پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مرگ اسطوره بسکتبال؛ رئال و پرسپولیس در صدر؛ لغو میزبانی ایران در اسکی آسیا

مرگ اسطوره بسکتبال

نازک بین: رئال مادرید از فرصتی که بارسلونا با شکست برابر والنسیا در اختیار اش قرار داده بود با شانس و اقبال از آن استفاده و با یک گل موفق شد میزبان خود رئال وایادولید را شکست دهد و با کسب سه امتیاز و همین تفاضل بالاتر از بارسلونا به صدر جدول لالیگا در هفته بیست و یکم صعود کند.رئال در دقیقه ۵۹ روی سانتر مندی صاحب فرصت خوبی شد اما بنزما با بی دقتی این فرصت را از دست داد.شاگردان زیدان در دقیقه ۷۸ روی سانتر ارسالی کروس و با ضربه سر ناچو موفق شدند به گل برسند. تیم میزبان در دقیقه ۸۷ روی کرنر ارسالی توانست بازی را مساوی کند اما این گل هم به دلیل آفساید رد شد.

اما در ایتالیا تیم های ناپولی و یوونتوس از هفته بیست و یکم سری آمصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲-۱ به سود ناپولی تمام شد تا مائورریسیو ساری در مقابل تیم سابق اش مغلوب شود. یوونتوس در دقیقه ۵۳ توسط رونالدو به گل رسید اما این گل به دلیل آفساید مردود شد. ناپولی در دقیقه ۶۳ موفق شد به گل برسد. شزنی شوت اینسینیه را خوب دور نکرد و زیلینسکی در برگشت توانست گلزنی کند. ناپولی در دقیقه ۸۸ با شوت زیبای اینسینیه روی پاس کایخون به گل دوم خودش هم دست یافت. این پایان کار نبود و رونالدو لحظاتی بعد روی پاس بنتانکور توانست یکی از گل های خورده را جبران کند. یوونتوس با این باخت ۵۱ امتیاز باقی ماند و نتوانست فاصله اش با اینتر را بیشتر کند.

شاید مهمترین اتفاق ورزش جهان در پایان هفته گذشته با مرگ نابهنگام کوبی برایانت، اسطوره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز و دختر اش، جیانا ماریا اونور، ۱۳ ساله، در سانحه سقوط هلی‌کوپتر روی داد.

در همین رابطه پس از درگذشت کوبی برایانت، پیغام های تسلیت و یادبود زیادی برای این بسکتبالیست نوشته شد. باشگاه میلان با انتشار پیام در توئیتر، به این حادثه تلخ واکنش نشان داد: شوکی که از شنیدن خبر درگذشت یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ و یک روسونرو، کوبی برایانت به ما وارد شده است را با هیچ کلمه ای نمی توانیم توصیف کنیم. تمام افکار ما با خانواده هایی است که از این حادثه غم انگیز آسیب دیده اند. تا ابد دلتنگت خواهیم بود کوبی!این چهره اسطوره‌ای با به دست آوردن ۸۱ امتیاز در یک بازی لیکرز پس از کریم عبدالجبار افسانه‌ای دومین بازیکن دارنده بیش‌ترین امتیاز در یک بازی تاریخ بسکتبال بود. برایانت سال ۲۰۱۶ از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد.

وی پس از بازنشستگی اعلام کرده بود که دیگر به هیچ عنوان قصد بازگشت به بسکتبال حرفه‌ای را ندارد و بنا بر کمبودی که خانواده‌اش از حضور مداوم وی در مسابقات در ۲۰ سال گذشته احساس می‌کردند، قصد دارد در ادامه زندگی بیش از پیش کنار آنها بماند. وی اخیرا جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه برای «بسکتبال عزیز» را دریافت و به تازگی فعالیت در زمینه تولید کتاب‌های قصه‌ صوتی برای کودکان را آغاز کرده بود.

مسابقات اسکی قهرمانی آسیا در ایران لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات اسکی آلپاین جوانان آسیا قرار بود روزهای ۷ و ۸ اسفندماه در ایران برگزار شود به دلایل برخی مشکلات این میزبانی از سوی کنفدراسیون آسیا لغو شد.قرار است کنفدراسیون اسکی آسیا با برگزاری جلسه‌ای در تاریخ ۱۴ فوریه تصمیم خود را در این خصوص اعلام کند.

قرار بود دبیر کل فدراسیون جهانی اسکی هم در جریان مسابقات سفری به ایران داشته باشد که موضوع  این سفر هم لغو شد.

گل‌محمدی: این برد مبارک هوادارانمان در سیستان و بلوچستان

پرسپولیس با برتری ۲ بر صفر مقابل تراکتور، اختلاف خود را با تیم دوم جدول به پنج امتیاز رساند.

از هفته هفدهم لیگ برتر ایران، پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که این بازی با دو گل به سود شاگردان گل‌محمدی پایان یافت و پرسپولیس انتقام بازی رفت را از مهمانش گرفت.

علی علیپور در دقیقه ۱۰ و وحید امیری در دقیقه ۵۵ برای پرسپولیس گلزنی کردند.

با این پیروزی پرسپولیس ۳۷ امتیازی شد و اختلاف خود را با تیم دوم جدول یعنی سپاهان به پنچ امتیاز رساند تا گل‌محمدی ضمن پیروزی در نخستین تجربه خود، راه کالدرون را در این تیم ادامه دهد.

این دیدار بسیار پر برخورد و پرحاشیه بود. داور ۹ کارت زرد به بازیکنان و یک کارت زرد به یحیی گل‌محمدی داد. محمدرضا اکبریان، ساکت الهامی، سرمربی تراکتور را هم اخراج کرد. بین تماشاگران روی سکوها هم در کل زمان بازی درگیری و سنگ‌پرانی بود و حتی جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی هم از این جنگ در امان نبود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از پیروزی ارزشمند تیمش برابر تراکتورسازی این برد را به هواداران پرسپولیس در شهرهای سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان تقدیم کرد و گفت نباید آنان را فراموش کرد.

اتفاق خارج از میدان

هواداران دو تیم تراکتور و پرسپولیس با پرتاب سنگ به سمت یکدیگر، باعث ایجاد جو متشنج در ورزشگاه آزادی شدند که برخی موارد بازی با جان هوادارانی بود که نقشی در این ماجرا نداشتند. رییس اورژانس تهران از مراجعه ۷۷ نفر به نیروی‌های امدادی مستقر در ورزشگاه طی مسابقه فوتبال تیم‌های پرسپولیس و تراکتور خبر داد.

پرچم ژاپن در آزادی

باز شدن پرچم ژاپن روی سکوهای ورزشگاه آزادی باعث درگیری لفظی بین هواداران پرسپولیس و تراکتور شد هواداران تیم تراکتور روی سکوهای ورزشگاه آزادی اقدام به نشان دادن پرچم ژاپن کردند که این اتفاق باعث ایجاد درگیری لفظی شدیدی بین هواداران دو تیم شد.

لیگ فوتبال لبنان تعطیل شد

با تصمیم اتحادیه فوتبال لبنان، رقابت های لیگ این کشور تعطیل و تمامی بازیها لغو شد.

به گزارش ایسنا، به دلیل بی ثباتی و شرایط ناامن در لبنان اتحادیه فوتبال این کشور تصمیم گرفت تمامی بازی‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ این کشور را لغو کند. در طول یک دهه قبل لیگ فوتبال لبنان با مسائل و مشکلات زیادی روبرو بوده و بارها به دلیل درگیری‌های داخلی با وقفه و تعطیلی روبرو بوده است. با این حال بعد از تقریبا دو سال که این لیگ سر و شکل منظمی به خود گرفت بار دیگر این تصمیم گرفته شد. 

اردن نیز تصمیم گرفته رقابت های لیگ این کشور به خاطر اصلاحات اجرایی تا چند ماه برگزار نشود. در عراق نیز به خاطر شرایط امنیتی رقابت های لیگ برگزار نمی شود و در حالت مسکوت قرار دارد.

مسی چمدان هایش را می بندد و از بارسا می رود

بارسلونا شب گذشته برابر والنسیا با شکست بدرقه شد اما جدای از این باخت، نمایش بارسا در سه بازی گذشته زیر نظر کیکه ستین نشان از فصلی با پایان ناخوشایند دارد.

به نقل از مارکا، دوشنبه دو هفته پیش بود که سران بارسا ارنستو والورده را اخراج کردند و کیکه ستین جای او را اشغال کرد. ستین قرار بود در بارسا تغییراتی اساسی را ایجاد کند و با تغییر سبک و بازگشت به فلسفه همیشگی بارسلونا، این تیم را به دوران خوش گذشته برگرداند. البته بودند بسیاری از کارشناسان که اعتقاد داشتند اخراج والورده با توجه به اینکه بارسا صدرنشین لالیگا بود، به هیچ عنوان نمی توانسته منطقی باشد. داوید سانچس خبرنگار بخش بارسلونای نشریه مارکا که از نمایش تیم محبوبش در بازی دیشب بسیار ناراحت بود، در ستون خود نوشت:« نمی توان گفت که این بارسلونا به کجا خواهد رسید. هواداران از سبک بازی خسته کننده تیم ناراضی هستند ولی بزرگترین تردید من اینجاست که آیا خود بازیکنان نیز از این سبک بازی ناراضی اند و آن را خسته کننده می دانند و اینکه با این شیوه به جایی نخواهند رسید؟

 تراشتگن؛ مسی با دستکش: تراشتگن مسی دروازه بان هاست. او یک پنالتی را از والنسیا گرفت و ۴ شوت را نیز به شکلی عالی مهار کرد. او بود که بارسا را در نیمه اول زنده در بازی نگاه داشت. او بهترین گلر حال حاضر اروپاست 

آرتور؛ یا متحول می شود یا باید بیرون بنشیند: در مورد آرتور خیلی چیزها گفته می شود ولی اکثر آنها منفی هستند. بازی دیروز نشان داد که آرتور باید روی نیمکت بنشیند و صلاحیت حضور در ترکیب اصلی را ندارد. بازی نمایشی کمتر و تلاش بیشتر در زمین، چیزی است که از او انتظار می رود.

مسی آزرده خاطر: منطقی است که مسی از این اوضاع تیم ناراضی باشد. اینکه در پایان فصل چمدان هایش را ببندد و از بارسا برود. از باشگاهی که رهبر ندارد. او دیروز بهترین بازیکن تیمش بود ولی در زمین تنها به نظر می رسید و یار و یاوری در خط حمله نداشت. بارسا اگر تیمی در حد و اندازه های مسی نداشته باشد، باید خطر از دست دادن او را نیز حس کند.

کیکه ستین: هنوز معتقدم که باید به ستین زمان داد و نمی توان پس از سه بازی روی او قضاوت درستی داشت. او ایده های روشنی دارد و نیز یک مجموعه بازیکن باکیفیت ولی هنوز نتوانسته بازیکنان را به ایده هایش متقاعد کند و این نکته را جا بیندازد که با سبک او بارسا آینده ای روشن خواهد داشت.

فصل بدون جام: اگر معجزه ای رخ ندهد، بارسا فصل را بدون جام تمام خواهد کرد. با این بازی ها هدف باید کسب سهمیه باشد و اگر قرار باشد فصل بدون جام منجر به برکناری بارتومئو شود، من حاضرم چنین چیزی را بپذیرم.

رودریگو راه حل نهایی نیست:« معتقدم حتی امباپه و نیمار نیز نمی توانند بحران کنونی را از بین ببرند. رودریگو موره نو آمار گلزنی ایده الی ندارد و تعداد مصدومیت های او نیز غیرعادی است. واقعا بارسا قرار است برای جذب چنین بازیکنی ۶۰ میلیون یورو پرداخت کند؟ شوخی اش هم جالب نیست.

اخراج ستاره آرژانتینی و گریه کودک هوادار اینتر

لائوتارو مارتینز، ستاره آرژانتینی اینتر، در دقایق پایانی بازی این تیم مقابل کالیاری از زمین مسابقه اخراج شد.

اینتر میلان در چهارچوب مسابقات هفته بیست و یکم سری آ به مصاف کالیاری رفت. این بازی در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار شد و در نهایت شاگردان آنتونیو کونته با یک تساوی نا امید کننده روبرو شدند. نراتزوری با این تساوی ۴۸ امتیازی شد و حالا جایگاه دومی تیم کونته نیز از سوی لاتزیو تهدید می شود.در دقایق پایانی بازی اما لائوتارو مارتینز روی بازیکن کالیاری مرتکب خطا شد؛ موضوعی که باعث شد این ستاره آرژانتینی به داور اعتراض کند و به همین خاطر نیز با کارت زرد مواجه شود. لائوتارو به اعتراض شدید خود ادامه داد و همین کافی بود تا داور کارت زرد دوم را به او نشان دهد و این بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کند. دوربین‌های تلویزیونی بعد از اخراج لائوتارو، تصویر یک کودک هوادار اینتر را شکار کردند که در حال گریه کردن بود و به نظر می رسید که از اخراج مارتینز و البته تساوی تیمش بسیار ناراحت است.

 کره‌جنوبی با غلبه بر عربستان در وقت‌های اضافه قهرمان شد

فینال رقابت‌های فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا بین تیم‌های کره‌جنوبی و عربستان برگزار شد که این دیدار در وقت‌های معمول با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. در این زمان کره‌جنوبی موفق شد توسط تائه ووک در دقیقه ۱۱۳ به گل برسد و عنوان قهرمانی را بدست آورد.

عنوان سومی ایران با ۲ طلا و یک برنز در فرانسه

تیم کاراته ایران در اولین مرحله لیگ برتر کاراته وان سال ۲۰۲۰ موفق به کسب ۳ مدال رنگارنگ شد و در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در پایان اولین مرحله لیگ برتر کاراته وان ۲۰۲۰ که به مدت ۳ روز به میزبانی پاریس فرانسه برگزار شد، ۳ نماینده شایسته کشورمان موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک برنز شدند و تا تیم ایران پس از تیم های ترکیه و اسپانیا در جایگاه سوم بایستد.

حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم به مدال طلا رسیدند.
صالح اباذری کاراته کا وزن ۸۴+ کیلوگرم صاحب مدال برنز این دوره از رقابتها شد.

جدول رده بندی:

۱. ترکیه ۴ طلا- ۱ نقره- ۲ برنز
۲.اسپانیا ۲ طلا- ۲ نقره- ۱ برنز
۳. ایران ۲ طلا- ۱ برنز
۴.فرانسه ۱ طلا- ۲ نقره- ۵ برنز
۵.ژاپن ۱ طلا- ۲ نقره- ۳ برنز
۶. مصر ۱ طلا- ۱ نقره- ۲ برنز
۷.آذربایجان و روسیه ۱ طلا- ۱ برنز
۸.گرجستان ۱ طلا
۹.ایتالیا ۲ نقره- ۲ برنز
۱۰. چین ۱ نقره- ۱ برنز
۱۱. قزاقستان ۱ نقره
۱۲. مراکش ۳ برنز
۱۳.چین تایپه ۲ برنز
۱۴.فیلیپین، اتریش، یونان، شیلی و آلمان ۱ برنز

در این رقابتها ۷۰۳ کاراته کا از ۹۲ کشور حضور داشتند که سهم کاراته ایران ۳ مدال طلا و برنز بود‌.

تیم های ملی قطر و کره جنوبی فینالیست شدند

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا فردا با برگزاری دو دیدار فینال و رده بندی پایان می یابد.مرحله نیمه نهایی نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با شناخت تیم های راه یافته به دیدار رده بندی و فینال پیگیری شد.
در مصاف تیم‌های شرق آسیا تیم های ژاپن و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که در پایان یک بازی نزدیک تیم کره جنوبی موفق شد با نتیجه ۳۴ بر ۳۲ ژاپن را شکست داده و راهی دیدار نهایی شود.

در دیگر بازی هم تیم های قطر و بحرین رو در روی هم ایستادند که در پایان این تیم قطر بود که انتقام شکست چندی پیش خود در چارچوب انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را از بحرین گرفت و با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ حریف قدرتمند خود را مغلوب کرد.

بدین ترتیب بازی نهایی بین تیمهای قطر و کره جنوبی امروز دوشنبه برگزار می شود. قطر در سه دوره اخیر قهرمان شده و کره جنوبی هم در تاریخ این بازیها ۹ بار قهرمانی را از آن خود نموده است. در بازی رده بندی هم تیمهای ژاپن و بحرین عصر فردا به مصاف هم می روند.

برنامه کامل بازیهای رده بندی و نهایی به شرح زیر است:

* دیدار رده بندی – ساعت ۱۷
ژاپن – بحرین

* دیدار نهایی – ساعت ۱۹
قطر – کره جنوبی

https://akhbar-rooz.com/?p=18805 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x