پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مبارزه با کرونا – وقتی کارگران را در نیشکر هفت تپه سمپاشی می کنند!

به این فیلم و آدم‌های آن نگاه کنید، اینها انسان هستند. این تصویر مربوط به قرون وسطی یا برده های نی بر ۱۰۰ سال پیش در مزارع نیشکر آمریکای جنوبی نیست، اینها کارگران نی بر مزارع نیشکر هفت تپه هستند

اسماعیل بخشی با انتشار این فیلم نوشته است:
به این فیلم و آدم‌های آن نگاه کنید، اینها انسان هستند. این تصویر مربوط به قرون وسطی یا برده های نی بر ۱۰۰ سال پیش در مزارع نیشکر آمریکای جنوبی نیست، اینها کارگران نی بر مزارع نیشکر هفت تپه هستند که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا آنها را به این شکل دردآور و تحقیر آمیز سم پاشی می‌کنند.

سرمایه داران هفت تپه همه جا در بوق و کرنا دمیده اند که با کارخانه الکل هفت تپه، الکل ایران را تامین می‌کند اما ببینید با کارگران خودش چگونه با رفتاری دور از شأن و جایگاه انسانی برخورد می‌کنند. حتی یه دستکش و ماسک ساده هم نداده اند بهشان.

این بی حرمتی را کدام انسان شریف تاب می آورد؟

من و فعالان کارگری هفت تپه نه بخاطر دستمزد که برای حرمت نام کارگر به زندان رفتیم تا بگوییم کارگر انسان است، شأن و جایگاه انسانی‌ اش که نباید فدای منافع سرمایه داری بشود. این درد را به کی باید گفت؟

به شرافت نام انسان قسم این زندگی ارزش زیستن ندارد…

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هم با انتشار بیانیه ای به همین مناسبت نوشته است:

بی حرمتی به شرافت و کرامت کارگران زحمت کش نی بر در هفت‌تپه، نشانه جهالت و توحش افسار گسیخته کار فرمایان

کارفرمایان نیشکر هفت‌ تپه به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا به شیوه ای بغایت جاهلانه، قرون وسطایی و عصر حجری (آنچه در فیلم قابل مشاهده است) چنین وقیحانه و با بی شرمی تمام‌، کارگران نی بر هفت تپه را مورد بی حرمتی و خشونت قرار می دهند.

آیا شیوه مبارزه با ویروس کرونا اینگونه است؟ در کجای دنیا این‌ گونه آدم‌های شریف را به بهانه مبارزه با ویروس، سم پاشی می کنند؟!! (فیلم ها را نگاه کنید)

ما نمی دانیم که صاحبان زر و زور و کارفرمایان نیشکر هفت تپه در کدام جنگل، در کدام باغ وحش، در کدام لجنزاری پروش یافته اند که اینگونه به خود جرات می دهند که سم کشنده را به سر و صورت کارگران زحمتکش بپاشانند؟
شما چه جانورانی هستید؟ کدام اختاپوس، کدام مار افعی، کدام هیولا به مانند شما می تواند این چنین درنده خو و خالی از احساس باشد؟

حد شما برای کسب سود بیشتر، مال اندوزی و استثمار کجاست؟ تا کجا می خواهد ادامه یابد، تا کجا؟

آنچه که باعث شده است که شما اینچنین گستاخانه و لجام گسیخته به این اعمال قرون وسطایی ادامه دهید همانا اتکا شما به نیروی های سرکوبگر، نهادها و سازمان های امنیتی در ایران است که با تمام توان در خدمت شما قرار دارند، اما رزم طبقه کارگر در تند پیچ زمان چنان عرصه را بر شما تنگ خواهد کرد که هیچ سوراخ موشی را برای پنهان شدن پیدا نخواهید کرد، روز پیروزی ما نزدیک است؛

باش تا صبح دولتت بدمد…

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

https://akhbar-rooz.com/?p=22330 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مزدک
مزدک
4 سال قبل

کارگران مبارز ، نطفه جنبش کارگری از بدو استثمار شدن کارگر توسط سرمایه شروع بشکل گرفتن و تکامل یافتن است . جنبش کارگری بسته به مضمون خواست ، اقتصادی .، تشکیلات خاص خود را همچون سندیکا و اتحادیه را برپا ساخته و سرمایه هم علیرغم دشمنی با آنها مجبور بقبولش شده اند و هر دم در تضعیف آن میکوشند . با گسترش جنبش و سیاسی شدن آن کارگران مبارز نیاز به تشکل مستقل و مبارز و انقلابی سیاسی برای رهبری و دستیابی هدف طبقه کارگر که همانا سرنگونی رژیم سرمایه داری و برپائی جامعه ائی رها از استثمار ، میباشند . این سازمان سیاسی که در ابتدا بطور زیر زمینی توسط آگاه ترین ، تئوری سوسیالیستی ، کارگران برپا میشود زیر بنای حزب انقلابی کارگران میتواتد باشد . برای پیروزی در مبارزه قطعی علیه رژیم سرمایه نیاز به چنین ستاد انقلابی و سوسیالیستی الزامی است . و گرنه نبرد کارگران مجددا قربانی بقدرت رسیدن جناح دیگری از سرمایه میشود ، همچنانکه در قیام ۵۷ چنین شده .

کیا
کیا
4 سال قبل

ناتوانایی خود را در مقابل یک ویروس می بینید ،انسانهای نان ده خود را خار و ذلیل می انکارید ،که دست طبیعت قوی تر از آنست که در مخ های منجمدنان نمیگنجد!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x