جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عفو بین الملل: دستکم ۱۰۶ نفر در اعتراضات روزهای گذشته ایران کشته شدند

سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه اعلام کرد که دستکم ۱۰۶ نفر در اعتراضات روزهای گذشته ایران کشته شده اند. بنا به گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر این افراد در ۲۱ شهر ایران جان خود را از دست داده اند
عفو بین الملل از کشته شدن ۱۰۶ نفر خبر داد

سازمان عفو بین الملل روز سه شنبه اعلام کرد که دستکم ۱۰۶ نفر در اعتراضات روزهای گذشته ایران کشته شده اند. بنا به گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر این افراد در ۲۱ شهر ایران جان خود را از دست داده اند.

عفو بین الملل اعلام کرده است که تصاویر ویدئویی راستیابی شده، شهادت شاهدان عینی و اطلاعات به دست آمده از فعالان خارج از کشور نشان می دهد که نیروهای امنیتی ایران رویه ای «دلخراش» از «کشتار غیرقانونی» را در پیش گرفته اند.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود گفته است که خبرهایی مبنی بر کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر نیز دریافت کرده است. این سازمان مدافع حقوق بشر خواستار توقف «سرکوب بی رحمانه و مرگبار» معترضان در ایران شده است. عفو بین الملل همچنین از مقامات ایران خواسته است تا به قطع اینترنت در این کشور خاتمه دهند.

در این گزارش آمده است که مقامات ایران مجروحان درگیری ها و همچنین اجساد کشته شدگان را از خیابان ها و بیمارستان ها به مکانی دیگر منتقل می کنند. در گزارش عفو بین الملل همچنین آمده است که مقامات ایران از تحویل اجساد کشته شدگان به خانواده ها خودداری می کنند.

بنا به گزارش عفو بین الملل ۱۴ نفر در بندر ماهشهر و نواحی اطراف آن، هشت نفر در بهبهان، چهار نفر در بوکان، ۱۴ نفر در جوانرود، چهار نفر در کرج، ۱۶ نفر در کرمانشاه، ۹ نفر در مریوان، شش نفر در رامهرمز، چهار نفر در رباط کریم، شش نفر در صدرا و شش نفر در شیراز کشته شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=12728 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x