سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مسی، چه گوارای بارسا؛ لیگ جزیره و طرح اتحادیه انگلیس؛ تکواندو در سال ۹۸

نازک بین: به نقل از ایندیپندنت، دو هفته از تعطیلی لیگ برتر انگلیس در پی شیوع بیماری کرونا می گذرد و تاکنون دو بار تعویق بازی ها تمدید شده است. در آخرین مورد قرار شد که تا ۱۱ اردیبهشت لیگ به تعویق بیفتد. این در حالی است که ۹ هفته تا پایان رقابت ها باقیمانده و لیورپول صدرنشین به تنها دو پیروزی برای مسجل کردن قهرمانی خود نیاز دارد.

تکلیف قهرمان از بسیاری جهات مشخص شده ولی در مورد تیم هایی که سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را کسب خواهند کرد و نیز تیم های سقوط کننده، هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. بحث نیمه تمام ماندن بازی ها نیز مطرح شده اما اکثر باشگاه ها تمایل به به اتمام رساندن فصل دارند و دلیل اصلی آن نیز به مسائل اقتصادی بر می گردد. تعطیلی بازی ها و نیمه تمام ماندن فصل، ضرر مالی جبران ناپذیری به بسیاری از باشگاه ها وارد خواهد کرد و در صورت برگزاری ۹ هفته پایانی، حتی بدون حضور تماشاگر، می تواند بخشی از خسران مالی را از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی جبران کند. هرچند برگزاری بازی پشت درهای بسته در اواخر ماه می طرفداران بیشتری دارد ولی راهکاری اخیرا مطرح شده است که به تدریج در حال محبوب شدن است. به این ترتیب که بازی ها به شکل جام جهانی در بین ماه ژوئن و جولای و در مدت زمانی محدود به انجام برسد. تیم ها به دور از خانواده در کمپ هایی جدا متمرکز شوند و بازی ها پشت درهای بسته ولی با پخش تلویزیونی برگزار شوند. 

۹۲ بازی از فصل باقیمانده و در صورت پذیرش طرح، شاهد یک رویداد بزرگ تلویزیونی خواهیم بود که می تواند تاثیرگذاری همچون جام جهانی داشته باشد. طرح البته مشکلاتی هم دارد. برای مثال حتی ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در طول برگزاری بازی ها، باعث شکست آن خواهد شد. نه تنها بازیکنان و کادر فنی باید ایزوله و در کمپی جدا باشند که تمام افراد درگیر با پخش تلویزونی بازی ها اعم از پزشکان، فیلمبرداران، گزارشگران و دست اندرکاران ورزشگاه و …. نیز باید به نوعی ایزوله باشند. همچنین باید دید تکلیف بازیکنان مصدوم که نیاز به حضور در بیمارستان دارند، چه خواهد شد. طبعا بیمارستان ها در حال حاضر مکان مناسبی برای فوتبالیست های مصدوم محسوب نمی شوند مگر اینکه یک بیمارستان مخصوص برای تیم ها در نظر گرفته شود که این خود دردسر بزرگی خواهد بود. به همین دلیل است که زمان اجرای این برنامه به جای ماه می، در ماه های ژوئن و جولای یعنی مقطعی که احتمالا به میزان قابل توجهی از شدت شیوع کرونا کاسته شده، در نظر گرفته شده است. به اتمام رساندن لیگ برتر نه تنها از لحاظ اقتصادی مهم است بلکه می تواند بر روحیه اجتماعی مردم نیز اضافه کرده و به عادی تر شدن شرایط کمک کند.

تیتر منحصربه‌فرد اکیپ: “مسی، چه گوارای بارسا

بعد از انتشار بیانیه لیونل مسی درباره کاهش دستمزدهای بازیکنان بارسا به خاطر ویروس کرونا، روزنامه فرانسوی اکیپ در صفحه اول خود، مسی را به چه گوارا تشبیه کرد.

به گزارش “ورزش سه”، لیونل مسی، ابرستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا دیروز با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی هم به حرف و حدیث ها درباره نسبت بازیکنان این تیم کاتالان با مسائل مالی پاسخ داد و هم از هیات مدیره باشگاه انتقاد کرد و در نهایت اعلام کرد که ستاره‌های بارسا قصد دارند تا هفتاد درصد از دستمزد خود را برای کمک به بارسلونا در مواجهه با بحران کرونا دریافت نکنند.

 پیش از این در حالی که تعداد زیادی از ستاره‌های دنیای فوتبال اعلام کرده بودند که چون می‌دانند باشگاه‌هایشان در بحران ناشی از ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات از نظر مالی دچار مشکلات شدید هستند برای کمک به باشگاه‌ها بخشی از دستمزد خود را دریافت نمی‌کنند. با توجه به اینکه تا دیروز چنین خبری از اردوی بازیکنان بارسا مخابره نشده بود شایعات زیادی درباره آنها مطرح بود و کاتالان‌ها در بسیاری از موارد به عنوان ستاره‌هایی خودخواه و علاقه‌مند به پول معرفی شده بودند.اما مسی با انتشار یک بیانیه در اینستاگرام خود هم به این انتقادها پاسخ داد و هم خود، انتقاداتی از هیات‌مدیره باشگاه به عمل آورد و گفت مدیران بارسا در حالیکه بازیکنان‌شان قصد داشتند خود به خود اعلام کنند که از بخش عمده دستمزدهای خود خواهند گذشت در این مدت آنها را تحت فشار گذاشته که دست به چنین کاری بزنند. فشاری که اصلا لازم نبوده است. در میان واکنش‌هایی که دنیای فوتبال به انتشار بیانیه لیونل مسی و خبر دادن از موافقت بازیکنان بارسا با کاهش هفتاد درصدی دستمزدهایشان داشت، واکنش روزنامه فرانسوی اکیپ خاص و منحصربه‌فرد بود.

اکیپ در شماره اخیر خود عکس روی جلدش را به تصویری اختصاص داده که تصویر مشهور چه گوارا انقلابی آرژانتینی که نامش با کوبا گره خورده، تصویری که حالا در دنیا به یک شمایل تبدیل شده را در حالی منتشر کرده که این تصویر در قالب چهره لیونل مسی دیده می‌شود. اکیپ همچنین از تیتر “لیونل مسی، چه گوارای بارسا” استفاده کرده است.

زانتی: هشدار رئیس ژانگ در مورد شیوع ویروس کرونا  

رئیس چینی باشگاه اینتر، شرایط کنونی ایتالیا را پیش بینی کرده بود.خاویر زانتی اعلام کرد استیون ژانگ، زودتر از همه پیرامون شیوع این ویروس در ایتالیا هشدار داده بود.اسطوره اینتر در مصاحبه ای با Afa Play گفت:

هیچ کسی انتظار نداشت این ویروس اینچنین همه گیر شود. اکنون پزشکان و پرستاران، قهرمانانه درحال تلاش هستند و هر روز شرایط تغییر می کند. رئیس ژانگ در مورد شیوع ویروس کرونا در ایتالیا هشدار داده بود. او اتفاقات کشورش را برای ما تعریف کرد. در چین همه چیز مختل شد و قرنطینه به صورت فراگیر بود. توجه به توصیه های او قطعا می توانست برای مقابله با این ویروس کمک زیادی کند. فعلا باید صبر کنیم چون هیچ چیز مشخص نیست. بازیکنان در خانه از رژیم غذایی پیروی می کنند و حفظ روحیه و آمادگی آنها ضروری است. در مورد من، خوشبختانه حالا می توانم زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری کنم.

تلخ و شیرین تکواندو در ۹۸

تکواندوی ایران با کسب ۲ سهمیه المپیک مردان در سال ۱۳۹۸ و امیدواری برای کسب سهمیه توسط بانوان در رقابت های گزینشی، امید زیادی به کسب موفقیت در در المپیک توکیو دارد، ماموریتی سخت که نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان ورزش به این رشته پرافتخار است.

به گزارش ایسنا، سال ۱۳۹۸ با اتفاقات تلخ و شیرین برای تکواندوی ایران همراه بود، مهاجرت کیمیا علیزاده و مهدی خدابخشی و از دست رفتن سهمیه المپیک برای سجاد مردانی از جمله اتفاقات تلخ تکواندو در سال گذشته بود اما کسب دو سهمیه با ارزش المپیک توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی از موفقیت های بزرگ تکواندو در سال گذشته بود؛ ۲ چهره با آتیه و جوان تکواندوی ایران که امید زیادی به افتخارآفرینی آن‌ها در توکیو می رود.

اردیبهشت ۹۸ برای تکواندوی ایران از دست رفتن فرصت حضور ۲ نماینده ایران در مسابقات قهرمانی جهان بدلیل عدم صدور ویزا همراه بود، اما میرهاشم حسینی تکواندوکار با آتیه ایران دست از تلاش برنداشت و با نمایشی خیره کننده در رویدادهای کسب سهمیه، امتیاز از دست رفته رقابت های جهانی را جبران و در نهایت در ایستگاه پایانی در مسکو، مسافر توکیو شد.

حسینی پس از اینکه شانس حضور در رقابت‌های جهانی را از دست داد، عزم خود را برای کسب سهمیه جزم کرد و توانست به نتایج درخشانی نیز برسد. وی ابتدا راهی گرندپری رم در ایتالیا شد و با کسب عنوان قهرمانی موفق به کسب ۴۰ امتیاز با ارزش رسید. وی سپس عازم یونیورسیاد دانشجویان جهان در ناپل ایتالیا شد که با ایستادن بر روی سکوی قهرمانی به ۲۰ امتیاز دیگر نیز رسید. وی سپس در رقابت‌های گرندپری چیبا در ژاپن نیز به مدال طلا رسید و ۴۰ امتیاز با ارزش دیگر به جمع اندوخته‌های خود اضافه کرد. وی سپس در صربستان بار دیگر طلایی شد و حتی حذف از رقابت های بلغارستان و روسیه نیز مانع قرار گرفتن میرهاشم در میان نفرات برتر رنکینگ و کسب سهمیه المپیک نشد.

آرمین هادی پور در وزن ۵۸- کیلوگرم نیز دیگر چهره المپیکی تکواندوی ایران بود که به همراه حسینی عازم توکیو خواهد شد.اما سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم علی رغم شایستگی در نهایت نتوانست پس از حضور در رقابت های گرندپری سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ بدست بیاورد و پس از آن نیز در گرنداسلم چین ناکام بود تا مسافر توکیو نشود.اما در سال گذشته مهلا مومن زاده دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در رقابت های جهانی منچستر خوش درخشید تا ۲ سال پس از کسب نخستین مدال نقره کیمیا علیزاده در جهان، اینبار مومن زاده تاریخ‌سازی کند.در این میان مهاجرت کیمیا علیزاده به اروپا یکی از اتفاقات تلخ ورزش ایران پس از پناهنده شدن سعید ملایی جودوکار تیم ملی به مغولستان بود.

عضویت مهدی خدابخشی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۵ در تیم ملی صربستان دیگر اتفاق مهم سال گذشته بود.قهرمانی مقتدرانه دختران نونهال ونایب قهرمانی پسران در رقابت های جهانی از دیگر اتفاقات شیرین تکواندوی ایران در سال ۹۸ بود.تکواندوی بانوان ایران نیز که نتوانست از طریق رنکینگ صاحب سهمیه المپیک شود، خرداد ماه رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا را پیش رو دارد و برای کسب ۲ سهمیه به میدان خواهد رفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=24538 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x