جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محمود صالحی: صدوراحکام فله ای کارگران را مرعوب نخواهد کرد

محمود صالحی فعال کارگری سنندجی با انتشار یادداشتی ضمن محکوم نمودن احکام صادرشده برای کارگران و دانشجویان، احکام صادرشده علیه کارگران هفت تپه، دانشجویان نشریه گام و سپیده قلیان را بر اساس قوانین ایران ندانست. متن یادداشت او را در ادامه بخوانید:

کارگران، دانشجویان، مردم مبارز: طبقه کارگر برای رسیدن به دنیایی عاری از استثمار و جامعه ای نابرابر مبارزه می کند. رسیدن به یک جامعه برابر و به دور از هر گونه استثمار، طبیعتا” بدون هزینه امکان ندارد. هزینه این مبارزات باید توسط کسانی اهدا شود که به مبارزه طبقاتی طبقه کارگر اعتقاد و باور دارند.

در طول تاریخ، ما شاهد بودیم که طبقه کارگر به اشکال مختلف از سوی نهادهای امنیتی و قضایی در سراسر جهان مورد حمله قرار گرفته‌اند. در طول تاریخ فعالان کارگری احضار، تهدید، بازداشت، اخراج از کار، محاکمه و به زندان‌های سنگین محکوم شده‌اند.

ما شاهد هستیم که در طول ۴۰ سال گذشته دولت حاکم بر ایران تعدادی قضات را تعیین کرده‌اند تا با صدور احکام فله‌ای طبقه کارگر و فعالان کارگری را مرعوب کنند. صدور احکام سنگین (حکم وحشت) برای بازداشتی‌های هفت تپه به دور از انتظار نبود.

طبقه کارگر سالهاست با این احکام فله‌ای روبرو است. این احکام فله‌ای نه تنها طبقه کارگر را مرعوب نکرده، بلکه طبقه کارگر را مبارزتر و منسجم‌تر کرده است.

ما می‌دانیم که احکام صادره از سوی قضات باید مستدل و مستند به مواد قانون و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده باشد. اما احکامی که علیه کارگران هفت تپه، دانشجویان نشریه گام و سپیده قلیان صادر شده بر اساس هیچ کدام از قوانین ایران نیست. پس نتیجه خواهیم گرفت که قضات صادر کننده این احکام یا دستور گرفته اند و یا خودشان کارفرما هستند.

ما کارگران ضمن محکوم کردن این احکام فله‌ای، خواستار لغو آن و آزادی بی قید و شرط همه کارگران و دانشجویان بازداشتی هستیم.

محمود صالحی ۱۸مهرماه ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=7563 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x