیا با ۴ عنوان قهرمانی، آرژانتین، فرانسه و اروگوئه با ۲ عنوان قهرمانی برترین تیم‌های جام جهانی محسوب می‌شوند.بلیچر ریپورت در این باره طرح فوق را منتشر کرده است.

بازگشت ۴۰ درصد هواداران با استادیوم ها

فدراسیون فوتبال انگلیس به همراه سازمان لیگ فوتبال این کشور در تلاش است تا شرایط را برای بازگشت هواداران به استادیوم‌ها در لیگ برتر انگلیس با وجود ویروس کووید -۱۹ فراهم کند.به گزارش همشهری آنلاین ،  روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این باره نوشت:بر اساس طرح مسئولان فوتبال این کشور ۴۰٪ هواداران تیم‌ها می‌توانند از ظرفیت استادیوم‌ها در ابتدای فصل ۲۰۲۰-۲۱ لیگ برتر انگلیس استفاده کنند و اگر طرح‌ها درست نتیجه بدهد نیمی از ورزشگاه از هواداران پر خواهد شد. از طرفی حضور هواداران در استادیوم‌ها به درآمدزایی تیم‌ها کمک شایانی خواهد کرد.برنامه‌های فعلی حداقل یک صندلی خالی بین هر شخص را شامل می‌شود که باز هم نیاز به بازنگری دارد. بحث بیشتر در مورد افرادی که به طور مورب کنار یکدیگر نشسته اند، وجود دارد چرا که خطر ابتلا به ویروس در قسمت‌هایی از ورزشگاه بیشتر از سایر نقاط است.  همچنین چالش دیگری برای باشگاه‌هایی که استادیوم‌های قدیمی دارند هم وجود دارد، چرا که  صندلی‌ها در این ورزشگاه‌ها به هم نزدیک‌تر هستند و همین امر می‌تواند ایجاد خطر کند. البته استفاده از ماسک برای همه هواداران اجباری است و حتی ممکن است سیستم بلیت فروشی از شیوه الکترونیکی به تشخیص چهره تغییر کند تا هر عاملی که باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود را با این تمهیدات از بین ببرند.پیش بینی می‌شود فصل جدید فوتبال انگلیس در تاریخ در ۱۲ سپتامبر ۲۲ شهریور، توسط اتحادیه فوتبال انگلیس آغاز شود.

باشگاه ترکتور سازی دو رسانه ورزشی را تحریم کرد!

باشگاه پرستاره تبریزی دو رسانه ورزشی کشور را تحریم کرد.به نقل از سایت رسمی باشگاه تراکتور، این باشگاه درباره ممنوعیت مصاحبه ارکان باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی با ۲ رسانه‌ ورزشی بیانیه ای صادر کرد.

“باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی همواره احترام خاصی برای اصحاب محترم رسانه قائل بوده و هست و خود را ملزم به تعامل دوجانبه با این قشر زحمتکش می‌داند. با اینحال اندک رسانه‌هایی هستند که در این میان رویه نادرستی در پیش گرفته و خبر‌ها و گزارش‌های غیر واقعی و غیر مستند منتشر کرده و همین موضوع باعث تکدر خاطر هواداران عزیز تراکتور و ماشین‌سازی شده است.به دلیل احترام به خواسته‌ قلبی هواداران پرشمار تراکتور و ماشین‌سازی که از این موضوع گلایه‌مند بوده و هستند اعلام می‌دارد از این پس تمام عوامل مجموعه تراکتور و همچنین ماشین‌سازی (اعم از مدیران و مسئولان، مربیان، بازیکنان، اعضای کادر و …) حق صحبت با یک سایت و یک روزنامه‌ی ورزشی را ندارند.با توجه به بررسی‌های انجام شده از سوی این دو باشگاه و ارسال چندین مطلب مستند از سوی هواداران عزیز تیم‌های آذربایجانی، سایت اینترنتی ورزش‌سه و روزنامه‌ گل به عناوین مختلف به ناحق با درج اخبار و گزارش‌های خارج از عرف و واقعیت باعث دل‌آزردگی مجموعه باشگاه‌ها و هواداران شده‌اند.تنها دلیل این اطلاعیه، اول به دلیل تکریم هواداران و علت نام بردن از این دو رسانه تنها ارج نهادن به زحمات سایر رسانه‌ها و خبرنگاران است.بدیهی است که باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی همچنان خود را در کنار خبرنگاران و عکاسان شریف و بدون غرض می‌بینند و حفظ احترام آن‌ها را ضروری می‌دانند.”

تغییرات در مقررات بازیکنان در لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۹/۲۰ با تغییراتی از ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ از سرگرفته خواهد شد.که فقط مربوط به نحوه برگزاری مسابقات نیست، بلکه استفاده از بازیکنان نیز دچار تغییراتی شده است.به نقل از یوفا، چندین تغییر در برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا ایجاد شده که از جمله آن ها می توان به استفاده از بازیکنان جدید اشاره کرد.

فرمت لیگ قهرمانان اروپا چه تغییراتی کرده است؟

مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برخلاف گذشته به صورت تک بازی و در شهر لیسبون پرتغال برگزار خواهند شد. پس از برگزاری مسابقات باقیمانده از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، هشت تیم باقیمانده برای تعیین قهرمان، به لیسبون سفر خواهند کرد و دو استادیوم دو اسپورت لیسبون بنفیکا و ژوزه آلوالاده اسپورتینگ میزبان بازی های مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی خواهند بود. استادیوم دو اسپورت لیسبون محل برگزاری فینال مسابقات است.

تاریخ برگزاری بازی های لیگ قهرمانان اروپا

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی: ۱۷ و ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

مرحله یک چهارم نهایی: ۲۲ تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

مرحله نیمه نهایی: ۲۸ و ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

فینال: ۲ شهریور ۱۳۹۹

آیا باشگاه ها می توانند از بازیکنان جدید در لیگ قهرمانان اروپا استفاده کنند؟

بله، باشگاه ها می توانند حداکثر از سه بازیکن جدید در لیست A خود استفاده کنند، اما محدودیت های زیر وجود دارد:

الف – هر تیمی حداکثر می تواند از ۲۵ بازیکن در لیست A خود در لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند (بازیکنان لیست A می توانند با نفرات جدید جایگزین شوند)

ب – بازیکنانی که از تاریخ ۳ فوریه در لیگ های خودشون اسمشان ثبت شده و مجاز به بازی برای باشگاه بودند.

پس با این اوصاف بازیکنانی همچون لروی سانه، آرتور ملو، حکیم زیاش، میرالم پیانیچ و سایرین که انتقالشان به باشگاه های جدیدشان رسمی شده، قادر به همراهی تیم جدیدشان نخواهند بود، اما بازیکنانی همچون مریح دمیرال که از لیست تیم هایشان به دلیل مصدومیت یا هر دلیل دیگری خط خورده بودند، می توانند به لیست اضافه شوند.

تعداد تعویض ها در لیگ قهرمانان اروپا چه تعدادی خواهد بود

باشگاه ها قابلیت استفاده از پنج تعویض در هر مسابقه را دارند، اما فقط در سه برهه از جریان بازی می توانند این تغییرات را انجام دهند. این سه برهه شامل تعویض بین دو نیمه، پایان وقت معمول بازی و قبل از شروع وقت اضافه و بین دو نیمه وقت اضافه نمی شود. همچنین تیم ها می توانند از یک تعویض بیشتر در وقت های اضافی بازی استفاده کنند.

تیم ها همچنین می توانند برای هر دیدار ۲۳ بازیکن را به جای ۱۸ بازیکن در لیست خود داشته باشند، موردی که فقط در فینال لیگ قهرمانان اروپا مجاز بود.

بارسلونای خسته؛ ستین چه بر سر این تیم آورده؟

بارسلونا در دو بازی اخیر در حالی موفق به کسب پیروزی شد که دقایق پایانی روی زانو راه می رفت و چشم التماس به سوت داور داشت.به نقل از لا ونگواردیا، باشگاه بارسلونا در بازی های اخیر به وضوح با مشکلی به نام خستگی بازیکنانش روبرو بوده است. عدم استفاده از سیستم چرخشی، گرمای هوا و یک تقویم جهنمی باعث شده تا توانایی های بدنی بازیکنان بارسا زیر سوال برود. برابر رئال وایادولید در بازی شنبه شب خستگی بازیکنان بارسا آشکار بود. کیکه ستین سرمربی بارسا در نشست خبری پس از بازی تایید کرد که تیمش در نیمه اول خوب بازی کرد ولی در نیمه دوم خستگی بر تیم حاکم شد. ستین البته تعداد بازیکنان محدودی در تیم اول دارد و در چنین شرایطی برای او خیلی از بازیکنان نیز غیر قابل بحث هستند و جای شان در ترکیب اصلی تضمین شده است.در شروع مجدد بازی ها بارسا سه تساوی برابر سویا، سلتا و اتلتیکو کسب کرده و دو بازی اخیرش برابر اسپانیول و وایادولید را نیز با نتیجه ۱-۰ به سود خود خاتمه داده است.برابر وایادولید بارسا بار دیگر نشان داد که توان یک بازی ۹۰ دقیقه ای را ندارد و در ۲۰ دقیقه ای پایانی فشار زیادی را تحمل کرد. هر لحظه این امکان وجود داشت که وایادولید گل تساوی را به ثمر برساند تا شانس بارسا برای قهرمانی به میزان زیادی کاهش پیدا کند.لیونل مسی، جرارد پیکه، لوئیس سوارز، آرتورو ویدال، نلسون سمدو، ایوان راکیتیچ و مارک آندره تراشتگن بازیکنانی هستند که در تمامی ۹ بازی بارسا پس از شروع مجدد لالیگا حضور داشته اند.

 میان اینها لوینل مسی تک تک دقایق را در زمین بوده است و جرارد پیکه نیز در تمامی این بازی ها کار را از ابتدا شروع کرده ولی چند بار نیز تعویض شده است.به هفت بازیکن فوق می توان جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس را اضافه کرد که تنها برابر لگانس و سلتا به دلیل محرومیت استراحت کردند. بوسکتس در شش بازی از هشت بازی، تعویض شده ولی آلبا تنها برابر سلتا بود که در دقایق پایانی جای خود را به جونیور فیرپو داد.پس از این دو به کلمنت لنگله می رسیم که تنها دو بازی را از دست داده است. برابر مایورکا محروم بود و رولاند آرائوخو جای او را گرفت و مقابل سلتا نیز ساموئل اومتیتی به جای او بازی کرد. لنگله به دلیل مصدومیت اومتیتی به نظر در دو بازی بعدی بارسا نیز فیکس خواهد بود.به این ترتیب ۱۰ بازیکن بارسا پس از شروع مجدد لالیگا در حداکثر دقایق ممکن به میدان رفته اند و تاثیر منفی آن در یکی دو بازی اخیر کاملا به چشم آمده است.نکته جالب به تغییر جایگاه آنتوان گریزمان در بارسا بر می گردد که از یک بازیکن همیشه ثابت تا قبل از وقفه لالیگا تبدیل به نیمکت نشین در بازی های پس از شروع مجدد شد. او برابر سویا، سلتا و اتلتیکو که بارسا امتیاز از دست داد، کار را از روی نیمکت شروع کرد و تنها بازی درخشانش برابر ویارئال بود که موفق به زدن یک گل زیبا شد. گریزمان در بازی اخیر برابر وایادولید نیز به دلیل مصدومیت بین دو نیمه تعویض شد و ادامه لالیگا را از دست خواهد داد.سرجی روبرتو بازیکن چند پسته بارسا نیز هر سه بازی برابر سویا، اتلتیک بیلبائو و سلتا را به دلیل مصدومیت عضلانی از دست داد در حالی که به نظر می رسید در شروع مجدد لالیگا بهترین فرم بدنی را دارد. سرجی در بازی های اخیر که فرانکی دی یونگ به دلیل مصدومیت حضور نداشته، توانسته جای خالی او در خط میانی را پر کند. سرجی در مواقع لزوم به عنوان مدافع هافبک راست نیز بازی می کند. انتظار می رود دی یونگ به بازی روز پنجشنبه برابر اوساسونا برسد.از میان بازیکنان محصول آکادمی می توان به آنسو فاتی و ریکی پویج اشاره کرد که بیش از دیگران در شروع مجدد لالیگا مورد استفاده قرار گرفته اند. در واقع تنها کسانی از لاماسیا که موفق شده اند در شروع مجدد لالیگا به عنوان بازیکن ثابت به میدان بروند.

با وجود اینکه کیکه ستین می تواند در شروع مجدد بازی ها از ۵ تعویض استفاده کند اما او از میان جوانان، تنها روی فاتی و پویج حساب کرده است. پویج در شش بازی به میدان رفته و در سه تایشان بازیکن اصلی بوده است. او برابر سویا و مایورکا به میدان نرفت. فاتی نیز در دو بازی بازیکن ثابت بود و در مقابل اسپانیول وقتی وارد زمین شد، خیلی زود کارت قرمز گرفت و بازی با وایادولید را به همین دلیل از دست داد.پس از اینها به مارتین برایثویت خرید جدید بارسا و نیز جونیور فیرپو و آرتور ملو می رسیم. مهاجم دانمارکی برابر مایورکا و سویا بازیکن فیکس بود ولی پس از بهبودی لوئیس سوارز به نیمکت تبعید شد. آرتور هم پس از قطعی شدن انتقالش به یوونتوس، اهمیت خود در ایده های ستین را از دست داده است. جونیور فیرپو هم هرگز نتوانسته ذخیره ای مناسب برای آلبا نشان دهد و همواره روی نیمکت حضور دارد.کیکه ستین در شروع مجدد لالیگا از ۲۰ بازیکن استفاده کرده اما تقسیم دقایق بین اینها منصفانه نبوده است و در واقع با احتساب آمار و ارقام، او بیش از همه تنها روی ۱۴ بازیکن خود حساب کرده است. استفاده نامناسب از سیستم چرخشی حالا باعث شده تا بازیکنان در فشردگی بازی ها توان خود را از دست بدهند و خسته تر از همیشه به نظر برسند.بارسا پس از دو بازی پایانی لالیگا برابر اوساسونا و لگانس نزدیک به سه هفته برای شارژ کردن باتری هایش به منظور مصاف با ناپولی در لیگ قهرمانان فرصت خواهد داشت.

میزبان جام‌جهانی زنان مشخص شد

Australia and New Zealand's winning Women's World Cup bid is a ...

فیفا به صورت رسمی اعلام کرد میزبانی جام‌جهانی زنان در سال ۲۰۲۳ به طور مشترک به کشورهای استرالیا و نیوزیلند رسیده است.  این دو کشور در رقابت با کلمبیا میزبانی را کسب کردند. برزیل و ژاپن هم نامزد میزبانی این رقابت‌ها بودند که انصراف دادند.دوره قبلی جام‌جهانی زنان در سال ۲۰۱۹ به میزبانی فرانسه برگزار شد که عنوان قهرمانی به فرانسه رسید.

قهرمان نشدن پرسپولیس غیر ممکن!

ماشین‌سازی 0- پرسپولیس 1 - نیوز پارسی

با توجه به فاصله ۱۴ امتیازی تیم صدرنشین لیگ برتر با تیم دوم و تعداد مسابقات باقیمانده تا پایان فصل به احتمال زیاد پرسپولیس قهرمان لیگ نوزدهم می شود و تیم های بعدی باید برای سهمیه آسیایی بجنگند.وضعیت نتایج تیم های صدرجدولی در سه هفته برگزار شده در شروع مجدد رقابتهای لیگ برتر وضعیت را به گونه ای پیش برده که تیم پرسپولیس از حالا خود را برای برپایی جشن قهرمانی مهیا کرده و دیگر تیم های لیگ برتری دنبال کننده این تیم نقشه های بسیاری برای دستیابی به سهمیه آسیایی طراحی می کنند. به گزارش مشرق،بررسی وضعیت دو، سه تیم دارای بخت بیشتر برای سهمیه آسیایی وضعیت صدرجدول را روشن تر می کند.

استقلال؛ کمترین بخت!

تیم استقلال با اینکه یک بازی عقب افتاده (هقته هفدهم روبروی فولاد) و ۳۰ امتیاز پیش رویش داشت یکی از مهمترین تیم ها برای دستیابی به سهمیه آسیایی محسوب می شد ولی با کسب تنها ۲ امتیاز از ۳ دیدار این تیم را تا رده ششم پایین برد و حالا با توجه به ۷ مسابقه سخت پیش رویش کار بسیار دشواری حتی برای حفظ همین جایگاه را در پیش دارد. آنچه مسلم است استقلال بخت کسب سهمیه آسیایی اش را باید در جام حذفی و دو دیدار ماقبل فینال جستجو کند، البته اگر سپاهان را در یک چهارم نهایی شکست بدهد.

سپاهان؛ بیشترین بخت!

تیم سپاهان به عنوان دومین تیم جدول با ۴۲ امتیاز نزدیکترین تیم به صدر جدول است. تیمی که البته نتایج ضعیفش در بازگشت به لیگ اوضاع را برای این تیم بد کرده ولی از آنجا که دیگر تیم های بالای جدولی هم نصفه و نیمه نتیجه گرفته اند همچنان سپاهان با امیرقلعه نویی بخت بالایی برای کسب سهمیه دارد. ضمن اینکه این تیم نیم نگاهی هم به جام حذفی و دیدار با استقلال دارد.

شهرخودرو؛ دومین بخت!

شهرخودوریی ها هم در این هفته ها با دو برد و یک تساوی ۷ امتیاز از ۹ امتیاز موجود را کسب کردند تا خودشان را با ۴۲ امتیاز به رده سوم جدول رسانده و ژست مدعیان کسب سهمیه را بگیرند. این تیم ذوب آهن و گل گهر را برد و با سایپا مساوی کرد تا مشخص کند به هیچ عنوان قصد کنار کشیدن از کورس رقابت برای کسب سهمیه را ندارد و حتی ممکن است در هفته های آتی جایگاه سپاهان دومی را هم به خطر بیندازد.

تراکتور؛ پشت سر مدعیان!

تیم ساکت الهامی که رقابت تساوی ارزشمندی روبروی استقلال در تهران بدست آورد با یک برد و یک شکست دیگر ظرف این سه هفته تلاش کرده تا همچنان در کورس برای کسب سهمیه باقی بماند. این تیم دو دیدار بعدی اش را باید روبروی سپاهان و شهرخودرو برگزار کند و با این دو فینال شش امتیازی می تواند وضعیت تیم های مدعی کسب سهیمه را به طور جدی روشن کند.

فولاد و صنعت نفت؛ حرکت در سایه!

به دنبال این سه، چهار تیم بالای جدولی تیم های فولاد خوزستان و صنعت نفت هم هستند که به ترتیب با ۳۹ و ۳۷ امتیاز در رده های پنجم و هفتم دنبال کننده ۴، تیم بالای جدولی هستند. فولاد با جواد نکونام تا همین جا هم نتایج خوبی بدست آورده ولی این تیم به این راحتی دست از تلاش برنمی دارد. صنعت نفت آبادان هم که در خانه برای همه رقبا خطرناک است می تواند با غفلت بالا دستی هایش سه، چهار امتیاز اختلافش را به سادگی با یکی دو پیروزی جبران کرده و حتی به امتیاز ۴۲ برسد!

https://akhbar-rooz.com/?p=39988 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x