شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

من درد مشترکم؛ مرا فریاد کن – عیسی پهلوان

                                 ادامه مبارزه با جمهوری اسلامی با یادبود جانباختگان قیام  آبان در ۵ دی ماه

قیام ملی آبان ماه مردم به جان آمده ایران که با شدید ترین واکنش های امنیتی و نظامی رژیم سرکوبگرولابت فقیه روبرو و جنایتکارانه سرکوب شد، تلفات جانی بسیاری به بار آورد ، بر وفق داده ها ،حدود ۵۰۰ کشته و هزار زخمی و بیش از ده هزار زندانی.

استفاده از تانک و نفربر و هلیکوپتر  برای ایجاد وحشت و ترس و استفاده از تفنگ ومسلسل و تک تیرانداز برای کشتار مردم معترض بی دفاعی که در  تظاهرات مسالمت آمیز وبرای  ابراز مخالفت با گرانی بنزین و سیاست های مردم وایران برباد ده حکومت اسلامی و بیان خشم فرو خورده شان  در صدها شهر بزرگ و کوچک در ۲۹ استان کشور  به میدان آمده بودند، ماهیت استبدادی  وسرکوبگر این رژیم را بیش از پیش نشان داد و چهره  ضد مردمی و ضد ملی  حکومت اسلامی  را آشکارتر ساخت. حکومتی که هیچگونه انتقاد ومخالفت و اعتراضی را برنمی تابد و با تانک ومسلسل به رویارویی با توده های میلیونی  غیر مسلح  ومسالمت جو  می پردازد.  رژیمی که حتی از کشتن نوجوانان دختر وپسر  زیر ۱۸ سال که تاکنون نام ۲۰ نفرشان اعلام شده است در کوی و برزن پرهیز نمی کندوبا قطع اینترنت ارتباط ده ها میلیون ایرانی را با داخل و خارج قطع می کندو دست اندر کاران سیاسی ونظامی و امنیتی اش  پس از انجام جنایت علیه بشریت وبه خاک وخون کشیدن هزاران شهروند ایرانی ، به یکدیگر شادباش می گویند. تصویرهای تکان دهنده و دلخراش رسیده از ایران  نشان می دهند که مزدوران رژیم از نزدیک به سر معترضان  شلیک کردند و آنان را بی رحمانه به خاک وخون کشیدند.

کشتار بیرحمانه و جنایت کارانه ماموران امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی که با فرمان مستقیم ولی فقیه  در واپسین روزهای  آبان ۹۸ در صدها شهر و  بیش از ۷۰۰ جا در ایران رخ داد، نمونه ی بارز جنایت علیه بشریت و لگد کوبی ابتدایی ترین حقوق انسانی یعنی حق اعتراض به فقر ، بی عدالتی ، فساد و  دیکتاتوریست.

ایرانیان خارج از کشور در بیش از ۶۰ شهر در گوشه و کنار جهان برای همبستگی با هممیهنان ستم دیده و زجر کشیده ی درون کشور و برای پشیبانی از مبارزات بحق اعتراض گران و مخالفت با سرکوب جنایت کارانه رژیم و قتل و کشتار و دستگیری  مردم  بیگناه به میدان آمدند و مخالفت خودرا با اقدامات سرکوبگرانه حکومت اسلامی در گردهمآیی ها و تظاهرات پرشمار  فریاد کردند.

برای ادامه مبارزات علیه جمهوری اسلامی و فراموش نشدن خونهای به ناحق بر خیابان ریخته و برای نشان دادن همبستگی عمومی ایرانیان خارج از کشور با مبارزات توده های میلیونی درون کشور، ضرورت اقدامی سراسری و هماهنگ و در یک روز  در سراسر جهان  امری ضرور به نظر می رسد. باید  به جهانیان نشان داده شود که ایرانیان  ساکن دیگر کشورها به جنایت های رژیم جمهوری اسلامی بی تفاوت نیستند و ضمن همبستگی با مبارزان درون کشور، از حکومت ها و از مردم کشورهای میزبان انتظار دارند که از مبارزات حق طلبانه و آزادیخواهانه مردم ستمدیده ایران پشتیبانی به عمل آورند.

شماری از خانواده های  جوانان به خاک و خون کشیده قیام آبان ماه، ازهممیهنان  دعوت کرده اند تا روز ۵ دی ماه  برابربا ۲۶ دسامبر به مناسبت روز مرگ  این جانباختگان  بر سر مزار شان  گرد آیند.

ما ایرانیان خارج از کشور در هر شهری و کشوری که در آن زندگی می کنیم، می توانیم  در اقدامی هماهنگ و سامان یافته در روز ۵ دی ماه ،۲۶  دسامبر، گردهمایی و  تظاهرات و مراسمی علیه  جنایت هایی که  جمهوری اسلامی علیه قیام کنندگان آبان ماه مرتکب شده است ، سازمان دهیم ویاد جانباختگان  سرکوبهای جنایاتکارانه رژیم اسلامی را   پاس بداریم و با خانواده های کشته و زخمی و دستگیر شدگان قیام آبان همدردی و همبستگی مان را اعلام داریم. باید با فریاد های رسا، خواهان آزادی بی قید وشرط همه ی دستگیر شدگان و پشتیبانی حکومت ها و مردم دیگر کشور ها از مبارزات آزادیخواهانه و عدالت جویانه  ایرانیان ستمدیده و زجرکشیده  گردیم.

باید با مراجعه  به همه ی نهادهای مدنی و سیاسی مترقی و پشتیبان آزادی و دمکراسی در کشوری که در آن بسر می بریم از آنان  بخواهیم که در این روز با ما ایرانیان خارج از کشور، همگام و همصدا شوند.

 شماری ازنهادهای مدنی و کنشگران  داخل کشور هم در فراخوانی دلیرانه و شهروندانه از مردم ایران خواسته اند: « در همه ی مکان های به قتل رسیدن کشته شدگان ، درهمه ی محلات، برسنگفرش های خیابان ها ومیادین، در کارخانه ها و مراکز کارگری ،مدارس و دانشگاه ها بانصب پوسترها و عکس کشته شدگان و روشن نمودن شمع و نثار شاخ گل » یاد و خاطره عزیزان در خاک خفته قیام ملی آبان ماه را زنده نگه دارند.بی تردید  این واکنشهای مدنی و سیاسی سراسری ،  مبارزه با سرکوبگران وجنایت پیشه گان و  نظام ولایت فقیه را تداوم خواهد بخشید.

روز ۵ دی ماه ، ۲۶ دسامبر با برگزاری یادبود جانباختگان قیام ملی آبان در سراسر جهان به روز مخالفت و مبارزه با جمهوری اسلامی و اتحاد همه ی ایرانیان آزادیخواه و عدالت جو در  داخل و خارج از کشور بدل خواهدشد.

همه دست در دست هم به پیش بشتابیم.

عیسی پهلوان

۱۱٫۱۲٫۲۰۱۹ برلین

https://akhbar-rooz.com/?p=15138 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادر گروهبان
نادر گروهبان
4 سال قبل

با آرزوی همبستگی بیشتر در میان تمام آزادی خواهان ازتمامی گروه ها ، احزاب و سازمان های متکی و معتقد به حقوق بشر در جهان .
تقاضای همبستگی بین المللی
لطفاً در هر کشوری که هستید به نام انسانیت برای انسانهای زنده بپا خیزید.
Bitte um internationale Solidarität

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x