جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مادران پارک لاله ایران: بهاران مان خجسته و پیروز باد!

نوروز برای ما مردم ایران، همواره نویدی خوش دارد و بوی سرمست کننده گل‌های بهاری را در خیابان‌ها، دشت‌ها، کوهسارها و طبیعت زیبای ما به همراه داشته و با حداقل های زندگی نیز سرشار از شادابی، شادی، شعر و شور زندگی و عشق می شویم. امید که امسال نیز با تمام سرکوب ها، فجایع، جنایت ها، بی حقوقی ها و بلاهایی که بر سرمان خراب کردند و نفس مان را بند آوردند، باز هم بتوانیم با امید به روزهایی روشن و عشق دادن به همدیگر، بهار و شادی را به خانه‌های مان ببریم و در کنار خانواده و یاران سلامت و شاداب باشیم.

سال ۱۳۹۹ را با یک دنیا سرکوب، ستم، خشونت، جنایت، فساد، نابرابری، تبعیض و بی‌عدالتی، آن هم با وجود ویروس مرگ بار کرونا و نبود حمایت های دولتی پشت سر گذاشتیم. سالی که حکومت اسلامی- ارتجاعی و فاسد ایران هر چه نکبت و پلشتی در چنته داشت، بر سر مردم آوار کرد تا بتواند باز هم بر قدرت بماند، ولی مردم مبارز و معترض ما روز به روز مصمم تر و محکم تر از گذشته و با شجاعت تمام در برابر این بی‌عدالتی‌ها ایستاده‌اند و روزی نبود که در خیابان‌ها شاهد اعتراض های گسترده جنبش های مختلف اجتماعی مردم نباشیم.

سالی که زنان و مردان مبارز و شجاع ما را با احکام سنگین و شکنجه های بسیار راهی زندان ها کردند و خانواده‌های شان را اسیر در پشت دیوار زندان ها یا در ادارات مختلف برای گرفتن حداقل حقوق یک زندانی یا برای مهیا کردن وثیقه های سنگین زیر شدیدترین فشارها قرار دادند، ولی نه زندانیان سیاسی و نه خانواده‌های شان حاضر نیستند در برابر این ستم کاران گردن خم کنند و به خواسته‌های آن‌ها تن دهند.

سالی که جوان‌های معترض چون نوید افکاری ها، بهنام محجوبی ها و بسیاری دیگر از زندانیان سیاسی را در زندان های تهران و شهرستان ها کشتند تا صدای سایر معترضان را خاموش کنند، ولی موفق نشدند و صدای دادخواهی خانواده های شان بلند است.

سالی که مادران و خانواده‌های خاوران و دیگر خانواده‌های داغدار و دادخواه، هم چنان مصمم و پیگیر ایستاده‌اند و فریاد دادخواهی شان بلند است و یار و غم خوار و همراه همدیگر هستند تا بتوانند دادشان را از بیدادگران بگیرند و دادخواهی را به سرانجام برسانند.

سالی که زنان مبارز و شجاع ما با انواع و اقسام آزادی کشی ها، تبعیض ها، بی‌عدالتی‌ها و مرد-پدر سالاری نهادینه شده در جامعه روبرو بودند و با وجود شکنجه های سفید و سیاه و احکام سنگین تحمیل شده از طرف حکومت و حتی به قیمت جان شان، تن به ظلم نمی‌دهند و برای پایان دادن به تبعیض و نابرابری هم چنان مقاوم و استوار در زندان ها و در بیرون از زندان ها و در شهرها و روستاهای مختلف کشور ایستاده‌اند.

سالی که زندانیان سیاسی و خانواده‌های شان را در آستانه نوروز برای شکنجه بیشتر به زندان هایی دور فرستادند و با چرخاندن آن‌ها با قل و زنجیر در خیابان‌ها خواستند که آن‌ها را خرد کرده و بشکنند، ولی هم چنان مصمم و محکم ایستاده اند.

سالی که نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران را با احکام سنگین به بند کشیدند تا جامعه را به خموشی بکشانند، ولی موفق نشدند.

سالی که حتی به تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران حمله کردند تا شاید بتوانند صدای اعتراض شان را خاموش کنند، ولی موفق نشدند و اعتراض های پیاپی آن‌ها هر هفته در شهرهای مختلف ایران رو به شعله‌ور شدن است.

سالی که نه تنها امکاناتی برای کارگران، کشاورزان و کولبران که با حداقل های زندگی و زیر خط فقر یا با بیکاری زندگی طاقت فرسای خود را می گذارنند، فراهم نکردند، بلکه آن‌ها را سرکوب و بازداشت و دوباره محروم از کار کردند، ولی کارگران با تجمع های شجاعانه و اعتراض ها و اعتصاب های مداوم خود در برابر بی‌عدالتی، تبعیض، استثمار این حکومت ظالم ایستاده اند.

سالی که تمامی اقشار و طبقات مختلف مردم از کارگران، کشاورزان، دانشجویان، معلمان، بازنشستگان، پرستاران، نویسندگان، هنرمندان، وکلا، خانواده‌های دادخواه، زنان مبارز نه تنها از حداقل های یک زندگی آزادانه و عادلانه محروم شدند، بلکه آن‌ها را برای اعتراض آزادی کشی و بی‌عدالتی سرکوب کردند و بسیاری را بند کشیدند یا کشتند، ولی این سیل خروشان خشم و اعتراض و اعتصاب نه تنها خاموش نشد، بلکه روز به روز شعله‌ور تر شد و خواهد شد.

ما مادران پارک لاله ایران سال نو و بهار طبیعت و زیبایی‌های آن را به مردم شریف و آزاده ایران تبریک می‌گوییم و آروزی سالی سرشار از سلامتی، شادی، عشق، شور و آزادی و برخورداری از یک زندگی انسانی، عادلانه و بدون تبعیض و نابرابری برای همگی مان را داریم. امید که در سال نو بتوانیم دست در دست همدیگر شوری دوباره به پا کنیم و طرحی نو در اندازیم و دادمان را از بیدادگران بستانیم و زندگی را به کام ظالمان تلخ کنیم.

مادران پارک لاله ایران

۲۹ اسفند ۱۳۹۹

www.mpliran.net

https://akhbar-rooz.com/?p=107679 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x