شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک: همه اراضی قله دماوند به نام دولت سند زده شد

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گوید سند مالکیت اراضی آخرین یال قله دماوند (یال جنوب شرقی)‌ به نام دولت ثبت شد.

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه هشتم مرداد از قول صادق سعادتیان نوشته که با این اقدام، کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد و حتی یک سانتی‌متر از اراضی این منطقه وقف نیست.

او در عین حال گفته که «مورد اختلاف پلاک‌های ثبتی ۶۸ و ۶۹» در دست بررسی است و «قطعا با حکم قضایی حفظ خواهد شد».

پیشتر اعلام شده بود که پلاک‌های یاد شده در منطقه ملار و با فاصله دورتری از اراضی دماوند قرار دارد، و «کارگروهی متشکل از اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد مازندران» تشکیل شده که قرار است با دعوت از سازمان اوقاف درباره موضوع «وقف» آن تصمیم گرفته شود.

موضوع وقف این بخش از قله دماوند پس از آن خبری شد که روزنامه همشهری روز پنجم مرداد گزارش داد که یک قسمت از ۱۱ قسمت کوه دماوند به تملک سازمان اوقاف درآمده و این امر با موافقت دیوان عالی کشور صورت گرفته است.

انتشار این خبر موجی از واکنش‌های منفی در میان رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و حتی سازمان محیط‌زیست و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری ایران، از آن انتقاد کردند.

نهادها و مقام‌های دولتی ایران می‌گویند که قله دماوند در سال ۱۳۸۱ به مجموع مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست پیوسته و «بر اساس قانون هیچ‌گونه امکان واگذاری یا بهره‌برداری» در مورد این قله وجود ندارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=41658 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x