جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

موج جدید کرونا در اروپا؛ آلمان رکورد زد، ماراتن پاریس لغو شد

موج جدید فراگیری ویروس کرونا در اروپا باعث نگرانی‌های فراوان شده است. آلمان بیشترین میزان ثبت موارد جدید در یک روز را شاهد بوده‌. فرانسه و اسپانیا هم می‌گویند دوباره به “نقطه بحران” نزدیک می‌شوند. فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰۰ تازه مبتلا به ویروس جدید کرونا شناسایی کرده است. ماراتن پاریس هم برای دومین بار لغو شد.

به گزارش بی بی سی آلمان رکورد جدیدی از تعداد تازه مبتلایان طی یک ۲۴ ساعت را طی سه ماه گذشته به ثبت رسانده که مقام‌ها بخشی از آن را ناشی از بازگشت مسافران تعطیلات تابستانی به این کشور می‌دانند.

دیگر کشورهای اروپایی هم با موج جدید افزایش مبتلایان کووید۱۹ روبرو شده‌اند.

به گفته مقام‌های آلمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. مسئولان این کشور می‌گویند به شهروندان توصیه کرده بودند از سفر غیرضروری به نقاط قرمز در اسپانیا پرهیز کنند. سواحل اسپانیا یکی از مقصدهای اصلی آلمانی‌ها به هنگام تعطیلات است.

در فرانسه، مقام‌ها از شناسایی ۲۵۲۴ تازه مبتلا خبر داده‌اند که رکوردی جدید از زمان برداشتن قرنطینه‌های سراسری در روز ۲۴ مه گذشته است.

وزیرخارجه آلمان گفته از روز گذشته ، سه‌شنبه، ۱۱ اوت، برای شهروندان کشورش هشدار منع سفر به مادرید و منطقه باسک اسپانیا صادر شده است. آلمان پیش از این هم برای سفر به آرگون، کاتالونیا و ناوارا در اسپانیا هشدار سفر صادر کرده بود.

همزمان آمار کل جان باختگان کووید۱۹ در آلمان از مرز ۹ هزار نفر گذشته است.

‘نقطه بحرانی’ در اسپانیا

اسپانیا در میان کشورهای غرب اروپا با بدترین وضعیت روبروست. این کشور می گوید ۶۷۵ نقطه قرمز درگیر با اپیدمی فعال شناسایی کرده و روز چهارشنبه هم گزارش کرد که ۱۴۱۸ تازه مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی کرده است.

سالوادور مچیپ، کارشناس بهداشت عمومی در دانشگاه اوپن کاتالونیا به خبرگزاری فرانسه گفته این کشور در “لحظه بحرانی” قرار دارد.

“ما دقیقا در لحظه‌ای قرار داریم که اوضاع ممکن است به سمت بهبودی برود و یا این که بدتر شود. این به آن معناست که باید همه محدودیت‌ها و ابزار را به کار بگیریم تا این اپیدمی‌های منطقه‌ای به همه‌گیری سراسری بدل نشوند”.

اسپانیا تاکنون ۳۲۶ هزار مبتلا به ویروس جدید کرونا شناسایی کرده است که این کشور را به رتبه اول در غرب اروپا و رتبه یازدهم در کل جهان رسانده است.

اجباری شدن ماسک در بروکسل بلژیک

روز چهارشنبه، ۱۲ اوت، در بروکسل، پایتخت بلژیک و اتحادیه اروپا، زدن ماسک تنفسی در تمامی اماکن عمومی اجباری شد.

این دستور شامل همه افراد بالای ۱۲ سال می شود. تا پیش از این زدن ماسک تنها در اماکن عمومی پرتردد و داخل فروشگاه‌ها اجباری بود.

مقام های می گویند این دستور را در واکنش به افزایش دوباره موارد ابتلا به کووید۱۹ اتخاذ کرده‌اند. بروکسل طی یک هفته گذشته به طور متوسط هر روز ۵۰ مورد جدید در میان هر ۱۰۰ هزار سکنه مقیم پایتخت شناسایی کرده است.

بلژیک یکی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات را برای ماسک زدن وضع و در حال اجرا دارد.

بنابر گزارش وبسایت داده‌شمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، این کشور تا کنون ۷۵۰۰۰ مورد ابتلا و ۹۸۰۰ مرگ مرتبط با کووید۱۹ ثبت کرده است.

ماراتن پاریس لغو شد

فرانسه هم روز چهارشنبه مجبور شد ماراتن معروف پاریس را دوباره لغو کند. این ماراتن که قرار بود ابتدا در روز ۱۵ آوریل برگزار شود با آغاز همه‌گیری کرونا در اروپا به ۵ نوامبر امسال موکول شد اما اکنون با موج جدید کرونا در این کشور، مقام‌ها می‌گویند این مسابقه همگانی در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد.

برگزارکنندگان این مسابقه بزرگ می‌گویند “هر آنچه که ممکن بود برای برگزاری آن انجام گرفتند” اما اکنون “ناگزیرند” که آن را لغو کنند.

کمیته برگزاری این مسابقات گفته اکنون برای برگزاری این ماراتن در سال ۲۰۲۱ تلاش خواهد کرد.

لغو ماراتن پاریس همزمان شده با ثبت بیش از ۲۵۰۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در فرانسه که مقام‌ها را نگران کرده است.

پاریس هم همزمان زدن ماسک تنفسی یا پوشاندن دهان و بینی با پارچه را در تمامی نقاط پرتردد رو باز این شهر اجباری کرده است. زدن ماسک در تمام اماکن سرپوشیده فرانسه ازمدت‌ها پیش اجباری شده است.

سخنگوی دولت فرانسه هم روز چهارشنبه، ۱۲ اوت، گفته پلیس این کشور به اقدامات خود برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های کرونا همچون حفظ فاصله فیزیکی و ماسک زدن، شدت خواهد بخشید.

گابریل اتل به خبرنگاران گفته: “ما به نقطه حساسی رسیده‌ایم… افسران پلیس را بسیج خواهیم کرد تا ماسک زدن و حفظ فاصله اجتماعی را چک کنند.”

فرانسه تاکنون بیش از ۲۰۶ و ۶۹۰ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا را گزارش کرده است.

رکورد جدید در یونان

روز چهارشنبه آتن اعلام کرده که با ثبت ۲۶۲ مورد جدید کرونا، یونان رکورد جدیدی از موارد ابتلا طی یک ۲۴ ساعت را از زمان آغاز این همه‌گیری شاهد بوده است.

یونان که در موج اول همه‌گیری کرونا وضع بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه خود در قاره اروپا داشت، تاکنون ۶۱۷۷ مورد ابتلا و ۲۱۶ مرگ بر اثر کووید۱۹ ثبت کرده است.

در پی افزایش موارد ابتلا طی روزهای گذشته در یونان، این کشور محدودیت‌های جدیدی وضع کرده است از جمله کمتر کردن ساعت کار رستوران‌ها و میکده‌ها در برخی نقاط پرتردد گردشگران. این در حالی است که یونان این روزها در میانه داغ‌ترین فصل توریستی خود قرار دارد.

آتن همچنین محوددیت‌هایی برای گردش‌گرانی که از برخی کشورهای اروپایی و منطقه بالکان به یونان می‌روند وضع کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=43208 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x