سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرح جدید بوندس‌لیگا،جذب مسی سخت تراز تکان دادن کلیسا!منچسترسقوط کرد

Football Benchmark - Football Clubs' Valuation: The European Elite ...

بخش ورزشی-سازمان لیگ فوتبال آلمان با ارائه طرح و پروتکل بهداشتی بازی بدون تماشاگر و اجرای آن اولین لیگ بزرگی بود که در هنگام شیوع کرونا توانست مسابقات‌اش را از سر بگیرد. این طرح در سطح بین‌المللی مورد تحسین قرار گرفت و الگوی سایر لیگ‌ها شد.هم بوندس‌لیگا و هم جام حذفی آلمان با وجود فراگیری کرونا با برگزاری بازی‌های بدون تماشاگر در ماه‌های مه و ژوئن که در آلمان به “بازی‌های ارواح” معروف‌اند، زودتر از باقی لیگ‌ها، فصل را به پایان رساندند. حالا لیگ آلمان دوباره پیشگام شده و به فکر برگزاری بازی با حضور تماشاگران است و به عنوان اولین لیگ بزرگ یک طرح هم ارائه داده است. برگزاری بازی بدون تماشاچی با وجود کرونا لازم بود تا دست‌کم منابع درآمدی تلویزیونی و تجاری باشگاه‌ها تضمین شود. اما این مدل در بلندمدت جواب نمی‌دهد.آن شور و شوق اولیه برگزاری دوباره بازی‌ها بدون تماشاچی در زمان شیوع کرونا خیلی زود از میان رفت. از لحاظ اقتصادی هم این مدل تجاری پایداری نیست. فروش بلیت و اغذیه و نوشیدنی در استادیوم در روز مسابقه برای باشگاه‌های بوندس‌لیگا که پیش از کرونا با متوسط ۴۲ هزار تماشاچی در هر بازی پرتماشاگرترین لیگ فوتبال جهان بود، ۵۰۰ میلیون یورو درآمد دارد؛ حدود ۱۵ درصد کل درآمد عملیاتی باشگاه‌ها. این منبع درآمدی به ویژه برای باشگاه‌های دسته‌های پایین‌تر که درآمد تلویزیونی اندکی دارند، حیاتی‌تر است.

به نقل از بی بی سی انگلیسی،سازمان لیگ فوتبال آلمان با همکاری وزارت بهداشت این کشور یک گام دیگر پیش رفته و یک راهنمای چهل صفحه‌ای برای برگزاری مسابقه با حضور تماشاچی با وجود همه‌گیری کووید-۱۹ منتشر کرده و در اختیار باشگاه‌ها قرار داده است. با این راهنما باشگاه‌ها باید به اقتضای شرایط منطقه خود با هماهنگی نهادهای بهداشت و درمان محلی طرح‌های خود را برای ورود تماشاگران تهیه کنند. معیار کلیدی این طرح برای ورود تماشاگران به ورزشگاه، آمار سرایت ویروس کرونا است. شاخص به اصطلاح “شیوع هفت روزه” در منطقه‌ای که باشگاه حضور دارد، تعیین‌کننده خواهد بود که به چه میزانی تماشاگران می‌توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند. این عدد می‌گوید در هفت روز گذشته چند نفر جدید در صد هزار نفر به بیماری مبتلا شده‌اند.

بر اساس این که این شاخص چقدر بالا باشد، تعداد تماشاگرانی که می‌توانند به استادیوم بروند هم مشخص می‌شود. اگر این شاخص از یک حدی پایین باشد، حتی ممکن است استادیوم به طور کامل برای تماشاگران باز باشد. به شرط آن که اقدامات بهداشتی منطقه رعایت شوند. معیار هم آمار روز قبل از مسابقه است.

اما شیوع هفت روزه تنها عامل تعیین‌کننده در این طرح نیست. سازمان لیگ آلمان در این راهنما توصیه کرده که عوامل دیگری مانند پویایی سرایت ویروس و تعداد کل مبتلایان هم همواره در نظر گرفته شود.

مهم‌ترین بخش راهنمای بازی با تماشاگر بوندس‌لیگا نحوه سفر به ورزشگاه و بازگشتن از آن است. توصیه سازمان لیگ آلمان استفاده از خودروی شخصی در زمان شیوع بیماری است، چون در اتوبوس‌ها و قطارهای پر از مسافر، خطر ابتلا افزایش می‌یابد. سفر با پای پیاده و یا دوچرخه هم از فشار روی حمل و نقل عمومی که باید برای رعایت فاصله در روزهای مسابقه مقررات جدیدی بگذارد، کم می‌کند.

طبق طرح پیشنهادی قرار است از فصل آینده بلیت‌های بوندس‌لیگا قرعه‌کشی شوند

ورود به استادیوم نیز به توصیه تهیه‌کنندگان این راهنما باید نوبت‌بندی شود. بدین صورت که دارندگان بلیت‌ بلوک‌های مختلف در زمان‌های مختلف اجازه ورود پیدا کنند تا ازدحام جلوی دروازه‌های ورودی جلوگیری شود. سازمان لیگ آلمان حتی توصیه کرده که باشگاه‌ها باید به فکر سرگرم کردن تماشاگرانی که زودتر وارد ورزشگاه می‌شوند هم باشند و “برنامه‌های جانبی جذاب” برایشان در نظر بگیرند.

حفظ فاصله و استفاده اجباری از ماسک مقابل دهان و بینی مثل همه طرح‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، در این راهنما هم کلیدی است. سازمان لیگ آلمان برای نحوه نشستن و پر کردن استادیوم طرح‌های مختلفی را پیشنهاد کرده و چند نمونه آنها را شرح داده است

گاهی اوقات ممکن است دو نفر با هم بنشینند، گاهی چهار نفر. در برخی مثال‌ها تنها برای حفظ فاصله تنها دو صندلی خالی‌اند و گاهی چندین ردیف کامل. نحوه استفاده از سرویس‌های بهداشتی‌ هم بسیار مهم‌ است و باید هر طور شده از ازدحام اجتناب شود. ضمن آن که باید در این سرویس‌ها بیش از پیش جریان هوا ایجاد شود. مسیرهای رفت و آمد داخل ورزشگاه هم باید مثل فروشگاه‌ها یک طرفه باشند تا از روبرو شدن تماشاگران با هم در مسیرها جلوگیری شود.

به توصیه سازمان لیگ آلمان، خوردن و آشامیدن فقط در محل نشستن باید مجاز باشد. آبجو هم “فقط به شرط موافقت نهادهای محلی فروخته شود.” وزارت بهداشت فدرال آلمان از همین حالا خواستار ممنوعیت مشروبات الکلی در استادیوم‌ها شده است.

بلیت به قید قرعه

از آنجایی که عرضه بلیت محدودتر خواهد شد، باشگاه‌ها به احتمال زیاد با شکاف تقاضای بلیت مواجه خواهند شد. برای همین سازمان لیگ آلمان به باشگاه‌ها توصیه کرده که از “طرح‌های عادلانه برای فروش بلیت” بهره بگیرند و “استانداردهای روشن و شفاف و عاری از تبعیض” تعیین کنند. با توجه به اینکه باشگاه‌ها با این محدودیت‌ها حتی قادر نخواهند بود تا به همه دارندگان بلیت‌های فصلی اجازه ورود بدهند، احتمالاً باید از سیستم قرعه‌کشی استفاده کنند.

یکی از نکات مهم که از لحاظ قوانین سخت‌گیرانه حفاظت از داده‌ها در آلمان احتمالاً بحث‌برانگیز خواهد شد این است که باشگاه‌ها باید برای قطع زنجیره سرایت ویروس، اطلاعات دارندگان بلیت‌ها در هر بازی را در صورت نیاز در اختیار نهادها قرار بدهند.

از کاغذ تا استادیوم

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان با ابراز رضایت از این طرح سازمان لیگ آلمان، آن را “مجاب‌کننده” دانست و گفت روی کاغذ و در تئوری همه نکات و اقدامات لازم را به طور جامع شرح داده است. با این حال او گفت: “آنچه تعیین‌کننده است، روی کاغذ نیست بلکه توی زمین و در استادیوم است. برای همین مهم است که باشگاه‌ها با هماهنگی اداره‌های بهداشت محلی بر اساس شرایط منطقه خود این برنامه را سازگار کنند تا این طرح به مرحله اجرا هم برسد.”یکی از مسائل مورد بحث این است که هنوز معلوم نیست که آیا باشگاه‌ها هماهنگ و یکپارچه عمل خواهند کرد یا نه. برخی از سیاستمداران خواستار این شده‌اند که همه مقررات بهداشتی باید برای همه یکسان باشد، اما کارشناسان بهداشتی عقیده دارند در ایالت‌های آلمان شرایط شیوع متفاوت است و نمی‌توان قوانین یکسانی را برای همه تعیین کرد.

سازمان لیگ آلمان اعلام کرده که درباره این که آیا در برخی از موارد همه باشگاه‌های دو دسته بوندس‌لیگا باید یک جور عمل کنند، در یک مجمع فوق‌العاده اعضای سازمان لیگ پیش از آغاز فصل جدید تصمیم‌گیری خواهد شد. بعد از آن و البته اخذ مجوزهای لازم از دولت‌های ایالتی و فدرال، راه برای آغاز فصل ۲۱-۲۰۲۰ بوندس‌لیگا از ۱۸ سپتامبر با حضور تماشاگران باز خواهد شد.

پرنس ویلیام: یونایتد و چلسی نه؛ محبوب من آستون ویلا!

پرنس ویلیام، فرزند ولیعهد انگلستان درباره هواداری اش از باشگاه استون ویلا توضیحاتی ارائه داد و گفت نمی خواسته از منچستریونایتد یا چلسی هواداری کند. به گزارش “ورزش سه”، پرنس ویلیام دوک کمبریج و فرزند پرنس چارلز ولیعهد پادشاهی انگلستان هوادار سرسخت باشگاه استون ویلا است. او حالا درباره اینکه چطور هوادار این تیم شده توضیحاتی داده و می گوید با اینکه هوادار پرشور و متعصب ویلا است اما فرزندانش را برای اینکه از این تیم طر طرفداری کنند تحت فشار قرار نخواهد داد.

 اینکه پرنس ویلیام طرفدار استون ویلا است و از تیم‌های بزرگ‌تر انگلیسی مثل یونایتد، لیورپول، چلسی یا آرسنال طرفداری نمی کند همیشه از سوالاتی بوده که انگلیسیها مایل به دانستن جوابش بوده اند. پرنس ویلیام روز یکشنبه این هفته بعد از اینکه استون ویلا از سقوط به دسته پایین تر نجات یافت در توییتی نوشت که ماندن ویلا در لیگ برتر همیشه مشخص بوده و کسی به آن شک نداشته.شاهزاده انگلیسی حالا در مصاحبه با بی بی سی در این باره گفت: ” من در همین سالهای اخیر بوده که حسابی طرفدار ویلا شدم و این تیم را متعصبانه دوست دارم و تیم خودم می دانم. من بازی هایشان را خیلی تماشا می کنم‌، آمار تیم را بررسی می‌کنم و هر هفته بازی‌های تیم را می بینم”.

 پرنس ویلیام در ادامه گفت: ” اولین بازی ویلا که دیدم در جام حذفی بود. بازی ویلا مقابل بولتون. یادم هست روی سکوها نشسته بودم و کلاه پشمی سرم کرده بودم. آن زمان یازده یا دوازده سالم بود و با چند نفر از دوستانم به ورزشگاه رفته بودم. همان روز که کنار آن همه هوادار ویلا نشستم از جو ورزشگاه خیلی خوشم آمد. فضای ورزشگاه و روحیه تیمی ویلا به نظرم فوق العاده بود. جالب اینجا است که همان زمانی بود که دلم نمی خواست مثل همه بچه های مدرسه از منچستریونایتد یا چلسی حمایت کنم”.

کونته: تکان دادن کلیسای جامع راحت‌تر از جذب مسی!

آنتونیو کونته سرمربی اینتر بعد از پیروزی ۲-۰ تیمش مقابل ناپولی بار دیگر به شایعات درباره انتقال لیونل مسی به این تیم پاسخ داد و آن را رد کرد. بعد از آنکه شاگردان آنتونیو کونته موفق شدند ناپولی را ۲-۰ از پیش رو بردارند کونته در پایان بازی و در مصاحبه با خبرنگاران با سوال‌های زیادی درباره شایعات اخیر مبنی بر انتقال لیونل مسی به این تیم مواجه شد و در پاسخ به آنها بار دیگر این شایعات را رد کرد و گفت تکان دادن کلیسای جامع میلان راحت‌تر از انتقال مسی به نراتزوری است. 

 اشاره کونته به کلیسای جامع میلان از آن جهت بود که وقتی دیروز سه شنبه تصویر لیونل مسی با استفاده از نورپردازی روی کلیسای جامع شهر میلان انداخته شد شایعات و گمانه‌زنی ها درباره انتقال او به نراتزوری بار دیگر قوت گرفت. برخی گزارشهای رسانه ای در ایتالیا مدعی بودند مدیریت باشگاه اینتر با هدف اشاره به انتقال احتمالی ابرستاره آرژانتینی ترتیب انداختن تصویر او بر روی کلیسای جامع را داده است.

آنتونیو کونته که در روزهای اخیر یک بار دیگر این شایعات را غیرمحتمل دانسته بود در مواجهه به سوال‌های جدید درباره لیونل مسی گفت: ” اینکه گفته می شود اینتر یا مسی را جذب می کند یا چهار بازیکن که قیمت هر کدام ۵۰ میلیون یورو است، هر دو سناریو به نظر من کاملاً غیرممکن است. من بازیکنان را محکم چسبیده ام و رها نمی کنم چون آنان دارند با تمام توان تلاش می کنند. این را می توانم تضمین بدهم”.سرمربی اینتر در ادامه صحبتهایش گفت: ” تکان دادن کلیسای جامع میلان از جایش راحت تر از انتقال لیونل مسی به اینتر”است.

حسینی حمایتِ وزیر؟ برانکو از جیبش پول می داد.

حسینی با حضور در فارس: حمایتِ وزیر؟ برانکو از جیبش پول می داد/وزارت به پرسپولیس مثل سایر تیم ها نگاه کند+ فیلم

برخی بازیکنان در دنیای فوتبال هستند که هرگاه اراده کنند فوتبال را کنار بگذارند به قدری کوله بار افتخاراتشان پر بار است که هیچ حسرتی برایشان متصور نیست.  سید جلال حسینی یکی از جمله این چنین بازیکنان است. بازیکن با تجربه و کاپیتان پرسپولیس با قهرمانی دوباره با پرسپولیس رکورد جالبی از خود به جا گذاشته است. یک قهرمانی با سایپا، سه قهرمانی با سپاهان و۴ قهرمانی با پرسپولیس ، برای هر بازیکنی پیش نمی آید. موفقیت و درخشیدن در دنیای فوتبال اتفاقی نیست ،کاری که حسینی به دور از هیاهوها و جنجالها، به خوبی انجام داده کاپیتان سرخپوشان به بهانه همین موفقیت ها روز گذشته برای ساعاتی میهمان خبرگزاری فارس بود و از موفقیت و سختی هایی که پرسپولیس در این مدت کشیده صحبت های جالبی را مطرح کرد.

گزیده ای از صحبت های کاپیتان پرسپولیس را در زیر بخوانید:

حرف و حدیث برای قهرمانی پرسپولیس برای ضربه زدن به تیم است، باشگاه باید قوی تر به مسائل ورود کند

نگه داشتن و حفظ قهرمانی خیلی سخت است

به عقب بازگردیم می‌بینید که همه چیز برای پرسپولیس ایده‌آل و نرمال نیست*می‌خواهند کاری کنند برای سال آینده نتوانیم برنامه ریزی کنیم

در مورد خداحافظی ام حرف زیاد است اما فقط به تمرین بعدی ام فکر می کنم

کالدرون فهمید شرایط سخت است رفتارش با بازیکنان تغییر کرد

بعد از قهرمانی چهارم، سال پنجم برای باشگاه و بازیکنان سخت است

چگونه به پرسپولیس کمک کردند که پول برانکو و همکارانش، بودیمیر، کالدرون و همکارانش داده نشده است؟

به حاشیه ها فکر می کردیم ۴ بار قهرمان نمی شدیم

امیدواریم تکلیف مدیریت باشگاه هر چه زودتر مشخص شود

از وزارت ورزش می‌خواهیم که به پرسپولیس هم همان نگاهی شود که به سایرین می‌شود

هواداران ما هیچ وقت کم نمی‌آورند و همیشه پرقدرت جلو می‌روند

قرار باشد ما هم حرف بزنیم، خیلی صحبت‌ها داریم

وزارت چه کمکی به پرسپولیس کرده؟ آنهایی که این را می گویند سند نشان دهند

از دوستان پرسپولیسی و استقلالی می خواهم در فضای مجازی احترام هم را نگه دارند 

وقتی فضای کری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بینم حس بدی به من دست می‌دهد

حواسمان به حرفهایمان در فضای مجازی نباشد مسیر اشتباهی را می رویم

بعض مواقع به این فکر می‌کنم که صفحه‌ اینستاگرامم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببندم

بابت انتخاب های درستم در فوتبال خدا را شکر می کنم

به خاطر پول به سپاهان نرفتم، از ساکت می خواهم قراردادم را نشان دهد

سیاسی و اطرافیانش به پرسپولیس و من ضربه زدند

سخت ترین قهرمانی ام را با پرسپولیس بدست آوردم

کی روش را بخشیدم

به بازگشت به تیم ملی فکر نمی کنم

همه چیز پرسپولیس، پشت بردها قایم شده است

قهرمان نشدن در آسیا حسرت بزرگی برای ما شد

دوست داریم بیرانوند در جشن قهرمانی کنار ما باشد

کارگزار باید کمک کند تا مشکلات مالی باشگاه حل شود

عرب و انصاری فرد بدقولی کردند

۴۰ درصد بدهی به بازیکنان مربوط به مدیریت رسول پناه نیست

کریم باقری در پرسپولیس می ماند

وزیر ورزش هم می داند که باید به پرسپولیس افتخار کند

منچستر سقوط کرد، بارسا اوج گرفت

رئال مادرید با وجود بحران اقتصادی ناشی از کرونا توانست رتبه اول خود در رده بندی با ارزش ترین برنده های فوتبالی دنیا را حفظ کند و بارسا هم جهش چشمگیری داشت.به نقل از مارکا،  باشگاه رئال مادرید همچنان با ارزش ترین برند فوتبالی دنیا محسوب می شود. حتی کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن هم باعث نشد رئال این رتبه را از دست بدهد با این حال چیزی نمانده بود تا بارسا این رتبه را از دست رئال خارج کند.

طبق گزارش “Brand Finance Football”، کهکشانی ها باوجود افت ۱۳.۸ درصدی همچنان با ۱۴۱۹ میلیون یورو با ارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا هستند و بهترین شاخص قدرت برند با ۹۴.۹ از ۱۰۰ را در اختیار دارند.پیش بینی می شود با توجه به قهرمانی اخیر رئال در لالیگا بر اعتبار و ارزش این باشگاه بیش از پیش اضافه شده و در رده بندی بعدی نیز رتبه خود را حفظ کند.آنها با راه اندازی یک برند نوآوری به نام “Real Madrid Next”، فعالیت های تجاری خود را گسترش داده اند که هدف از آن کار با شرکت های نوپا مبتنی بر فناوری است. رئال مادرید همچنین با ایجاد کانال پرداخت به ازای هر بار استفاده از شبکه های اجتماعی، از این پلتفرم ها نیز برای افزایش مشارکت دنبال کنندگانش بهره می برد.پس از رئال مادرید شاهد حضور بارسا در رتبه دوم هستیم که ارزشش با رشد ۱.۴ درصدی به ۱۴۱۳ میلیون یورو افزایش پیدا کرده و تنها در فاصله شش میلیون یورویی رئال قرار گرفته است. بارسا که پس از رئال و منچستریونایتند در رده سوم قرار داشت، حالا به رتبه دوم رسیده و فاصله با رئال را نیز به شکلی چشمگیر کاهش داده است.بارسلونا قرار بود تبدیل به اولین باشگاه فوتبال دنیا شود که در یک سال فوتبالی توانسته به درآمد ۱ میلیاردی برسد ولی بحران اقتصادی ناشی از کرونا مانع شد با این حال بارسا توانست به خوبی این بحران را مدیریت کند و بر خلاف رئال که ۱۳.۸ درصد افت ارزش را به خود دید، توانسته ۱.۴ درصد نسبت به گذشته رشد ارزش داشته باشد.

Top-10 Best Football Clubs In The World 2020 – SportyTell

 پس از رئال و بارسا، باشگاه منچستریونایتد با ۱.۱۴ میلیون یورو در رتبه سوم قرار گرفت و یک پله سقوط کرد. در رتبه های چهارم تا دهم نیز لیورپول با ۱۲۶۲ میلیون یورو، منچسترسیتی با ۱۱۲۴ میلیون یورو، بایرن با ۱۰۵۶ میلیون یورو، پی اس جی با ۹۶۷ میلیون یورو، چلسی با ۹۴۹ میلیون یورو، تاتنهام با ۷۸۴ میلیون یورو و آرسنال با ۷۱۹ میلیون یورو دیده می شوند.

در میان ده برند فوتبالی با ارزش دنیا نام شش باشگاه انگلیسی دیده می شود. از دیگر تیم های اسپانیایی این فهرست می توان به اتلتیکو مادرید، سویا، والنسیا و بیلبائو اشاره کرد که به ترتیب در رتبه های ۱۳، ۳۲، ۳۶ و ۴۰ قرار دارند. ویارئال نیز چهلم است و بتیس در رتبه ۵۰ دیده می شود.

یک خیّر، پاداش قهرمانی آسیا را پرداخت کرد!

اتفاقی باورنکردنی در فدراسیون فوتبال؛ پس از پیگیری‌های انجام شده در راستای پرداخت پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران، این مهم رخ داد و پاداش قهرمانی سال ۲۰۱۸ واریز شد.پس از رخ دادن اتفاقات جنجالی پیرامون پرداخت پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در رقابت های جام ملتهای فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۸ که حتی منجر به انجام مصاحبه‌های پرحاشیه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال هم شد، بازیکنان ملی‌پوش با انتشار استوری خبر از پرداخت پاداش خود پس از گذشت دو سال را دادند.

اتفاق مهم و جنجالی در این‌باره این‌که فدراسیون فوتبال متولی پرداخت این پاداش‌ها نبوده و یک خیّر واسطه شده و پاداش‌ها را پرداخت نموده است؛ براساس آنچه بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان نقل کرده‌اند،گفته می شود یک بازاری خیّر با رایزنی رئیس هیات فوتبال خراسان حاضر به پرداخت پاداش تیم ملی فوتسال بانوان شده است!

اتفاقی که برای پر هزینه‌ترین فدراسیون ورزشی ایران، قابل تصور و باور نیست و باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال اتفاق رخ داده چه واکنشی را نشان خواهند داد و در ازای چه تسهیل و کمکی، این اتفاق رخ داده است؟

لیگ برتر انگلیس از نگاه آمار و ارقام

امیر حسین بیوک-فصل ۲۰۱۹/۲۰ لیگ انگلیس با قهرمانی لیورپول پس از سی سال در این رقابت ها، نایب قهرمانی منچسترسیتی، سقوط بورنموث، واتفورد و نوریچ به چمپیونشیپ (دسته پایین تر) و حضور لیورپول و منچسترسیتی به همراه منچستر یونایتد و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۰/۲۱ همراه شد و حالا نگاهی می اندازیم به رکوردها و نکات جالبی که در این فصل و فصول گذشته لیگ انگلیس رخ داده است.

لیگ برتر در فصل ۲۰۱۹/۲۰ لیگ برتر انگلیس با قهرمانی قرمزها پس از پایان به اتمام رسید. نکات آماری جالب از فصلی که گذشت به شرح ذیل است:

لیورپول - لیگ برتر - Liverpool - جشن قهرمانی

۱. منچسترسیتی فصل قبل که به قهرمانی رسید در مجموع ۹۵ گل زده در طول فصل به ثمر رساند در حالی که این فصل با ۱۰۲ گل زده به مقام نایب قهرمانی رسید!

۲. در جدول بازی های خانگی لیورپول، منچسترسیتی و تاتنهام بیشترین امتیازات را کسب کردند و پس از آنها منچستریونایتد و لسترسیتی در رده های بعد قرار دارند.

۳. در جدول بازی های خارج از خانه لیورپول، منچسترسیتی و ساوتهمپتون در رده های اول تا سوم قرار دارند و چلسی و منچستریونایتد در رده چهارم و پنجم قرار دارند. نکته عجیب و جالب عملکرد استثنایی ساوتهمپتون در بازی های خارج از خانه بود، درحالی که این تیم در بازی های خانگی خودش فقط ۲۱ امتیاز کسب کرده است و در رده نوزدهم قرار دارد!

۴. جیمی واردی مهاجم لسترسیتی با ۲۳ گل زده به عنوان آقای گل این فصل لیگ جزیره لقب گرفت. آخرین باری که آقای گل لیگ انگلیس (قبل از امسال) بازیکنی جز تاپ ۶ (آرسنال – تاتنهام – منچسترسیتی – منچستریونایتد – لیورپول – چلسی) نبود مربوط به فصل ۱۹۹۹/۲۰۰۰ توسط کوین فیلیپس مهاجم ساندرلند می شود.

۵. در مجموع ادوار لیگ برتر، منچستریونایتد با ۲۰ قهرمانی در صدر قرار دارد و بعد از آن لیورپول با ۱۹ قهرمانی نزدیک ترین تعقیب کننده آنها می باشد. آرسنال و اورتون با ۱۳ و ۹ قهرمانی نیز در رده های بعد هستند. نکته عجیب جایگاه نه‌چندان خوب منچسترسیتی، چلسی و تاتهام است که از باشگاه هایی مثل استون ویلا و ساندرلند نیز تعداد قهرمانی کمتری دارند.

۶. اورتون با ۱۳ بار کسب عنوان آقای گلی در تمام ادوار صدرنشین است و بعد از آن آرسنال و تاتنهام با ۱۲ آقای گلی قرار دارند. لیورپول و ساندلند هم با ۱۰ بار آقای گلی در جایگاه های بعد هستند.

۷. چلسی کارلو آنچلوتی در فصل ۲۰۰۹/۱۰ ، فصل را با ۱۰۳ گل زده به پایان رساند. منچسترسیتی فصل ۲۰۱۷/۱۸ موفق به ثبت ۱۰۶ گل شده است و همچنان در این زمینه رکورددار هستند. هرچند آنها این فصل هم با ۱۰۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ را به دست آوردند.

۸. در فصل ۲۰۱۷/۱۸ اختلاف تیم اول و دوم (منچسترسیتی و منچستریونایتد) ۱۹ امتیاز بود و شاگردان پپ گواردیولا توانستند بیشترین اختلاف امتیاز تیم اول و دوم را ایجاد کنند‌ و هنوز هم در این زمینه رکوردار هستند. اختلاف امتیاز لیورپول و منچسترسیتی در این فصل ۱۸ امتیاز بود و شاگردان کلوپ فقط یک امتیاز تا رسیدن به رکورد سیتی گواردیولا فاصله داشتند.

۹. بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در یک فصل لیگ برتر مربوط به اندی کول (مهاجم نیوکاسل ۱۹۹۴/۹۵) و آلن شیرر (مهاجم بلکبرن روورز ۱۹۹۴/۹۵) با ۳۴ گل زده است و در رتبه دوم نیز محمد صلاح (مهاجم لیورپول ۱۸ – ۲۰۱۷) با ۳۲ گل زده قرار دارد. در حالی که اقای گل مسابقات امسال جیمی واردی (مهاجم لسترسیتی) فقط ۲۳ گل توانست به ثمر برساند.

۱۰. در ادوار لیگ انگلیس فقط دو تیم در نیمه نخست یک مسابقه دو اخراجی داده اند: استوک سیتی (سال ۲۰۱۵) و نوریچ (سال ۲۰۲۰)

۱۱. مسن ترین بازیکنان لیگ انگلیس که در یک فصل به رکورد بیش از ۱۰ پاس گل می رسند:
دنیس برگکمپ فصل ۲۰۰۴/۰۵ (۳۵ سال و ۲۶۳ روز)
پائولو دی کانیو فصل ۲۰۰۳/۰۴ (۳۵ سال و ۲۶۲ روز)
داوید سیلوا فصل ۲۰۱۹/۲۰ (۳۴ سال و ۱۸۹ روز)

۱۲. فقط پنج سرمربی به رکورد ۲۰۰ برد در لیگ انگلیس رسیده اند: سر الکس فرگوسن، آرسن ونگر، جیمی ردنپ، دیوید مویس و ژوزه مورینیو

۱۳. پپ گواردیولا (سرمربی منچسترسیتی) در فصل ۲۰۱۹/۲۰ لیگ برتر ۱۴۳ تغییر در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرده است! بیشتر از هر مربی دیگری در تاریخ لیگ برتر طی یک فصل.

۱۴. کوین دی بروین با ارسال ۲۰ پاس گل در این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس ضمن کسب عنوان بهترین بازیساز رقابت ها، به رکورد تیری آنری هم رسید. تیری آنری در فصل ۲۰۰۲/۰۳ با ۲۰ پاس گل در یک فصل، رکورد بیشترین پاس گل ثبت شده در طول یک فصل تاریخ لیگ برتر را به نام خود کرده بود.

۱۵. فقط پنج بازیکن در تاریخ لیگ انگلیس در تمام دقایق فصل برای تیم قهرمان بازی کرده اند: گری پالیستر، جان تری، وس مورگان، سزار آزپیلیکوئتا و ویرجیل فن‌دایک.

۱۶. کمترین گل خورده این فصل لیگ انگلیس مربوط به تیم های لیورپول و منچسترسیتی با ۳۳ و ۳۵ گل خورده می باشد. بیشترین گل خورده هم سهم نوریچ با ۷۵ گل خورده و پس از آن استون ویلا ۶۷ گل خورده است.

۱۷. تنها دو بازیکن در تاریخ لسترسیتی موفق به کسب کفش طلای فصل شده‌اند: گری لینکر در فصل ۱۹۸۵ و جیمی واردی در فصل ۲۰۲۰

۱۸. در این فصل لیگ برتر انگلیس ۱۴ پنالتی به نفع منچستریونایتد گرفته شده است؛ اتفاقی که نه در این فصل، بلکه در ادوار لیگ انگلیس کاملا بی سابقه بوده است!

۱۹. در میان تیم هایی که این فصل و فصل قبل در لیگ انگلیس حاضر بودند، ۱۰ تیم این فصل نسبت به فصل قبل کمتر امتیاز کسب کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=41698 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x