پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مجلسی علیه مردم؛ دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به آخر رسید

مجلس دهم به جای استيفای حقوق مردم، همانند مجالس قبل از خود، به محلی برای باندبازی، فساد، سواستفاده از قدرت و موقعيت برای اندوختن ثروت از راه های غيرقانونی تبديل شد و نمايندگان حکومتی، کرسی های پارلمانی را پله های پر کردن جيب خود به بهای رنج و محنت بيشتر مردم کردند
آخرین جلسه مجلس دهم، ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

اخبار روز: دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه به پایان رسید. علی لاریجانی رئیس این مجلس، در آخرین نطق خود ضمن نام بردن از مهمترین قوانین تصویب شده در مجلس دهم گفت: مجلس دهم ۲۰۰ قانون تصویب کرد که دو سوم آن لوایح بودند.

وی فهرستی از این قوانین تصویب شده ارایه کرد.

در میان این قوانین، هیچ قانونی که به رفع محرومیت و تنگدستی مردم کمک کند، حقوق پایمال شده ی کارگران، زحمتکشان، بازنشستگان، معلمین، زنان و مردم تحت ستم مناطق ملی را بهبود ببخشد، علیه سرکوب بی وقفه مانع ایجاد کند، در جهت آزادی های سیاسی و دموکراسی باشد، و راه برون رفتی برای نجات کشور از گرداب بحرانی که در سیاست خارجی گرفتار آن است، نشان بدهد، وجود ندارد.

مجلس دهم به جای استیفای حقوق مردم، همانند مجالس قبل از خود، به محلی برای باندبازی، فساد، سواستفاده از قدرت و موقعیت برای اندوختن ثروت از راه های غیرقانونی تبدیل شد و نمایندگان حکومتی، کرسی های پارلمانی را پله های پر کردن جیب های خود به بهای رنج و محنت بیشتر مردم کردند.

مجلس دهم نتوانست در هیچ یک از حوادث مهمی که در دوران چهار ساله ی حیاتش اتفاق افتادند، منشا تاثیرگذاری مهمی باشد. سایه ی رهبر حکومت و شورای نگهبان بر سر آن همواره سنگینی می کرد. در مهمترین حادثه ی چهارساله ی دوران حیات این مجلس، یعنی گرانی بنزین که بدون دخالت مجلس صورت گرفت و به شورش های گسترده ی آبان ماه سال گذشته انجامید، مجلس علیرغم اقدامات اولیه ی خود برای برگرداندن تصمیم دولت و قیمت بنزین به وضع قبلی، با دستور آیت اله خامنه ای، بدون هیچ گونه مقاومت، از هرگونه مخالفتی دست برداشت و نظاره گر و مشوق سرکوب خونین شورش مردم شد.

مجلس دهم که در سایه ی شرکت نسبتا گسترده ی مردم و پیروزی اصلاح طلبان در سال ۹۴ برگزیده شده بود، هرگز نتوانست چهره ی اصلاح طلبانه ای از خود ارایه بدهد. فراکسیون اصلاح طلبان مجلس نیز کمترین انتظار رای دهندگانش را برآورده نکرد. مجلس دهم و عملکرد طیف اصلاح طلب آن باعث ناامیدی و دلسردی بیش از پیش مردم از اصلاح طلبان شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=30780 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
3 سال قبل

مجلس دهم هم با کنترول و آمار سازی و فریب اعتدالیون و بخش ناتوان و ظااهری اصلاحطلب تشکیل شد و تحت فرمان ولی فقیه عمل کرد ،در نتیجه در خدمت مردم نمیتوانست عمل کند و جانشین ان مجلس یازدهم که در خمت دولت حزب اللهی و دستنشانده ای مطلق ولایی است سرنوشت بدتری خواهد داشت.
انتخابات استصوابی و کنترل شده در آینده حدف مردم قرار خواهد گرفت!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x