جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فراخوان ششمین همایش سالانه همبستگی جمهوری‌خواهان ایران

بدینوسیله به‌اطلاع می‌رساند «همبستگی جمهوری‌خواهان ایران» (هجا) ششمین همایش سالانه خود را در روزهای ۱۹ و ۲۰ ماه سپتامبر با عنوان “جمهوری سکولار برای رفاه و توسعه پایدار” به صورت مجازی برگزار می‌ کند. متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری مرگبار کووید‌۱۹ و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری حضوری همایش مانند سال‌های گذشته مقدور نشد. روز نخست همایش، مباحث عمومی مورد بررسی قرار خواهد‌گرفت و همگان می توانند حضور پیدا کنند اما روز دوم همایش صرفا بر مسائل درون تشکیلاتی و مختص اعضا متمرکز خواهد شد.

درهمایش تشریح شرایط موجود و چالش‌های مربوط به تشدید تنش در سیاست خارجی، تشدید وخامت بحران مزمن اقتصادی، مشکلات زیست محیطی، گسترش تضادهای فرهنگی همراه با طرح الگوهای مناسب در مدیریت دوران گذار وضرورت تاکید بر روش های مبارزاتی خشونت پرهیز در گذار ازجمهوری اسلامی به سکولار دموکراسی مورد بحث و ارزیابی قرار خواهدگرفت، اما تاکید بر ظرفیت‌های جمهوری سکولار در دستیابی به توسعه پایدار و رفاه اجتماعی در ایران است.

به باور هجا نیاز است در مرحله ماقبل گذار نیروهای معتقد به سامانه سیاسی جمهوری سکولار دمکرات راهکارهای مد نظر خود در بستر سازی برای توسعه پایدار و دسترسی مردم ایران به حداقل های مسکن، بهداشت، آموزش و تعذیه در چارچوب کلی رفاه اجتماعی را طرح نموده و حول تقویت توسعه پایدار و راه های غلبه بر موانع پیش‌روی آن مفهوم سازی کرده و مشوق نخبگان و صاحب نظران در ارائه بسته های محتوایی مورد نیاز شوند.

سامانه جمهوری سکولار دمکرات با ارائه راهکار سازمان یافته و منجسم در نفی نهادی هر نوع انحصار سیاسی و مقام دائم العمر و تاکید بر خلق اراده جمهور ملت در نظام حکمرانی ظرفیت‌های بالایی برای مشارکت عموم مردم در امر توسعه پایدار، پاسخگویی به نیازهای مردم بخصوص اقشار کم‌درآمد برای برخورداری از یک زندگی انسانی و فراهم کردن بسترهای لازم برای نقش آفرینی بدون محدودیت کارشناسان و تکنوکرات‌ها دارد. در این چارچوب نخبگان  به دور از مزاحمت‌های نهادهای سنتی سیاسی به ارث رسیده از زمان‌های کهن می توانند بر اساس روش‌های دانش بنیان به نظریه پردازی پرداخته تا در نهایت در یک فضای آزاد و مشارکتی طی یک فرایند سیاسی الگوی مطلوب و کارامد با آگاهی و شناخت لازم با توجه به مختصات کشور انتخاب شود.

بوروکراسی و فن سالاری در ایران نیاز دارد تا از زیر بار نهادهای سلطنت و ولایت به صورت کامل بیرون آمده و بتواند آزادانه ماموریت خود در ایده پردازی برای ریل گذاری مناسب در امرحکمرانی را تحقق بخشد. در این راستا شایسته است جمهوری خواهان سکولار دمکرات با توجه به الزامات توسعه پایدار و بخصوص تاکید بر نیازهای حال و آینده  جامعه همت خود برای تربیت کنشگران پایبند به این پارادایم را نشان دهند که بر خصلت فرابخشی، متوازن ، خلاقانه و ماندگاری توسعه تاکید دارد.

هجا به سهم خود می کوشد در مسیر همگرایی برای تقویت رویکرد توسعه پایدار در جامعه ایران و شکل گیری ائتلافی که در کنار چاره اندیشی برای رشد اقتصادی توجه به نیازهای اقشار مختلف جامعه و رعایت الزامات محیط زیستی را  نیزمورد توجه قرار می دهد تلاش کرده و حداقل در عرصه سیاسی ایران ایجاد حساسیت نماید. پیامد توجه به توسعه پایدار رشد کمی و کیفی کنشگران سیاسی و مدنی خواهد بود که برای پیشبرد توسعه پایدار و تقویت آن در سپهر عمومی ایران تلاش کرده و به آن متعهد هستند.  هجا از همه نیرو‌های سیاسی دموکراسی‌خواه و دوستدار حاکمیت ملی در ایران دعوت می‌نماید تا در بخش عمومی همایش حضور یافته و با مشارکت خود بر غنای نشست افزوده و برونداد‌های آن را پربارتر سازند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از همایش و چگونگی حضور، می‌توانید با آدرس پست الکترونیکی زیر مکاتبه فرمایید.

[email protected]

هیات سیاسی-اجرایی همبستگی جمهوری‌خواهان ایران

۱۲ آگوست ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=43456 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x