پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مسابقه شطرنج آرنولد با الاغش! شکنجه واقعی در لالیگا

نازک بین: هفته گذشته تحصیل در خانه شروع شد و انجام این کار کمی متفاوت است. باید تکالیف خانگی را انجام می دادیم. ما در هفته گذشته موفق شدیم این کار را انجام دهیم شما هیچوقت نمی دانید که انجام دادن این کار چه قدر طول می کشد! اما بچه ها خیلی خوب بودند. من فکر می کنم که در دوران قرنطینه همانند همه مردم هستم. در این دوره من سریال پیکی بلایندرز را تماشا کردم و برخی از قسمت های یکسری از سریال های قدیمی همچون سوپرانو را تماشا کردم و فقط هم سریال های کلاسیک را تماشا می کنم. در شبی دیگر، فیلم جوکر را نیز تماشا کردم.
سولسشر مربی منچستر یونایتد

 ویروس کرونا تقریبا جهان را فلج کرده است.تیتر و اخبار ورزشی هم بیشتر مستقیم و غیرمستقیم و در حاشیه و بطن به این بیماری واگیر جهانی اختصاص دارد. روی آوردن به زندگی قرنطینه برای میلیونها ورزشکار آماتور و حرفه ای امری است ناخوشایند و نامطلوب. اما در جریان همین زندگی کوتاه مدت قرنطینه ای اتفاقات عجیب و غریبی هم روی می دهد که جنبه طنز آن بیشتر در نظرها پسند می افتد! در پناه ویروس کرونا کمی هم به طنز اشاره کنیم. زنده یاد محمت نصرت، معروف به عزیز نسین نویسنده، مترجم و طنزنویس بزرگ ترکیه کتابها و داستانهای زیاد اجتماعی و سیاسی را بویژه در باره جامعه ترکیه قبل از سال ۹۰ نوشته و در بین ما جوانان آن زمان از محبوبیت زیادی هم برخوردار بود. داستانهائی مثل :پخمه، حقه‌باز، خری که مدال گرفت، زن بهانه‌گیر، عروس محله، گردن‌کلفت، یک خارجی در استانبول، نابغه هوش، مگر تو مملکت شما خر نیس؟، خانه‌ای روی مرز، داماد سرخانه، چگونه حمدی فیل دستگیر می‌شود؟ غلغلک، زن وسواسی، موخوره، مرض قند، طبق مقررات، گروهک کرامت و گروهک سلامت، چاخان (زوبوک) و شارلاتان. ما آدم نمی‌شویم، سرزمین اخموها، لوستر ۵ شاخه، خاطرات یک مرده، بله قربان چشم قربان، گوسفندی که گرگ شد، کانون گرم خانواده، دندان های مردم را نشماری  و چند مجموعه دیگر! وقتی ورزش تعطیل است رویدادهای کوچک آن چاشنی قصه ها و داستانهائی که می تواند در دل آن خود را جای دهند سرگرم کننده و تا حدی نیز پذیرفتنی است اما اصل ماجرا ,مربوط به یک خبر ورزشی-اجتماعی است که در جای خود یک طنز است و البته مناسب روزهای کرونائی ! مگر تو مملکت شما خر نیس؟

آرنولد شوارتزنگر، قهرمان پیشین پرورش اندام جهان با انتشار عکسی که درحال شطرنج بازی کردن با الاغش بود نوشت: بهترین حریف نیست اما همینی هست که هست. آرنولد در حالی این عکس را منتشر کرده که رقابت‌های آمادگی جسمانی آرنولدکلاسیک استرالیا و آفریقای جنوبی به خاطر شیوع کرونا لغو شده است.
آرنولد کلاسیک با نام جدید جشنواره ورزشی آرنولد یک همایش سالانه برای ورزش‌های گوناگون است که به یاد آرنولد شوارتزنگر نام‌گذاری شده و تمرکز آن بر روی بدن‌سازی و مسابقه تناسب‌اندام و فیگور است. 
اما گری کاسپارف، شطرنج باز معروف روسی به این اقدام آرنولد واکنش نشان داد و گفت:  من اسبی ندارم، بنابراین با هر کدام یکی از شما که از سه بازی دو بازی را برنده شده باشد بازی خواهم کرد.

آرنولد ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) در سال‌های ۱۹۷۰٬۱۹۷۱٬۱۹۷۲٬۱۹۷۳٬ ۱۹۷۴٬۱۹۷۵٬۱۹۸۰ را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است.

شکنجه واقعی در لالیگا؛ فوتبال بی تعطیلی تا ۲۰۲۱!

لالیگا قرار است هر طور شده به اتمام برسد. اتفاقی که یک ماراتن فوتبالی در گرمای شدید تابستان را به دنبال خواهد داشت؛ باورنکردنی!

به گزارش “ورزش سه”، به نقل از ال موندو، فوتبال اسپانیا پس از تمدید قرنطینه عمومی از سوی دولت، حالا بیش از گذشته نگران است. چنین دستوری از سوی دولت نشان دهنده این است که شیوع ویروس کرونا هنوز تحت کنترل نیامده است. در حال حاضر مهار ویروس کرونا و کاسته شدن تعداد قربانیان، مهمترین مساله ممکن تلقی می شود. باشگاه ها و بازیکنان نیز به این امر واقفند و فوتبالیست ها مثل دیگر مردم در خانه خود را قرنطینه کردند ولی ادامه این روند، ترس از ورشکستگی اقتصادی را  در باشگاه ها به شدت افزایش داده است.

 شاید صحبت از فوتبال و ادامه بازی های لالیگا در شرایطی که روز به روز تعدادی به خاطر کرونا جان خود را از دست می دهند، چندان منطقی به نظر نیاید با این حال سران لالیگا و فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا برنامه ای برای از سرگیری رقابت ها طراحی کنند. برنامه ای که زمان اجرایی شدنش نامشخص است.

در ایتالیا که شرایطی بحرانی تر از اسپانیا دارد، زمزمه هایی شنیده می شود که سری آ نیمه تمام بماند و اینکه دشوار است که ادامه بازی ها حتی در ماه می و با کاهش احتمالی آمار مبتلایان به انجام برسد؛ چرا که یک مسئله شروع مجدد کسب کارها و خروج مردم از قرنطینه با رعایت موارد بهداشتی است و مسئله دیگر انجام یک بازی فوتبال با حضور ۲۲ نفر در زمین و حضور همان ها در رختکن است. غیرممکن است که در یک بازی فوتبال بتوان موارد بهداشتی و ایمنی را رعایت کرد.

 در اسپانیا در حال بررسی این موضوع هستند که فوتبال از ۳۰ ژوئن از سر گرفته شود. یعنی دقیقا از زمانی که پایان یک فصل فوتبالی در حالت عادی تلقی می شود. به این ترتیب بازی های باقیمانده از لالیگا در ماه های جولای و آگوست به انجام خواهند رسید و شاهد یک رقابت تابستانی خواهیم بود.

هم لالیگا و هم فدراسیون فوتبال اسپانیا بر این عقیده اند که تحت هر شرایطی فصل جاری باید به اتمام برسد. این را لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون و خاویر تباس رئیس لالیگا در مصاحبه های اخیر خود تایید کرده اند اما چرا؟

هرچند اخیرا مدیر یکی از باشگاه های بزرگ، ادامه فصل را غیرممکن و دشوار دانست اما در فدراسیون و لالیگا بر این عقیده اند که پس از تعویق رقابت هایی مثل یورو ۲۰۲۰ و المپیک توکیو، حالا راحت تر می توان تقویمی تابستانی را برای ادامه لالیگا در نظر گرفت. 

یک آشفتگی محض

 ادامه فصل به چند دلیل ضروری جلوه می کند. در صورت نیمه تمام ماندن بازی ها، سوای اینکه چه تیمی به عنوان قهرمان باید معرفی شود، تعیین منصفانه تیم های راه یافته به لیگ قهرمانان و لیگ اروپا و نیز انتخاب تیم های سقوط کننده، غیرممکن خواهد بود.

همچنین اگر فصل نیمه تمام بماند، باشگاه ها بخش قابل توجهی از درآمد خود را به سبب عدم دریافت حق پخش تلویزیونی از دست خواهند داد.برای نجات فصل، فعلا تنها امید، فصل تابستان است و مهم نیست اگر فصل جاری به فصل بعد متصل شده یا فصل بعد به پاییز و حتی زمستان موکول شود. از سوی دیگر برگزاری لالیگا در تابستان مشکلاتی چون دمای هوای بالا در مناطقی چون اندولوس را در پی خواهد داشت. شدت گرما به حدی خواهد بود که برای مثال در سویا و گرانادا برگزاری فوتبال با مصائب زیادی روبرو خواهد شد.به اینها پایان قرارداد برخی بازیکنان در ۳۰ ژوئن را هم اضافه کنید که طبعا به باشگاه های شان تعهدی نخواهند داشت.

 تابستانی بدون استراحت

موکول شدن ادامه لالیگا به تابستان باعث می شود باشگاه های بزرگی چون رئال، بارسا و اتلتیکو از رقابت های بین المللی تابستانی که سرشار از سود بود نیز انصراف بدهند؛ هرچند همین حالا احتمال برگزاری این بازی ها به دلیل شیوع جهانی کرونا غیرممکن به نظر می رسد. سپس باید دید تقویم بازی های فصل بعد چگونه خواهد بود و اینکه فوتبالیست ها اصلا استراحت تابستانی خواهند داشت یا خیر. از همین حالا می توان حدس زد که تعطیلات زمستانی نیز در کار نخواهد بود و برای اولین بار در تاریخ، لالیگا در ایام کریسمس نیز برقرار خواهد بود.

 خورخه مولینا بازیکن ختافه در این مورد می گوید: «از طرف خودم صحبت می کنم و باید بگویم که بدون شک مجبور به انجام بازی در تابستان و اتمام فصل به هر شکل ممکن خواهیم بود. ما به شرایط خاص و حساس کنونی واقفیم و هر تصمیمی که برای مان بگیرند را قبول خواهیم کرد.»

داوید آگانسو رئیس اتحادیه فوتبالیست های اسپانیا هم می گوید: «الان مهمتر از هر چیزی سلامتی و کنترل شیوع کروناست ولی پس از حل این بحران و پایان یافتن لالیگا در تابستان، باید به فکر فصل بعد بود. قطعا تیم ها باید وارد پیش فصل شوند. شروع فصل بدون اینکه بازیکنان استراحت داشته باشند یا اردوی پیش فصل را پشت سر بگذارند، یک ریسک واقعی و کاملا غیرمنطقی خواهد بود.»

تقدیر توئیتر رسمی باشگاه رم از دو پزشک فداکار اهل بهار همدان

در کمپینی که توسط توئیتر رسمی باشگاه به راه افتاده است، از پرستاران و پزشکان فداکار که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، تقدیر می شود. پس از تقدیر از حاتمه تقوی، پرستار اهل آمل اکنون توئیتر رسمی ایتالیایی، انگلیسی و فارسی باشگاه رم از خجسته صمدی و خشایار عباسی، دو پزشک اهل بهار همدان تقدیر کرد و نوشت: خجسته صمدی و خشایار عباسی دو پزشک ایرانی از شهر بهار استان همدان هستند. این زوج فداکار تمام طول نوروز و تعطیلات خود را در درمانگاه و برای درمان بیماران کووید۱۹ سپری کرده‌اند، آن‌ها نزدیک به دو ماه است که نتوانسته‌اند خانواده‌های خود را ببینند.
از شما بسیار سپاسگزاریم

سولسشرو و روزهای قرنطینه

به گزارش وب سایت رسمی باشگاه منچستریونایتد، از سولسشر درباره وضعیتش با توجه به شیوع ویروس کرونا سوال شد که او پاسخ داد:

حال من و خانواده‌ام خوب است. یکی از چیزهای بد فوتبال این است که شما نمی توانید وقت زیادی را با خانواده خود بگذرانید و حالا می توانید وقت زیادی را صرف آن‌ها کنید. خوب می شود اگر مدتی را با آن‌ها بگذرانیم. من ارتباط خود را با کادر فنی و بازیکنان حفظ کرده‌ام، البته من این عادت را داشتم تا هر روز، ساعت‌ها و ساعت‌ها آن‌ها را ببینم اما اکنون شرایط فرق می کند. من با آن‌ها از طریق گروه های واتساپی و پیام‌ها ارتباط برقرار می کنم و برای زمانی که قرار است بازگردیم و جلساتی که قرار است برگزار کنیم، برنامه ریزی می کنیم. با این حال همه چیز نامعلوم است و ما واقعا ایده ۱۰۰ درصدی نداریم تا پس از شروع مجدد بازی‌ها، از آن ایده استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود:

تکنولوژی در حال حاضر بسیار خوب است و ما به دلیل داشتن تکنولوژی خیلی خوشبخت هستیم. توسط تکنولوژی ما می توانیم با یکدیگر در تماس باشیم و یکدیگر را ببینیم. ما می توانیم برای یکدیگر پیام بفرستیم و خیلی سریع پاسخ همدیگر را بدهیم و گاهی می توانیم به مانند سابق با یکدیگر مکالمات تلفنی داشته باشیم و فقط از طریق تلفن صحبت کنیم. بنابراین ما مرتبا با یکدیگر در تماس هستیم.

سولسشر در این دوره‌ای که خانه‌نشین شده است، تکالیف مدرسه بچه‌های خود را انجام می دهد و برخی از سریال‌های کلاسیک و یکسری فیلم را تماشا می کند. سولسشر در این باره می گوید:

هفته گذشته تحصیل در خانه شروع شد و انجام این کار کمی متفاوت است. باید تکالیف خانگی را انجام می دادیم. ما در هفته گذشته موفق شدیم این کار را انجام دهیم شما هیچوقت نمی دانید که انجام دادن این کار چه قدر طول می کشد! اما بچه های خیلی خوب بودند. من فکر می کنم که در دوران قرنطینه همانند همه مردم هستم. در این دوره من سریال پیکی بلایندرز را تماشا کردم و برخی از قسمت های یکسری از سریال های قدیمی همچون سوپرانو را تماشا کردم و فقط هم سریال های کلاسیک را تماشا می کنم. در شبی دیگر، فیلم جوکر را نیز تماشا کردم.

https://akhbar-rooz.com/?p=24675 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x