شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لبخند بهاری AFC به فوتشال شالیزارهای ایران؛ چالش زنده‌ماندن بدون اکسیژن

نازک بین: نام تیمهای شان در مازندران را با اسامی نَسَق های کشاورزی و شالیکاری با گویش فندرسکی که از روستاهای قدیمی خطه مازندران است انتخاب می کنند. نَسَقِ زراعی دَمِ دِه آسیویی؛ نَسَقِ زراعی دَمِ دِه بالا، نَسَقِ زراعی زیرِ دِه؛ نّسّقِ زراعی یِرتِ زنگانه. (برنج‌زار) قرن‌هاست که دست‌ها و پاهای مردمی را حس و لمس می‌کند که در درون آن زندگی می‌کنند،‌ به زندگی عشق می‌ورزند و رد هستی را در قطره‌های گل‌آلود شالیزار دنبال می‌کنند.

با توجه به پهناوری جغرافیائی و تعدد ملیتها و اقوام ایرانی و زندگی عشیرتی و قبیله ای در برخی مناطق روستائی ،از قدیم ها انواع بازی‌ها محلی و بومی بر گرفته از فرهنگ هر منطقه  در میان مردم رایج بوده است که هنوز هم این بازی ها وجود دارند و در نقاط مختلف کشور انجام می شوند. از منظر اجتماعی بازی‌ها به طور عام دارای یک بار فرهنگی هستند. علاوه بر بار فرهنگی، از جذابیت و تنوع بالایی نیز برخوردار هستند. برخی از بازی‌ها به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و قومی در اکثر نقاط ایران یک رویه  مشترک دارند. در برخی نقاط دیگر نیز بازی های بومی فقط به همان ناحیه و منطقه تعلق دارند.

فوتشال از جمله بازی های بومی است که در استان های شمالی کشور برگزار می شود. «فوتشال» نوعی بازی است که مانند فوتبال اما به‌جای اینکه روی چمن انجام شود در زمین شالیزاری و با گل و لای فراوان برگزار می‌شود که در چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از کشاورزان و ورزش‌دوستان قرار گرفته است. بازی فوتشال در زمینی به ابعاد ۵۰ در ۲۵ متر مربع برگزار می‌شود که هر تیم با ۹ بازیکن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این رشته در فصل کاشت نشای برنج در شالیزارهای شمال کشور خصوصا در استان های مازندران و گیلان رواج دارد. این مسابقات معمولا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت برگزار می‌شود و قوانین خاص خود را دارد و با استقبال مردم منطقه روبرو است. خانواده ها به صورت گروهی همراه جوانان و علاقمندان مناطق شالیزار در استانهای شمالی به تماشای این بازی ها می نشینند و حضور بانوان تماشاگر در این رویداد قابل توجه است. در این بازی که به قدرت بدنی بالایی نیاز است؛ گل‌های زیادی رد و بدل می‌شود و بازیکنان نیز گاها از حرکات آکروباتیک استفاده می‌کنند و ترسی از بابت این قضیه ندارند.

سایت AFC این بار برای جلب نظر مخاطبان ایرانی خود چند تصویر از مسابقات فوتشال را روی خروجی خود در صفحات مجازی قرار داده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

فوتبال: چالش زنده‌ماندن بدون اکسیژن

از تورگان آزار تا تیمو ورنر و از مارکوس توران تا جولین ناگس من، روز متفاوتی را در بوندس لیگا تجربه کردند. به گزارش “ورزش سه”، طبیعی است که روزنامه نگاران ورزشی سراسر دنیا بی تاب آغاز رقابت های ورزشی هستند؛ بنابراین وقتی روزنامه مارکا عکس جلد خود را با تیتر قهرمانان سکوت نهایی می‌کند، به ذهن کسی نمی‌رسد که این تیتر در ورای مفهوم مشوقانه خود کمی طعنه آمیز هم باشد.

حالا خیلی زود و بعد از انجام چند بازی در بودس لیگا، این سوال در ذهن ها مطرح شده که فوتبال بدون تماشاگر به کجا خواهد رسید. آن هم در شرایطی که فوتبال اروپا در سال های طولانی حضور حداکثری هواداران خود در ورزشگاه و خالی نبودن حتی یک صندلی در استادیوم ها می‌بالید.

روزنامه توتواسپورت ایتالیا هم تیتر اول خود را به تشکر از بوندسلیگا آلمان اختصاص داده است.

 دیروز بازیکنان دورتموند در حالی وارد ورزشگاه سیگنال آیدونا پارک شدند که به جز یک روزنامه نگار، تعدادی مسئول برگزاری بازی و یک زن و شوهر پلیس کسی مقابل ورزشگاه منتظر آن ها نبود. این در حالی بود که در شرایطی عادی مقابل ورزشگاه دورتموند از ساعتی قبل از بازی هزاران هوادار مشغول تردد، رفت و آمد و گرما بخشیدن به فضای مسابقه بودند. اما روز شنبه سهم فوتبالیست ها چیزی جز سکوت نبود.

یوآخیم واتسکه مدیر تیم بوریسیا دورتموند در مصاحبه با اسکای گفت: این کمی سورئال است، اما من در دو ساعت گذشته پیام های زیادی را دریافت کرده بودم که می گفتند آن ها در خانه می‌مانند و بازی را تماشا می کنند و وقتی هم که به سمت ورزشگاه می‌آمدیم، خیابان ها خلوت تر از آن چیزی بود که تصور می‌کردیم. چیزی که هرگز قبل از بازی دورتموند به چشم ندیده بودیم.

 جالب این که دربی بوریسیا دورتموند و شالکه ۰۴ مهم ترین دربی بوندسلیگا است که به دربی روهر معروف است. دو تیم زرد و آبی پوش با دو استادیومی که تنها ۳۲ کیلومتر فاصله دارند و در روز مسابقه، در منطقه وست فالن چیزی جز بازی فوتبال نیست. این مسابقه با جمعیتی در حدود ۸۰ هزار نفری در هر دو ورزشگاه، یکی از پرسروصداترین مسابقات فوتبال جهان است اما آلمان تصمیمش را برای شروع بوندسلیگا بدون حضور تماشاگران (و به قول خود آلمانی ها بازی ارواح – گاست گیم) گرفته و حالا در غیبت هواداران می‌توان نقش آن ها را بیش از هر زمان دیگری حس کرد.

 این دربی یک بازی آزمایشی بود که با پیروزی قاطع دورتموند به پایان رسید اما کسی در تلویزیون ها نبود که به افتخار ستارگان تیم لوسین فاوره، جشن بگیرد. در آلمان با هر هواداری صحبت کنید می‌شنوید که فوتبال بدون تماشاگر چیز خاصی نیست و شاید افکار عمومی هم چندان خواهان بازگشت فوتبال نبود. اما با این حال در سراسر دنیا پیام هایی مثبت و تمجید آمیز برای آلمان، بوندسلیگا و مسئولان برگزاری مسابقات ارسال شد و ستارگانی چون کیلیان ام باپه و زلاتان ابراهیموویچ با انتشار پست هایی در توییتر و اینستاگرام نشان دادند که قصد دارند بازی های بوندسلیگا را با جدیت تماشا کنند و شاید این اولین باری است که فوتبال آلمان با چنین موقعیتی از حیث توجه جهانی روبروست. لیگی که علی رغم طراوت و تماشایی بودن، همیشه زیر سایه لیگ های بزرگی چون انگلیس، اسپانیا و حتی ایتالیا گیر افتاده بود و حالا دوباره در فوتبال دنیا قد علم کرده است. دیروز در بازی های دسته پایین تر و در بازی ارزگیبرگه مقابل زاندهاوزن بینندگان تلویزیونی ناگهان صدای یکی از بازیکنان را شنیدند که به سمت داور فریاد زد، آیا همراه خود سوت آورده ای؟ و با انعکاس صدای این بازیکن، داور کارت قرمز خود را به سمت صورت او بیرون کشید. اتفاقی که شاید در همهمه عادی ورزشگاه ها رخ نمی‌داد. چون صداهای اطراف اغلب فریادها، دشنام ها و غرغرهای بازیکنان را زیر خود می‌پوشانید. با این حال بازیکنان حالا باید بیشتر از گذشته مراقب رفتارشان باشند چرا که هر صدایی از آن ها – به خصوص غیرورزشی ها – بیشتر شنیده خواهد شد.

پس از آن که دورتموندی ها بنابر عادت همیشگی پیروزی خود را به سمت دیوارهای زرد ۲۵ هزار نفری (محل نشستن هواداران تیفوسی دورتموند) جشن گرفتند، لوسین فاوره در کنفرانس خبری مجازی بعد از بازی گفت: روز خاصی بود، وقتی هیچ صدایی وجود ندارد بازی متفاوت می‌شود. چون در حالت عادی هواداران حرکت شما برای ایجاد شانس یا ارسال یک پاس زیبا یا یک گل را مورد تقدیر خود قرار می‌دهند اما حالا خیلی عجیب بود. طبیعی است دلمان برای هواداران تنگ شده و مسابقه فوتبال بدون حضور آن ها بسیار متفاوت خواهد بود. این در حالی بود که کریستین استریج مربی تیم لایپزیش با قاطعیت و در پایان مسابقه تیمش به خبرنگاران گفت: این (مسابقه فوتبال بدون حضور تماشاگر) چیزی نیست که ادامه پیدا کند. شاید واقعیت چیزی جز این نیست. این که فوتبالیست های حرفه ای به دور از جو لذت بخش مسابقاتشان حالا برای زنده نگه داشتن تجارت فوتبال، باید خود را با شرایط تازه ای که در ورزشگاه ها حاکم می‌شود، وفق بدهند. بازی در سکوت به امید بازگشت به خانه و مطالعه شور و حال هواداران دررسانه های اجتماعی.

اعتراض باشگاه‌های فوتبال سوئد به برگزار نشدن لیگ

باشگاه‌های فوتبال سوئد دولت این کشور را متهم می‌کنند که آنها را از انجام بازی‌ فوتبال باز می‌دارد. به نقل از اسپوتنیک، باشگاه‌های فوتبال سوئد مقامات بهداشتی این کشور را به ممنوع کردن انجام بازی متهم کرده‌اند.

لیگ برتر فوتبال سوئد برای از سرگیری در ۱۴ جون آماده می‌شود اما تاکنون برگزارکنندگان آن چراغ سبزی از سازمان بهداشت عمومی دریافت نکرده اند، چرا که آنها نگران جمع شدن هوداران در خارج از ورزشگاه‌ها هستند.

تیم‌های معترض روز جمعه در بیانیه‌ای گفتند: “ما باور داریم که مسئولیت بزرگی را به عهده گرفته‌ایم تا بتوانیم مانع گسترش ویروس شویم و همچنان تجارت خود را انجام دهیم اما نمی‌توانیم نظاره گر این باشیم که این کار روی ورزش تأثیر بگذارد.”در همین حال این کشور اسکاندیناوی که در برابر شیوع  ویروس قرنطینه سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته بود، اکنون تصمیم گرفته بسیاری از ادارات را باز نگه دارد.

هفته گذشته لیگ برتر در جزایر فارو آغاز به کار کرد و کشورهای نروژ، فنلاند و دانمارک هم تاریخ موردنظرشان برای شروع دوباره فوتبال را اعلام کردند، ولی باشگاه‌های سوئدی هنوز مطمئن نیستند که چه زمانی به میادین برمی‌گردند.آنها دو پروتکل جداگانه ارائه داده‌اند (یکی برای تمرین و دیگری برای انجام بازی‌ها پشت درهای بسته) که این اقدامات برای اطمینان از بازگشت ایمن ورزش است. آنها همچنین تأکید می‌کنند که در سایر بخش‌های جامعه سوئد زندگی به صورت عادی جریان دارد.

باشگاه‌ها در ادامه بیانیه‌ خود آورده‌اند: “مراکز خرید و رستوران‌ها مجاز هستند تا زمانی که طبق خواست مسؤلین پیش بروند باز بمانند. اما در حال حاضر فوتبال برتر نمی‌تواند ۱۱ بازی باقی ‌مانده را برگزار کند. منطق آن چیست؟”این در حالیست که آندرس تینیلی، اپیدمیولوژیست ارشد سوئد که به دلیل رویکرد در نظر گرفته شده برای مبارزه با کرونا شناخته می‌شود، بر این باور است که بازی‌های سطح بالا بدون خطر شیوع بیماری نخواهد بود.

۱۵۰۰ نقاشی روی سکوها؛
اقدام جالب باشگاه کُره‌ای برای پرکردن جای خالی تماشاگران

باشگاه آنسان کره جنوبی سکوهای خالی ورزشگاه خود را با نقاشی دانش آموزان پر کرد. کشور کره جنوبی از معدود کشورهای جهان است که با مدیریت ویروس کرونا موفق شد مسابقات ورزشی خود از جمله فوتبال را از سر بگیرد. با این حال هنوز تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه ها را ندارند و مسابقات فوتبال در کره جنوبی پشت درهای بسته برگزار می شود.

تیم آنسان که در لیگ ۲ کره جنوبی بازی می کند، در آستانه مسابقه خود دست به یک اقدام ابتکاری زده و ۱۵۰۰ نقاشی از کودکان این شهر را روی سکوها قرار داده است تا به نوعی جای خالی تماشاگرانش را پر کند. این نقاشی ها به خاطر بارندگی احتمالی، داخل پلاستیک قرار داده شده و روی سکوها چیده شده است.

کریم باوی به مساعدت مسئولان و هموطنان نیازمند است.

کریم باوی، پیشکسوت فوتبال کشورمان که این روزها با بیماری کبدی دست و پنجه نرم می کند، نیازمند مساعدت مسئولین و مردم است. 

کریم باوی، انتظارات خود از جامعه ورزش و شهروندان را اینطور بیان کرد: در این ماه عزیز انسان به خدا توکل می‌کند. من برای کشور زحمت کشیده ام. ۲ سال و ۷ ماه در جبهه بودم و ترکش های زیادی در بدنم وجود دارد. ۱۰ سال برای تیم ملی، پرسپولیس و شاهین دویده‌ام. دوست داشتم دست نوازشی بر سرم می‌کشیدند؛ اما متاسفانه تا به اکنون چنین اتفاقی نیفتاده و از سوی مسئولین با بنده تماسی گرفته نشده است. وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر در چه مرحله‌ای از درمان هستید، عنوان کرد: در نوبت پیوند هستم. تا خدا برایم چه بخواهد.

به گزارش فارس، کریم باوی متولد شهر آبادان است. وی بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده‌است. او با وجود مدت کوتاه بازیگری برای تیم ملی فوتبال ایران یکی از موفق‌ترین مهاجمان تیم ملی بوده ‌است.کریم باوی با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۲۳ بازی ملی آمار بسیاری خوبی را از خود بر جای گذاشته است. او همچنین یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود.

شوک بزرگ به ورزش کردستان؛ وداع والیبال کردستان با لیگ برتر

ایسنا: والیبال در کردستان از جمله رشته های ورزشی است که هرساله مخاطبان بیشتری به خود جلب می کند و این رشته ورزشی به گونه ای قهر خانواده ها را با دنیای ورزش جبران کرده است.

سرعت رشد والیبال در ایران به گونه ای رقم خورد که تمام رشته های گروهی در کشور حسرت موفقیت های آن را می خوردند و این مهم نشانه اعتماد و حمایت مسئولین مربوطه در یک برهه زمانی خاص بود. در سال ۹۵ باشگاه فرهنگی ورزشی راه یاب ملل در تهران پا در میدان بزرگ والیبال گذاشت و با تیم داری در این حوزه و حضور در لیگ تهران که زیر گروه دسته یک ایران محسوب می شد استارت کار را زد.

این تیم در آن سال توانست با قهرمانی در این رده سهمیه دسته یک کشور را کسب کند تا در مرحله ای بالاتر در کشور خود نمایی کند.در سال ۹۶ تیم راه یاب ملل با حضور بازیکنان بومی و غیر بومی در دسته یک کشور حاضر شد ولی در آن سال نتوانستند نتیجه خوبی را کسب کنند.

تیم راه یاب ملل مریوان باتمام وجود برای والیبال کردستان در بهترین سطح ایران توپ زد و توانست در لیگ برتر ماندگار شود و دل هواداران را برای حضوری دیگر و ایجاد شور و نشاط گرم کند.

“خبات بیگلر” مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی راه یاب ملل با انتشار پستی در اینستا گرام عنوان کرده بود که به دلیل عدم حمایت مسئولین استانی و شهرستانی و وعده وعیدها توخالی دیگر از ادامه راه و حضور دوباره در لیگ برتر خودداری کرده است.

بیگلر ضمن ابراز تاسف از این مسئله گفت: برای توسعه ورزش در این دیار جلو آمدیم، اما نمی دانم چرا بعضی ها مانع این کار شدند. وی اظهار کرد: سال گذشته برای حضور در لیگ برتر بالغ بر ۳ میلیارد تومان هزینه کردیم و هنوز نیز به بازیکنان تیم بدهکار هستیم.

وی گفت: بارها از صداوسیمای استان خواستیم که بازی های ما را به صورت زنده پخش کنند ولی مسئولین بومی استان فقط از ما در قبال پرداخت پول این امر را انجام می دادند و این در صورتی بود که مدیر شبکه ورزش که فردی غیر بومی بود بارها با ما تماس می گرفتند و می گفتند اگر کردستان به ما آنتن بدهد، ما رایگان این مسابقات را پخش می کنیم.

۲۲ نفر بانو بدنبال ۲۱ میلیون تومان!

تابناک: داستان انتظار دو ساله یک تیم برای ۲۰۰میلیون ریال کل پاداش قهرمانی تیم زنان در آسیا، فدای پول توجیبی دلاری یک فوتبالیست میلیاردر مردان!

دو سال از وعده پاداش ناچیز ۲۱ میلیون تومانی  فدراسیون مهدی تاج به بازیکنان تیم ملی بانوان فوتسال ایران در پی کسب عنوان قهرمانی آسیا با عبور از تیم‌های مجهزی، چون ژاپن و چین با وجود همه محدودیت‌ها گذشت؛ اما فدراسیونِ رییسِ مستعفی، هیچ گاه بازیکنان قانع تیم زنان را در حد همان جایزه اندک هم قابل ندید.

دوره چهارساله ریاست تاج تمام شد، اما فوتبال زنان هیچ گاه در اولویت چندم فدراسیون او نیز نبود و سهمشان از پاداش ۱۰ میلیون دلاری فیفا «صفر ریال» بود. مدیرانی که برای قهرمانی در آسیا به تیم ملی بانوان قول پاداشی ناچیز داده بودند، هیچ گاه به وعده شان جامه عمل نپوشاندند و حالا در آستانه انتخابات و نیاز به رای این قشر فراموش شده فوتبال، زبانشان را خسته می‌کنند. تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دو دوره پیاپی موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را بالاتر از همه مدعیان به خود اختصاص دهد، اما آن‌ها در این مدت از ناکارآمدی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال به ستوه آمدند و حالا سرکار خانم صوفی زاده در آستانه انتخابات فوتبال و تعیین تیم مدیریتی بعدی فدراسیون، لب به سخن گشوده و از مشکلات گفتند تا احیانا دست خالی وارد مجمع بعدی فدراسیون نشود!

بوندس لیگای آلمان؛ کلن در حسرت پیروزی ماند

در ادامه هفته بیست و ششم رقابت‌های بوندس لیگا، کلن در ورزشگاه خانگی خود میزبان ماینس بود و این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید.در این بازی اوث در دقیقه ۶ و کاینس در دقیقه ۵۳ برای کلن گل زدند و گل‌های ماینس توسط آئونییی ۶۱ و مالونگ ۷۲ زده شد.کلن با این تساوی ۳۳ امتیازی شد و در رده دهم قرار دارد.ماینس هم با ۲۷ امتیاز هفدهم است

یونیون ۰ – ۲ بایرن مونیخ؛ فاصله گذاری مطمئن!

بایرن مونیخ نیز در دیداری بدون تماشاگر موفق شد با نتیجه ۰-۲ یونیون برلین را مغلوب کند تا همچنان با چهار امتیاز برتری بالاتر از دورتموند در صدر جدول بوندسلیگا قرار گیرد. یونیون برلین بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه هفت می توانست روی همکاری اوجا و هابنر به گل اول دست پیدا کند، اما ضربه اوجا از بالای دروازه مانوئل نویر به بیرون رفت. در دقیقه ۱۸ توماس مولر با یک ضربه سر در دهانه دروازه موفق به گلزنی شد، اما این گل علیرغم بازبینی صحنه و به صورت میلیمتری آفساید اعلام شد. در ادامه جریان بازی آرام و بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در دقیقه ۳۹ و با خطای سوبوتیچ روی لئون گورتزکا، بایرن مونیخ صاحب یک ضربه پنالتی شد که رابرت لواندوفسکی موفق شد با یک ضربه زمینی توپ را تبدیل به گل کند. در لحظات پایانی نیمه اول یونیون برلین می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه سر اوجا از درون محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت. لحظاتی بعد بنجامین پاوارد با ضربه ای محکم از پشت محوطه دروازه حریف را تهدید کرد، اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت تا نیمه نخست با برتری ۰-۱ بایرن به پایان برسد. بایرن مونیخ نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی پاس تماشایی توماس مولر می توانست به گل دوم دست یابد، اما ضربه گورتزکا در موقعیتی تک به تک با کمترین اختلاف به بیرون رفت.

 

در دقیقه ۵۷ و روی حرکت تماشایی و ارسال مولر، لواندوفسکی فرصت خوبی برای زدن گل دوم تیمش داشت، اما ضربه سر او با حضور به موقع مدافعان یونیون برلین دفع شد. دقایقی بعد سرژ گناربری درون محوطه صاحب موقعیت بسیار خوبی برای زدن گل دوم تیمش شد، اما واکنش خوب گیکویچ مانع از باز شدن دروازه یونیون برلین شد. اما در دقیقه ۷۵ بایرن مونیخ به گل دوم هم دست یافت. روی ارسال خوب کرنر توسط جاشوا کیمیچ از سمت راست، این بنجامین پاوارد بود که در بین مدافعان یونیون برلین با یک ضربه سر دقیق موفق به گلزنی شد.

در دقایق پایانی کروس فرصت خوبی برای کم کردن اختلاف و جبران یکی از گل های دریافتی داشت، اما ضربه او از گوشه محوطه با مهار زیبای مانوئل نویر همراه شد. در ادامه تلاش دو تیم برای گلزنی اثربخش نبود و در نهایت بایرن مونیخ موفق شد با همان نتیجه ۰-۲ یونیون برلین را شکست دهد.

یوفا: ۸۰ درصد لیگ‌ها بازی‌های‌شان را به پایان خواهند رساند

رییس یوفا اعلام کرد برآورد همکاران او این بوده است که ۸۰ درصد لیگ‌های این فصل بازی‌های‌شان را برگزار خواهند کرد.

به نقل از تایمز، الکساندر شفرین، رییس یوفا، ابراز اطمینان کرد که بیش‌تر لیگ‌های فوتبال اروپا رقابت‌های لیگ‌های خود را که به دلیل همه‌گیری ویروس  کرونا متوقف شده است، برگزار کنند.وی در این راستا گفت: “باید منتظر بمانیم تا کمیته اجرایی یوفا تاریخ‌ها را تایید کند، اما می‌توانم بگویم اگر همه چیز مانند گذشته باشد، فصل اروپا در ماه آگوست به پایان می‌رسد. اگر چیزی تغییر نکند، من مطمئن هستم که می‌توانیم فصل اروپا را تمام کنیم، یعنی مسابقات تحت نظارت یوفا. لیگ‌های ملی یک چیز جداگانه هستند و آن‌ها به طور جداگانه تصمیم می‌گیرند که چگونه می‌خواهند عمل کنند، اما همان‌طور که گفتم، فکر می کنم حداقل ۸۰٪ لیگ‌ها فصل را تمام کند. “

در تاریخ ۱۶ ماه می مسابقات قهرمانی آلمان از سر گرفته شد. انتظار می‌رود که در روزهای باقی مانده سایر لیگ‌های اروپایی نیز بازی‌های خودشان را از سر گیرند.

رونی: پارک جی سونگ به اندازه کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد اهمیت داشت

به عقیده بهترین گلزن تاریخ منچستریونایتد، توانایی‌ های خاص پارک جی سونگ او را به مهره ای ارزشمند برای شیاطین سرخ تبدیل کرد.

طرفداری: به نظر وین رونی «در خدمت تیم بودن» پارک جی سونگ باعث می شد تا او به اندازه کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد اهمیت داشته باشد. 

به نقل از سایت گل، پارک و رونالدو طی چهار سالی که هم تیمی بودند، به سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، یک قهرمانی در لیگ کاپ و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان دست پیدا کردند. در طول این سال ها تعریف و تمجیدهای زیادی از رونالدو شنیدیم ولی رونی به ما یادآوری می‌ کند که نباید زحمات هافبک پیشین تیم ملی کره جنوبی را هم نادیده گرفت.

واقعا جالب بود چون اگر اسم کریستیانو رونالدو را جلوی یک پسر ۱۲ ساله می‌ آوردی، او می گفت: «بله، او بازیکن شگفت انگیزی برای منچستریونایتد بود» اما اگر اسم پارک جی سونگ را بیاوری، شاید اصلا نشناسد که او چه کسی بود. با این حال ما یعنی کسانی که کنار پارک بازی کردیم، می دانیم او به همان اندازه در موفقیت های ما اهمیت داشت. به خاطر زحماتی که پارک برای تیم می کشید. چنین بازیکنانیستاره نیستند، بلکه مهم ترین عناصر در دنیای ورزش محسوب می شوند. وقتی بدانی برای برنده شدن به چه چیزی نیاز است، آنگاه به اهمیت (در اولویت قرار دادن) پی می بری. فقط سبک بازی تیم نیست که موجب دستیابی به جام ها می شود، بلکه ذهنیت تیم هم اهمیت دارد. در خدمت تیم بودن یعنی آویزه گوش کردن دستورات سرمربی. یک بازیکن بی نظم می تواند کل طرح و برنامه یک تیم را بر هم بریزد.

تنها بازیکنی که می‌ تواند بر اساس سلیقه خودش کار کند، مهاجم مرکزی است. تا زمانی که خط میانی و خط دفاعی انسجام داشته باشند، مهاجم می تواند بدون بر هم زدن نظم تیم، از پست خودش خارج شود و یا دروازه بان را تحت فشار بگذارد. اما اگر یکی از هافبک های تیم جا بماند، آنگاه مهاجم تیم باید عقب برگردد یا اگر یکی از مهاجمان حریف در وسط زمین خالی باشد، یک مدافع میانی یا یکی از مدافعان کناری باید به او نزدیک شود. اگر یک هافبک در جای مناسب مستقر نباشد، می تواند بر روی تمامی بازیکنان حاضر در زمین تاثیر بگذارد. 

https://akhbar-rooz.com/?p=30520 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x